Rail Baltica. Powstaje wiadukt drogowy na trasie Białystok - Warszawa. Zastąpi stary przejazd przez drogę w Małkini (zdjęcia)

OPRAC.:
Tomasz Maleta
Tomasz Maleta
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory.
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. PKP PLK/Dariusz Łotowski
Rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego w Małkini na linii Warszawa Białystok. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za 48 mln zł, współfinansowaną ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.

Bezkolizyjna przeprawa nad torami linii Warszawa - Białystok zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy ul. Ostrowską i ul. Nurską. Zapewnione będzie bezpieczne i sprawne prowadzenie ruchu kolejowego.

Czytaj też: Białystok. PKP PLK konsultuje układ drogowy po modernizacji Rail Baltiki na odcinku Fasty-Nowosiólki. Trasa przetnie się z S19

Kierowcy zyskają czas – nie będą oczekiwać na przejazd pociągu przy zamkniętych rogatkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście m.in. dzięki przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie 2 rond i dojazdów. Dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki i ścieżkę rowerową. Długość wiaduktu bez dojazdów będzie wynosiła 110 m.

Wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace. Widać już fundamenty podpór nowego obiektu. Montowane jest zbrojenie i wylewany beton. Na kolejnym etapie formowane będą nasypy. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. Wiadukt ma być gotowy w pierwszym kwartale 2022 roku.
Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców

Kolorem niebieskim zaznaczono odcinek przyszłej S19 Dobrzyniewo Duże - Sokółka

S19 Białystok - Sokółka. RDOŚ nie wyda na razie decyzji środ...

Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło” i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.
Bezkolizyjne skrzyżowania na mazowieckim odcinku Rail Baltica powstają także w innych miejscowościach. Budowany jest wiadukt w centrum Łochowa, w Łochowie-Jasiorówce i Toporze

Modernizacja stacji kolejowej Białystok

Białystok. Rozpoczęły się prace przy modernizacji stacji kol...

Otwarcie Dworca PKP w Białymstoku (1.10.2020)

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Oby takie przejazdy były na całej długości torów, bo zginęło przez ich brak sporo osób, a i przejazd pociągu będzie o wiele szybszy. Przejazdów przez te tory jest multum, tak więc nie wiem czy to się uda

Dodaj ogłoszenie