Białystok. Jak przebiegać będzie północna obwodnica kolejowa miasta? W czwartek konsultacje online. Możesz wyrazić swoją opinię

OPRAC.: wal
Na temat tych wariantów przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku będą mogli wypowiedzieć się w czwartek[19.08.2021] mieszkańcy. Różowym kolorem zaznaczono korytarz 13 w większości przebiegającym tunelem przez Białystok
Na temat tych wariantów przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku będą mogli wypowiedzieć się w czwartek[19.08.2021] mieszkańcy. Różowym kolorem zaznaczono korytarz 13 w większości przebiegającym tunelem przez Białystok PKP PLK
Tunel wzdłuż trasy generalskiej? To jeden z pięciu ewentualnych wariantów przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku. Mogą się o nich wypowiedzieć mieszkańcy.

- W związku z realizacją umowy na wykonanie studium wykonalności dla zadania „Budowa Północnej Obwodnicy Białegostoku” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. organizują dla mieszkańców w czwartek 19 sierpnia spotkanie informacyjne w formie wideokonferencji – mówi Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK. - Będą przedstawione dotychczasowe działania związane z planowaną budową kolejowej Północnej Obwodnicy Białegostoku oraz aktualnie analizowane warianty realizacyjne.

Po co kolejarzom północna obwodnica Białegostoku? Po pierwsze: by po modernizacji Rail Baltiki pociągi dalekobieżne wjeżdżały i wyjeżdżały z białostockiego dworca bez zmiany kierunku jazdy. Do tego niezbędna jest nowa trasa łącząca linię nr 38 w stronę Ełku i linię 6 w stronę Sokółki. Ponadto budowa obwodnicy umożliwiałaby transport cargo ze Wschodu z pominięciem wjazdu do centrum Białegostoku.

Pięć wariantów w grze

W listopadzie 2020 roku przedstawiciele PKP PLK zapowiedzieli, że w styczniu 2021 roku poznamy trzy warianty wybrane do dalszych rozważań. Później miało to nastąpić na początku lipca. Teraz okazuje się, że na stole zamiast trzech jest pięć wariantów.

Pierwszy, najdłuższy i najbardziej odległy od Białegostoku prowadzi od Knyszyna przez Ponikłę i Kopisk do Czarnego Broku. To trasa zaprezentowana przez społeczny komitet z Dobrzyniewa. Kolejny wariant, burmistrza Wasilkowa, zakłada przebieg od Sochoni przez Wólkę Przedmieście, Kulikówkę, Kozińce do trasy nr 38 w stronę Knyszyna i Warszawy.

Kolejny wariant biegnie od Sochoni, okrąża Woroszyły, następnie zawraca w stronę Burczaka, Leńców, Nowego Aleksandrowa, Dobrzyniewa Fabrycznego, by poprowadzić do linii nr 38 w Dobrzyniewie Dużym i Fastach.

Bliźniaczy do niego jest kolejny, z tą różnicą, że skręca przed Woroszyłami w stronę Burczaka. Od tej miejscowości oba korytarze biegną niemal równolegle wzdłuż planowanej trasy ekspresowej S19 obwodnica Wasilkowa- Dobrzyniewo Duże (węzeł).

Ostatnim korytarzem jest ten w Białymstoku, czyli metro od ul. Przędzalnianej, przez Zawady, na Białostoczek. Tylko on nie zakłada przecięcia planowanych ekspresówek czyli S19 i Via Carpatii.

Konsultacje online

To na temat tych pięciu wariantów mogą wypowiedzieć się mieszkańcy.

- Spotkanie ma otwarty charakter, by uzyskać opinie mieszkańców na temat  przedstawionych zagadnień oraz aktualnych wariantów projektowanej Północnej Obwodnicy Białegostoku – mówi Tomasz Łotowski.

PLK poprosiły samorządy o powiadomienie mieszkańców i udostępnienie na stronie internetowej i w mediach społecznościowych urzędów linku, pod którym są materiały informacyjne do pobrania. Mieszkańcy mogą także wykorzystać ankiety konsultacyjne, które pozwolą  uzyskać opinie oraz rekomendacje w zakresie zaproponowanych wariantów inwestycji.

Adnotacje o konsultacjach pojawiły się na stronach Dobrzyniewa Dużego, Wasilkowa i Białegostoku.

Link do konsultacji w sprawie północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku? 19.08.2021 godzinie 18.00 na platformie TEAMS.

TSUE na wojnie z Polską

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.i.Bialowieza.pl
Oficjalny link do wideokonferencji: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19:[email protected]v2/0?context={"Tid":"31627ca8-4fb2-4cd8-9a2a-8cf3e7c5bf19","Oid":"18d2b49e-b0fe-4e5d-9202-9cd9ea56cd1f"}

Wszystkie te projekty za 1 milion złotych są bez sensu, trafią do śmietnika, bo organizacje ekologiczne nie zgadzają się na przebieg Rail Baltica przez Ełk, Knyszyn i Biebrzański Park Narodowy, Firma kosultująca nie zapłaciła mi za wskazanie jedynego sensownego wariantu czyli przebiegu Rail Baltica przez Sokółkę (może komornik ściągnie należnosci:)?) Pociągi pasażerskie czy towarowe mogą jechać przez Starosielce zamiast krążyc po mieście Białystok:) A malowanie kolejnych kresek „wariantów” na starych, nieaktualnych mapach bez naniesionych aktualnie domów czy firm powoduje straty na rynku nieruchomości i ryzyko wypłaty odszkodowań ich właścicielom ?
P
PuszczaBialowieskaTV.pl
Strona mieszkańców przeciwnych inwestycji w proponowanych wariantach: https://www.facebook.com/obwodnicabialegostoku/

Z nowymi wariantami przebiegu obwodnicy można zapoznać się po pobraniu plików ze strony: https://oc.plk-sa.pl/index.php/s/l7wmkJxz2CB7o0c Hasło dostępu to: SWPOB.

31.01.2019 cz.1 Wasilków: Konsultacje Projektu Kolejowej Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/bh5OuCiyfKA

31.01.2019 cz.1 Wasilków: Konsultacje Projektu Kolejowej Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/tmBK4V9uB7s

29.01.2019 cz.1 Białystok: Konsultacje Projektu Kolejowej Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/WZ-s7lTnAAk

29.01.2019 cz.2 Białystok: Konsultacje Projektu Kolejowej Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/mYHgy-Fx0rA

29.01.2019 cz.3 Białystok: Konsultacje Projektu Kolejowej Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/Iba4CrU4p1w

07.10.2019 cz.1 Wasilków: Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/4kuCgUuFNrg

07.10.2019 cz.2 Wasilków: Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białystok https://youtu.be/KLpEFEZdksc

Zamiast konsultacji żenujący wiec przedwyborczy, nielegalny bo na terenie szkoły, zamiast głosu społecznego politycy i kandydaci w wyborach: Zbigniew Nikitorowicz (PO), Jolanta Deń (PO) Krzysztof Truskolaski (PO) Maciej Żywno (PO) Jan Dobrzyński (Prawica Polska, dawniej PiS), Roman Czepe (PiS) Cezary Krajewski (PSL). Niekompetencja, bo nie porzucono przebiegu przez Biebrzanski Park Narodowy wybierając np. przebieg przez Sokółkę i Augustów?

Ustalany jest tez termin spotkania konsultacyjnego w Białymstoku i w innych miejscach

04.10.2019 cz.1 Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białystok SP nr 47 ul. Palmowa 28 https://youtu.be/XJuPs4ejXZ4

04.10.2019 cz.2 Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białystok SP nr 47 ul. Palmowa 28 https://youtu.be/A3TAWNpcRNI

29.09.2019 Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białegostoku Nowe Aleksandrowo https://youtu.be/AA1dEj4a90Q

23.09.2019 cz.1 Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białegostoku w Pogorzałkach https://youtu.be/DBWaMDfJU9I

23.09.2019 cz.2 Konsultacje Projektu Obwodnicy PKP Białegostoku w Pogorzałkach https://youtu.be/fNzFTXypasY
F
FederacjaZielonych.pl
Spotkanie w formie wideokonferencji odbędzie się w czwartek 19 sierpnia o godzinie 18.00 na platformie TEAMS.

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/dl/launcher/launcher.html?url=/_#/l/meetup-join/19:[email protected]v2/0?context=%7B%22Tid%22%3A%2231627ca8-4fb2-4cd8-9a2a-8cf3e7c5bf19%22%2C%22Oid%22%3A%2218d2b49e-b0fe-4e5d-9202-9cd9ea56cd1f%22%7D&anon=true
w
www.Koncerty.Bialystok.pl
Linia kolejowa Rail Baltica w kierunku na Litwę, Łotwę, Estonię projektowana na prędkość 200-250 km/h zamiast modernizacji istniejących torów przez np. Sokółkę, Augustów (z dojazdem do Kużnicy i na Białoruś) zakłada budowę nowej trasy przez Knyszyn, Ełk. Wytyczenie nowego korytarza transportowego zamiast modernizacji istniejących już tras w jakimkolwiek wariancie oznacza wyburzenia domów, degradację sąsiadujących terenów przez hałas, drgania i nieprzekraczalną barierę dzielącą okolicę i wymuszającą dojazdy czasem po kilka lub kilkanaście kilometrów do najbliższego dwupoziomowego przejazdu pod lub nad torami - linie kolejowe powyżej 160 km/h nie mogą ze względów bezpieczeństwa mieć przejazdów innych niż dwupoziomowe). Trasa przez Białystok (istniejąca trasa z tunelem, wiaduktami już przygotowana do obsługi takiego ruchu), Sokółkę w kierunku na Białoruś i Rosję to korytarz bardziej perspektywiczny, to obsługa komunikacyjna istniejących i nowych terenów inwestycyjnych, nowe potencjalne miejsca pracy, możliwość przeniesienia transportu drogowego na bardziej konkurencyjny transport kolejowy (www.TiryNaTory.pl), oraz ominięcie wrażliwego wodnego obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego na bardziej odporny obszar Puszczy Augustowskiej
w
www.i.Bialystok.pl
Z analizy pływu na środowisko wynika, że najlepszym wariantem jest zamiast projektowanej zabudowy i zajęcia nowych terenów, wykorzystacie już istniejących korytarzy transportowych i linii kolejowych oraz już istniejącej infrastruktury jak np. wiadukty itp. A rozwiązanie: modernizacja już istniejących linii kolejowych, np. zamiast w kierunku z Białegostoku na Ełk i Suwałki do granicy, z Białegostoku na Sokółkę i Augustów, Suwałki, do granicy? Linia kolejowa Rail Baltica powinna łączyć i obsługiwać komunikacyjnie tereny inwestycyjne na Podlasiu, dlatego powinien przebiegać przez Białystok, Sokółkę, Augustów. Linia ta wymaga modernizacji, i powinna obsługiwać także kierunek na wschód, potencjalnie ważniejszy niż na południe. Projekt „wyprowadzenia” ruchu kolejowego poza Białystok jest absurdalny, bowiem oznacza faktycznie dodatkowe zagrożenia nowych terenów np. mieszkaniowych, w porównaniu z czym lepszym wariantem jest dalsze wykorzystanie już istniejących korytarzy transportowych i linii kolejowych oraz już istniejącej infrastruktury jak np. wiadukty itp. Przy tego typu inwestycji ewentualnie wytyczenie nowego korytarza transportowego powinno nastąpić z wieloletnim wyprzedzeniem, obejmować rezerwy terenu, ograniczenia zabudowy. Dziś ingerencja w tereny zamieszkałe spowoduje nadmierne koszty i konflikty. Przebieg przez tereny leśne Puszczy Knyszyńskiej i Wigierskiego Parku Narodowego spełniających funkcje osłonowe jest korzystniejszy niż przez Knyszyn, Ełk, Mońki, Grajewo, Biebrzański Park Narodowy. Pozostawienie linii kolejowej w dotychczasowym kształcie bez modernizacji to dalej negatywny wpływ na środowisko, uciążliwość dla otoczenia, śmiertelne bariery dla zwierząt. Modernizacja to okazja do wyciszenia torów, wykonania ogrodzeń linii i przejść dla zwierząt, ustawienia ekranów akustycznych itp. itd.
G
Gość
Panie, a komu to potrzebne czy nie może zostać jak jest ?
G
Gość
A może kolejka linowa?
Dodaj ogłoszenie