Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont Teatru Dramatycznego ma potrwać jeszcze dwa lata. Instytucja rozstrzygnęła dwa kolejne przetargi

Magda Ciasnowska
Magda Ciasnowska
Wojciech Wojtkielewicz
Publiczność zasiądzie na widowni Teatru Dramatycznego dopiero za dwa lata. Wykonawcy w czasie prac napotkali mnóstwo trudności.

Budynek Teatru Dramatycznego wybudowano tuż przed II wojną światową, w 1938 roku. W jej trakcie został uszkodzony, a następnie odbudowywany w okresie powojennym. W latach 80. do zabytkowej bryły zostały dobudowane dwa nowe budynki - administracyjny i techniczny.

W końcu, po kilkudziesięciu latach jego działania, przyszedł czas na generalny remont. Prace rozpoczęły się w 2021 roku.

- Już od pierwszych tygodni otrzymywaliśmy sygnały o różnego rodzaju trudnościach. Pierwszą i największą był zbyt wysoki poziom wód gruntowych w przestrzeni pod sceną. W kolejnych miesiącach, w miarę kolejnych demontaży, nasz generalny wykonawca, firma Budimex SA, odkrywała kolejne problemy - zdradza Martyna Zaniewska, wicedyrektor Teatru Dramatycznego.

Okazało się, że niezbędne będzie wykonanie dodatkowych robót budowlanych, których nie dało się przewidzieć na etapie tworzenia w 2017 roku dokumentacji projektowej. Do tego, generalny wykonawca zgłosił też liczne nieprawidłowości w dokumentacji i błędy projektowe. Teatr jest przez to w sporze z pracownią, która pierwotnie przygotowała dokumentację.

Jak zapewnia dyrektor instytucji, obecnie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem opracowanym na przełomie lata i jesieni zeszłego roku.

- Zgodnie z prawem budowlanym remont musi być nadzorowany zarówno przez projektanta, jak i inspektorów nadzoru inwestorskiego. Ponieważ szacowane koszty nadzoru oraz projektów przekroczyły progi ustawowe, aby wybrać nowego architekta oraz Inżyniera Kontraktu byliśmy zobligowani przeprowadzić dwie procedury przetargowe zgodnie z prawem zamówień publicznych – mówi Piotr Półtorak, Dyrektor Teatru Dramatycznego.

W przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Akint sp. z o.o. Jej zadaniem będzie m.in. przeanalizowanie i zaproponowanie rozwiązań projektowych dotyczących stropu i ściany komina nad sceną, plafonu nad widownią sali głównej, balkonu widowni, czy sali kameralnej.

Teatr podpisał też umowę z SAFEGE S.A.S. Oddział w Polsce na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu. Firma będzie sprawowała nadzór inwestycyjny oraz świadczyła dodatkowe usługi związane z realizacją inwestycji.

Remont obiektu przy ulicy Elektrycznej 12 ma zakończyć się w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

- Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby inwestycja ukończyła się jak najszybciej. Abyśmy zarówno my, jako pracownicy teatru, ale przede wszystkim widzowie, mogli wrócić do komfortowych warunków. Do oglądania spektakli na wyremontowanej scenie - podkreśla Martyna Zaniewska.

Zobacz też:

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny