Białystok. Dwa spalinowe szynobusy zasiliły tabor woj. podlaskiego. Będą jeździły do Suwałk, Czeremchy, Walił, Siemianówki (zdjęcia)

OPRAC.: red
Szynobusy SA106 są przystosowane do jazdy z prędkością 120 km/h.
Park taborowy Podlaskiego Zakładu POLREGIO w Białymstoku powiększył się o dwa pojazdy spalinowe serii SA 106. Szynobusy będzie można spotkać na trasach Białystok-Suwałki, Białystok-Czeremcha, Białystok-Waliły, Białystok-Hajnówka, Hajnówka-Siedlce, a od 1 lipca także na szlaku kolejowym do Siemianówki.

Nie było łatwo je pozyskać, bo o pojazdy starały się też inne województwa, ale udało się nam przekonać władze spółki, że to Podlaskie najbardziej potrzebuje tego taboru - mówił na czwartym peronie białostockiego dworca poseł Jarosław Zieliński tuż przed pierwszym kurs połączonych szynobusów. W piątek [11.06.2021 r.] o godz. 14.47 wyruszyły do Suwałk.

Szynobusy SA106 są przystosowane do jazdy z prędkością 120 km/h. Posiadają 60 miejsc siedzących. Łącznie może nimi podróżować 170 pasażerów. A przy obecnie obowiązującym reżimie sanitarnym – 120 pasażerów. Wyposażone są m.in. w wygodne fotele, monitoring i klimatyzację. W pojazdach, w części niskopodłogowej są specjalne miejsca dla podróżnych na wózkach inwalidzkich oraz rampy do ich załadunku.

Pojazdy wyprodukowała firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, a pozyskane zostały przez POLREGIO od samorządu województwa warmińsko-mazurskiego.

– Likwidacja białych plam transportowych to jeden z najważniejszych celów POLREGIO. W związku z tym, wraz z Samorządem Województwa Podlaskiego rozbudowujemy ofertę połączeń kolejowych, aby mieszkańcy tego regionu mogli korzystać z naszych pociągów w codziennych dojazdach np. do szkoły, pracy, do urzędu czy do lekarza. Pojazdy, które od dzisiaj będą służyć tutejszemu zakładowi POLREGIO, pozwolą nie tylko na realizację tych celów, ale przede wszystkim na podniesienie jakości naszych usług świadczonych w województwie podlaskim – powiedział Artur Martyniuk, prezes zarządu POLREGIO.

Podlaskie oprócz dwóch szynobusów otrzymało jeszcze bonus:- wagon na około 30 miejsc, także dla rowerów.

- Ten wagon będzie niedługo uruchomiony i przyłączony do tych szynobusów - powiedział Artur Martyniuk, prezes zarządu POLREGIO.

Artur Kosicki, marszałek województwa przypomniał o przywracanych w tym roku połączeniach kolejowych. To m.in. wznowiona po 27 latach relacja Białystok-Hajnówka. Zintensyfikowane zostały połączenia Białystok-Waliły, a od początku lipca zostanie przywrócone też połączenie na linii Hajnówka-Siemianówka.

- Chcemy walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym, także w pasażerskich przewozów kolejowych - powiedział Artur Kosicki.

Dodał, że nakłady na pasażerskie przewozy kolejowe w naszym województwie cały czas rosną.

- W 2020 r. była to kwota 30 mln zł, a w 2021 już jest 38 mln zł – podkreślił Artur Kosicki.

Pociągi będą jeździć na trasach: Białystok-Suwałki, Białystok-Waliły, Białystok-Czeremcha, Białystok- Hajnówka oraz Hajnówka- Siedlce, a od 1 lipca również na trasie do Siemianówki.

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Panie Szanowny co wklejasz te tasiemcowe posty, czy masz nadzieję że ludzie to czytają?

i
i.Bialowieza.pl

"Dobra zmiana" odkleja się od rzeczywistości staje się arogancka zamiast "słuchać ludzi"? Mandaty 500 minus za brak nieskutecznych maseczek, wkurzenie rolników (zamiast dopłat do przebranżowienia, bo z powodu zmian klimatu i niższych kosztów produkcja futer, mięsa i tak przenosi się na wschód i od lat hodowla zwierząt w Polsce jest coraz trudniejsza, Ukraina wkrótce zaleje Europę tańszą żywnością, pani Welc nieusuwalna z Urzędu Wojewódzkiego (konflikty Rail Baltica, Via Baltica, gazociągi....) czy np. ibialystok.blogspot.com/2020/10/skrzyzowanie.html Czy nowe logo promocyjne Województwa Podlaskiego przypomina lub plagiatuje logo sieci sklepów Carrefour? „Podlaskie. Skrzyżowanie szlaków”. „Logo Carrefour. Widzisz strzałki w logo tej firmy? Nie ma się co dziwić, przecież Carrefour z języka francuskiego to skrzyżowanie”. A życie na lub przy skrzyżowaniu to hałas, wypadki….Obiady dla cukrzyków, woda Krynka, sklejka … to naprawdę nic szczególnego na świecie. Zamiast promocji np. Białowieży…np. www.FestiwalZubra.pl Wobec braku skutecznej realizacji działań dotychczasowych strategii zakładających wiodącą rolę turystyki i rolnictwa, Podlasie chce udawać „innowacyjność” Warszawy:) Warszawa, Wrocław czy jakiekolwiek inne miasto i województwo w Polsce jest bardziej „przyjazne przedsiębiorcom”, lepiej skomunikowane itp. itd. Bez linii kolejowej do Białowieży czy prawdziwego lotniska w Topolanach dalej będzie skansenem? Podlasie konkuruje jedynie niższymi cenami, co jest krótkotrwałą strategią. Region nie posiada wystarczającego potencjału i zasobów, by dogonić i wyprzedzić liderów tych branż. Młodzi ludzie będą wyjeżdżać do np. Warszawy i za granicę, gdyż w innych branżach mają tam lepsze warunki pracy, kształcenia, rozwoju, wyższe zarobki i możliwości kariery. Wyjątkowość Puszczy Białowieskiej – ostatniego fragmentu naturalnego lasu w Europie, żubry to niewykorzystany potencjał, w przeciwieństwie do innych pomysłów na rozwój regionu jak np. produkcja maszyn rolniczych, usługi informatyczne, szycie bielizny itp. – tego typu działalność prowadzona już jest w innych miejscach na świecie, na większą skalę, na wyższym poziomie zaawansowania i jakości usług i produktów.

ibialystok.blogspot.com/2018/06/kampus-uniwersytetu.html

ibialystok.blogspot.com/2020/09/zwiedzanie.html

Branicki jako hetman (dowódca armii) zamiast ją unowocześnić, zbudował pałac, skutek: rozbiory Polski.

https://www.wilanow-palac.pl/jan_klemens_branicki_1689_1771_hetman_abnegat.html

P
PuszczaBialowieskaTV.pl

Dlaczego Podlaski Urząd Marszałkowski przyznaje dotacje uznaniowo, wbrew prawu i kryteriom? Czy ta uznaniowość związana jest z np. krytyką władz, np. dotyczącą nieracjonalnej strategii rozwoju województwa, np. nie uruchomienia linii kolejowej Hajnówka – Białowieża (razem z drogą rowerową wzdłuż torów zamiast projektowanej drogi rowerowej wzdłuż drogi samochodowej z wycinką 4,5 tysiąca drzew w Puszczy Białowieskiej) i braku pociągu Warszawa – Białowieża, dzięki któremu Hajnówka i Białowieża mogłyby stać się drugim turystycznym Zakopanem, absurdalnych wydatków na np. „operę”, koncerty z Polsatem czy promocję wulgaryzmów i narkomanii na Festiwalu UpToDate zamiast np. FestiwalZubra.pl czy „nowego” loga Województwa Podlaskiego plagiatującego logo sieci sklepów Carrefour ibialystok.blogspot.com/2020/10/skrzyzowanie.html ? A skąd tyle chorób, biedy, bezrobocia? Czemu PiS nie rozliczył afer PO/PSL, staje się arogancki zamiast „słuchać ludzi”? Zamiast promocji np. Białowieży…np. www.FestiwalZubra.pl Wobec braku skutecznej realizacji działań dotychczasowych strategii zakładających wiodącą rolę turystyki i rolnictwa, Podlasie chce udawać „innowacyjność” Warszawy:) Warszawa, Wrocław czy jakiekolwiek inne miasto i województwo w Polsce jest bardziej „przyjazne przedsiębiorcom”, lepiej skomunikowane itp. itd. Bez linii kolejowej do Białowieży czy prawdziwego lotniska w Topolanach dalej będzie skansenem? Podlasie konkuruje jedynie niższymi cenami, co jest krótkotrwałą strategią. Region nie posiada wystarczającego potencjału i zasobów, by dogonić i wyprzedzić liderów tych branż. Młodzi ludzie będą wyjeżdżać do np. Warszawy i za granicę, gdyż w innych branżach mają tam lepsze warunki pracy, kształcenia, rozwoju, wyższe zarobki i możliwości kariery. Wyjątkowość Puszczy Białowieskiej – ostatniego fragmentu naturalnego lasu w Europie, żubry to niewykorzystany potencjał, w przeciwieństwie do innych pomysłów na rozwój regionu jak np. produkcja maszyn rolniczych, usługi informatyczne, szycie bielizny itp. – tego typu działalność prowadzona już jest w innych miejscach na świecie, na większą skalę, na wyższym poziomie zaawansowania i jakości usług i produktów.

F
FederacjaZielonych.pl

Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku http://federacjazielonych.blogspot.com/p/projekt-biaostocka-kolej-miejska.html Bezpłatna komunikacja miejska dla mieszkańców Białegostoku - bezpłatna dla mieszkańców komunikacja w 400 tysięcznej stolicy Estonii - Tallinie (autobusy, tramwaje, trolejbusy, kolej) - kosztuje rocznie ok. 50 mln zł = 2 x razy taniej niż w 300 tysięcznym Białymstoku! Wynika to m.in. braku w tak dużym mieście kolei miejskiej, tramwajów czy trolejbusów które są tańsze w eksploatacji niż autobusy marnotrawiące paliwo stanowiącego większość kosztów działalności, ze złej organizacji linii i rozkładów.

Szybka Kolej Miejska i Aglomeracyjna - Urząd Miasta Białystok już w 2007 r. zamówił opracowanie, z którego wynika zasadność uruchomienia kolei miejskiej i aglomeracyjnej http://www.komunikacja.bialystok.pl/cms/File/download/KolejeBialostockie.pdf a podczas eksperymentu 22 września 2014 r. skorzystało z niej ponad 1500 osób

Białystok nie ma tramwajów, nie stać nas na metro, ale mamy istniejące już tory który powinny być osiami rozwoju miasta i kręgosłupem komunikacyjnym.

Białystok nie będzie metropolią bez kolei miejskiej i aglomeracyjnej, ponieważ sieć kolejowa jest niezależna od dróg i korków, jest bezkonkurencyjna czasowo - krótkie czasy przejazdów wobec autobusów i nawet samochodu. Także tramwaje czy trolejbusy stałyby w tych samych korkach co samochody, spowalniałyby je te sam skrzyżowania. Tylko kolej korzystająca z niezależnych torów gwarantuje przemieszczanie się ze skrajnych punktów w mieście w 10-15 minut bezkonkurencyjnym dla autobusów a nawet samochodów

Sposób budowy i remontów dróg w Białymstoku powoduje nieustanne korki, co więcej w każdym mieście na świecie rozbudowa dróg zamiast zmniejszenia korków powoduje ich wzrost, wydłużenie czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową.

Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np.

– Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika itp.)

– -Nowe Miasto- Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy pętli autobusów 21, 23, 25

– -Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy „nowym” tunelu

– Dworzec PKP Białystok Główny/PKS (centrum przesiadkowe)

– skrzyżowanie ul. Poleska/Sitarska/Częstochowska

– Wiadukt przy rondzie ul. Poleska/Jurowiecka

– Węglówka/ wiadukt przy ul. Sienkiewicza/Wasilkowska/ Towarowa

– Dworzec PKP Białystok Fabryczny -ul Towarowa

– Włościańska/ Piasta (Pieczurki)

– ul. Ciołkowskiego

– ul. Baranowicka/ Szosa Baranowicka (Zaścianki)

i/lub w kierunku osiedla Białostoczek i Wasilkowa

Dla mieszkańców peryferiów jak Kleosin, Starosielce, Zaścianki mogloby to skrócić czas dojazdu do centrum autobusami o ile miejskie szynobusy kursowałyby co 15 – 30 minut.

w
www.Koncerty.Bialystok.pl

ibialystok.blogspot.com/2020/10/pkppks.html Zacofany przekręt? https://youtu.be/LPa9SzW1IVY „Zmodernizowany” za 45 mln zł Dworzec PKP Białystok ze szkodą dla pasażerów? Bez sklepu, gastronomii, prasy, czyli zamiast nowoczesnego dworca z centrum handlowo-usługowym zabytkowy skansen „jak za cara” wbrew konsultacjom społecznym? Czemu w Białymstoku nie może być normalnie jak np. na dworcach PKP Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Wileńska, Poznań Główny? Chciałbym podczas podróży zrobić zakupy np. w Biedronce (na dworcach mogą być czynne również w niedziele niehandlowe) jak w innych normalnych miastach (np. Dworzec PKP Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Poznań Główny) by np. nie płacić za butelkę wody 5 zł tylko 1 zł. Co z doprowadzonym przez PO / PSL do bankructwa PKS? Wyprzedali dworce, zburzyli dworzec PKS w Białymstoku, w którym byłby dziś jedyny hipermarket w województwie czynny w niedziele niehandlowe (bo zgodnie z prawem w jednym budynku z dworcem) przynosząc krociowe zyski oblężony przez Białorusinów ? Zamiast przerobić autobusy na tańszy gaz, kierowcy kradną paliwo, by dorobić do niskich wynagrodzeń ? Dworce PKP/PKS w centrach miast to idealne miejsca na centra handlowo-usługowe, hotele, gastronomię, rozrywkę, kina i hale widowiskowe. PKS Białystok wyburzył duży, celowo zaniedbany dworzec, by sprzedać prywatnemu inwestorowi większość terenu (wyprzedają majątek i dworce doprowadzając PKS do bankructwa) a prywatny inwestor, chcą przechytrzyć przepisy, podzielił swoje budynki handlowe na 2, by uniknąć udziału społecznego, i nie może teraz sprzedawać w niedziele (gdyby wszystko było w budynku dworca - mógłby). 13.04.2019 Zwiedzanie Dworca PKS Białystok z projektantem arch. Maciejem Światowym MTS Studio https://youtu.be/ccGmhCxHtr0 Rafał Kosno 24 czerwca 2015 • Właśnie wpadłem na pomysł:) dworzec PKS z peronami autobusowymi adaptować na centralny węzeł przesiadkowy - intermodalny autobusów miejskich, PKS, przewozników prywatnych i kolei miejskiej i regionalnej:) piękna hala dworca PKS w Białymstoku do adaptacji:) cena wywoławcza z terenami w centrum miasta 18 mln zl a nie 100-300 mln zł za nowa halę widowiskową:) położenie przy dworcu PKP idealny dojazd:) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1169869796372360

w
www.i.Bialystok.pl

A planowana wycinka drzew wzdłuż drogi Hajnówka-Białowieża pod drogę rowerową, zamiast poprowadzić ją wzdłuż torów Hajnówka-Białowieża z drogą serwisową? Szokujące że POciągi Białystok-Warszawa ciągnięte parowozami jeździły szybciej przed II wojną światową niż dziś! Zamiast bajek o lotnisku należy uruchomić szybkie wygodne tanie regularne połączenie KOLEJOWE Warszawa – Białystok – Augustów - Suwałki (z największym lotniskiem w POlsce) i regionalne Białystok-Bielsk Podlaski - Hajnówka – Białowieża przy prędkości pociągu 160 km/h Białystok-Warszawa=1 godz 30 minut, wybór połączeń co 1-2 godziny do tego najlepiej z bezprzewodowym internetem w wagonach:) www.FestiwalZubra.pl www.TiryNaTory.pl np. z trasy Warszawa-Białowieża korzystałoby 200 tys.turystów rocznie

Dodaj ogłoszenie