Rail Baltica: polsko-chińska oferta ponownie wygrała przetarg na budowę odcinka Czyżew-Białystok

Patryk Zajkowski
Patryk Zajkowski
Znamy już wykonawcę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.
Znamy już wykonawcę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Anatol Chomicz
Oferta polsko-chińskiego konsorcjum została ponownie wybrana jako najkorzystniejszą w przetargu Rail Baltica. Prace budowlane przy modernizacji ok. 70-kilometrowego odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej mają kosztować 3,3 mld zł netto.

Po tym, gdy 31 stycznia Krajowa Izba Odwoławcza po odwołaniach złożonych przez uczestniczące w przetargu firmy unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty. Następnie nakazała uzupełnienie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w przetargu i ponowną ocenę ofert.

PKP PLK w oficjalnej informacji na swojej Platformie Zakupowej poinformowało, iż po ponownej ocenie, za najkorzystniejszą uznano ofertę firm: Intercor sp. z o.o. z Zawiercia oraz chińskich: Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited, które zaproponowały kwotę 3,3 mld zł netto (4,1 mld zł brutto).

Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad B...

Rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA Mirosław Siemieniec stwierdził, że jeśli nie będzie odwołań od ponownego rozstrzygnięcia przetargu odcinka Czyżew - Białystok Rail Baltica, na koniec pierwszego kwartału 2020 r. spółka chciałaby podpisać umowę z wykonawcą. Dodał, że termin na składnie odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej mija 21 lutego.

Zobacz też:Nowa stacja Białystok. Wojewoda podlaski podpisał decyzję o lokalizacji przebudowy stacji kolejowej w ramach modernizacji Rail Baltiki

Do przetargu zgłosiły się trzy konsorcja. Oferta firmy polsko-chińskiej została uznana jako najlepsza, ponieważ spełnia ona wszystkie kryteria, warunki udziału w przetargu, a oferta zdobyła 100 proc. punktów w ocenie.

Rail Baltica na odcinku Czyżew - Białystok

Odcinek Czyżew - Białystok to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w naszym województwie. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowej Warszawa - Białystok, będący częścią międzynarodowej trasy Rail Baltica. Według zapowiedzi PKP PLK, po modernizacji trasy kolejowej, pociągi osobowe będą mogły jeździć nawet z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać półtorej godziny, czyli o godzinę krócej, niż teraz.

Inwestycja jest dofinansowana przez UE z programu CEF - Łącząc Europę.

Zobacz także: Rail Baltica: Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok

Strefa Biznesu - Kiedy należy ci się odszkodowanie za opóźniony lot?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

200 km/h mamy rok 2020 ta prędkość być może będzie w roku 2050 o ile znowu nie będzie potrzebny remont linii

P
Paweł
18 lutego, 17:50, Gość:

Może niecała godzina krócej kilka razy w życiu i 4 miliardy. Rzeczywiście wydatek pierwszej potrzeby.

Gościu to jest cała trasa przez państwa bałtyckie, Polskę do Niemiec. Przepływ ludzi, towarów między tymi państwami. Rozwój gospodarki. Codziennie jeżdżą pasażerowie tą trasą i pociągi towarowe , nie tylko do Białegostoku, ale na Litwę, Białoruś. Ludzie jadą dalej w stronę np. Suwałk i Ełku. I jeszcze opłaca się jeździć prywatnym przewoźnikiem np. PlusBus czy Żak.

C
CZYTELNIK

"Prace budowlane przy modernizacji ok. 70-kilometrowego odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej mają kosztować 3,3 mld zł netto.... Zawiercia oraz chińskich: Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited, które zaproponowały kwotę 3,3 mln zł netto (4,1 mld zł brutto)." Raz piszecie 3,3 mld drugi raz 3,3 mln proszę poprawić i nie wprowadzać czytelnika w nie zrozumienie. ;)

k
kj

"...które zaproponowały kwotę 3,3 mln zł netto (4,1 mld zł brutto)."

G
Gość
18 lutego, 17:50, Gość:

Może niecała godzina krócej kilka razy w życiu i 4 miliardy. Rzeczywiście wydatek pierwszej potrzeby.

"Pincet" plus, to jest podstawowy wydatek. Albo dla jakiegoś kolejnego ch..., który ma plecy w pis i ochotę na bycie miliraderem

m
marek112

Wirus Covid-19 cymbały

B
Bstok
18 lutego, 20:29, Marek:

Zachęcam redaktorów do opisania i pokazania planów nowej stacji Zielone Wzgórza. Ciekawsze to będzie niż ciągle te same zdjęcia pociągów na dworcu.

18 lutego, 20:57, Bstok:

Albo by chociaż pokazać z bliska projekt przebudowy. Czy dobrze widzę że zamiast obecnych 4 peronów i 7 krawędzi mają być 3 perony i 6 krawędzi?

Chciałem napisać 5 krawędzi. Zrobi się ciasno.

B
Bstok
18 lutego, 20:29, Marek:

Zachęcam redaktorów do opisania i pokazania planów nowej stacji Zielone Wzgórza. Ciekawsze to będzie niż ciągle te same zdjęcia pociągów na dworcu.

Albo by chociaż pokazać z bliska projekt przebudowy. Czy dobrze widzę że zamiast obecnych 4 peronów i 7 krawędzi mają być 3 perony i 6 krawędzi?

M
Marek

Zachęcam redaktorów do opisania i pokazania planów nowej stacji Zielone Wzgórza. Ciekawsze to będzie niż ciągle te same zdjęcia pociągów na dworcu.

B
Bstok
18 lutego, 17:50, Gość:

Może niecała godzina krócej kilka razy w życiu i 4 miliardy. Rzeczywiście wydatek pierwszej potrzeby.

No ale te kilka razy w życiu należy pomnożyć przez ilość pasażerów i przewiezionych tranzytem towarów. Mnie tam cieszy ta modernizacja. Znikną niestrzeżone przejazdy, a i zwrotniczym będzie łatwiej. Nasza stacja to jedyna tak duża stacja, na której zwrotnice przestawia się przy gruncie, sygnalizacja jest kształtowa. Bardziej się martwię, zeby nie skończyło się jak w 1995, kiedy zabrakło środków i po przebudowie ulladu torowego starczyło tylko na budowę dwóch nastawni, z których jedną (grzybka) trzeba było rozebrać.

G
Gość

Może niecała godzina krócej kilka razy w życiu i 4 miliardy. Rzeczywiście wydatek pierwszej potrzeby.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie