Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Rail Baltica: Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok

Patryk Zajkowski
Patryk Zajkowski
Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Wojciech Wojtkielewicz
Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew - Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Powodem jest uwzględnienie odwołań złożonych przez firmy startujące w przetargu przez Krajową Izbę Odwoławczą.

31 stycznia Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie uwzględniła w części odwołania od rozstrzygnięcia przetargu, w wydanym wyroku unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty, co oznacza konieczność ponownej oceny ofert w tym postępowaniu - poinformowała rzeczniczka prasowa KIO Katarzyna Prowadzisz.

Odwołania od rozstrzygnięcia przetargu składały konsorcjum: Torpol SA i Budimex SA. Powyższe postępowanie KIO w części umorzyła, w pozostałej części oddaliła. Odwołania składało również konsorcjum: China Civil Engineering Construction Corporation w Pekinie i China Railway 19th Bureau Group Co., Ltd w Pekinie. Ich postępowanie częściowo umorzono, częściowo oddalono, częściowo uwzględniono. Skutkiem uwzględnienia jest ponowna ocena ofert oraz wezwanie firm z konsorcjum, które wygrało przetarg (Intercor sp. z o.o. z Zawiercia oraz chińskich: Stecol Corporation z Tianjin i Sinohydro Corporation Limited w Pekinie) do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w przetargu.

Zobacz też: Ponad 3 tys. osób protestuje przeciwko kolejowej inwestycji. Boją się, że ich domy zostaną zburzone!

KIO uznała odwołania wykonawców, w związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unieważniły czynności wyboru oferty najkorzystniejszej. Powtórzone zostanie badanie i ocena ofert. Konsorcjum zostało wezwane do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów wymaganych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu" - poinformował w środę PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Rzecznik dodaje, że ponowne badanie i ocena ofert potrwa około dwóch tygodni. Po tym czasie nastąpi wybór najkorzystniejszej oferty.

Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad B...

Rail Baltica na odcinku Czyżew - Białystok

Wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę odcinka Czyżew - Białystok Rail Baltica, PKP PLK dokonały w drugiej połowie grudnia 2019 r. Spośród trzech ofert w przetargu wygrała oferta polsko-chińskiego konsorcjum, które zaproponowało cenę blisko 3,37 mld zł netto (4,12 mld zł brutto). Po wpłynięciu dokumentów od zainteresowanych przetargiem podmiotów, oferta polsko-chińskiego konsorcjum była najdroższa. Żeby dokonać z nich wyboru, przeprowadzona została aukcja elektroniczna. Ostatecznie właśnie ten podmiot zaproponował cenę niższą od dwóch pozostałych oferentów. Całkowita cena brutto stanowiła 95 proc. punktacji oceny ofert.

Odcinek Czyżew - Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowej Warszawa - Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny, czyli nawet o godzinę krócej, niż obecnie.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.

Zobacz także: Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok

Materiał sponsorowany. Za zakupy zapłać telefonem lub zegarkiem

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

T
To na tyle

W polskich warunkach przetarg jest bardzo skomplikowany. Oferentów wybierają cztery firmy. Nasyp Ltd, Podkład S.A. Lewa Szyna sp. o. o. Prawa Szyna sp. z o.o. Przepraszam, zapomniałem o firmach reprezentujących elektryczność. Tracja sp. z o.o. Słupy sp. z o.o Holding Transformatory S.A.

G
Globtroter

Paryż-Lyon, 400 kilometrów do 2 godzin. Cena biletu od 10€

S
Stanley
7 lutego, 7:09, Gość:

Gdyby po wojnie były takie procedury to Warszawa do dzisiaj leżała by w gruzach...

O,to, to, to!

z
zenek

Żenada, ile to już lat trwa remont tej trasy...

A ledwo doszliśmy do czasu przedwojennego i tylko niektórych pociągów...

Do Centralnej powinniśmy jechać max 1 godz.

Modernizujemy, modernizujemy, na ciepłych posadkach siedzimy. Wszyscy won. Budować nowe trasy szybkich kolei, odseparowanych od ruchu lokalnego i towarowego!

G
Gość
6 lutego, 20:57, Gość:

Car się w grobie przewraca.... kolej Warszawsko-Petersburską budowano w XIX wieku w dziewiczym terenie i po 15 latach pojechały pociągi z Petersburga do Warszawy

I wiele z tego przetrwało do dzisiaj, a to co teraz budują ciekawe jak długo wytrzyma, trakcja do ełku nie tak dawno była modernizowana a już potrzebuje kolejnych remontów. Trasa do Czeremchy też była robiona za cara i do tej pory jeździły po niej pociągi.

G
Gość
7 lutego, 3:09, Zbys:

Tempo rozwoju takie, że prędzej kolejne pół życia mi przeminie i się tego nie doczekam. A w tym czasie w innych zakątkach świata dwa razy trasy zmienią i będą śmigać hyperloopem z prędkością 1000 km/h. Już nie wspomnę o tej pokomunistycznej tradycji kontroli biletów na trasie, zamiast zamontowania bramek na dworcach.

Te kontrole są wszędzie, nawet jak są bramki, w metrze też można spotkać kontrolerów.

G
Gość

"200 km/h pociągiem i 1,5 godziny do stolicy? " - ciekawe...czyżby pisdy przeniosły warszafkę aż o 300 km od białegostoku?

G
Gość
6 lutego, 19:00, Gość:

Nie wciskajcie ciemnoty, tu pociągi nie będą nigdy jeździć szybciej niż 160.

Niż 130 km/h. Do jazdy powyżej 130 km/h potrzebnych jest dwóch maszynistów w kabinie, na co PKP nie pozwoli w ramach oszczędności.

G
Gość
7 lutego, 07:09, Gość:

Gdyby po wojnie były takie procedury to Warszawa do dzisiaj leżała by w gruzach...

Te procedury to nie jest dopust Boży. To elity stworzyły je "własnymi rencami".

G
Gość

Gdyby po wojnie były takie procedury to Warszawa do dzisiaj leżała by w gruzach...

G
Gość
6 lutego, 20:57, Gość:

Car się w grobie przewraca.... kolej Warszawsko-Petersburską budowano w XIX wieku w dziewiczym terenie i po 15 latach pojechały pociągi z Petersburga do Warszawy

Trzeba dodać, że 11 a nie 15 lat i tylko dlatego tak długo, że była przerwa w budowie na czas wojny krymskiej. Gdyby nie to to budowa byłaby jeszcze krótsza.

11 lat czyli krócej niż dziś załatwianie samych papierów.

B
Babulka

160 Km/H wystarczy i tak prędko jedzie.

V
Vvvv

Jak płacić już tyle kasy to pociąg powinien jechać 280-300. Km/h

Z
Zbys

Tempo rozwoju takie, że prędzej kolejne pół życia mi przeminie i się tego nie doczekam. A w tym czasie w innych zakątkach świata dwa razy trasy zmienią i będą śmigać hyperloopem z prędkością 1000 km/h. Już nie wspomnę o tej pokomunistycznej tradycji kontroli biletów na trasie, zamiast zamontowania bramek na dworcach.

G
Gość

Car się w grobie przewraca.... kolej Warszawsko-Petersburską budowano w XIX wieku w dziewiczym terenie i po 15 latach pojechały pociągi z Petersburga do Warszawy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3