31 stycznia Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie uwzględniła w części odwołania od rozstrzygnięcia przetargu, w wydanym wyroku unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty, co oznacza konieczność ponownej oceny ofert w tym postępowaniu - poinformowała rzeczniczka prasowa KIO Katarzyna Prowadzisz.
Odwołania od rozstrzygnięcia przetargu składały konsorcjum: Torpol SA i Budimex SA. Powyższe postępowanie KIO w części umorzyła, w pozostałej części oddaliła. Odwołania składało również konsorcjum: China Civil Engineering Construction Corporation w Pekinie i China Railway 19th Bureau Group Co., Ltd w Pekinie. Ich postępowanie częściowo umorzono, częściowo oddalono, częściowo uwzględniono. Skutkiem uwzględnienia jest ponowna ocena ofert oraz wezwanie firm z konsorcjum, które wygrało przetarg (Intercor sp. z o.o. z Zawiercia oraz chińskich: Stecol Corporation z Tianjin i Sinohydro Corporation Limited w Pekinie) do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w przetargu.
Zobacz też: Ponad 3 tys. osób protestuje przeciwko kolejowej inwestycji. Boją się, że ich domy zostaną zburzone!
KIO uznała odwołania wykonawców, w związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unieważniły czynności wyboru oferty najkorzystniejszej. Powtórzone zostanie badanie i ocena ofert. Konsorcjum zostało wezwane do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów wymaganych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu" - poinformował w środę PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Rzecznik dodaje, że ponowne badanie i ocena ofert potrwa około dwóch tygodni. Po tym czasie nastąpi wybór najkorzystniejszej oferty.
Rail Baltica na odcinku Czyżew - Białystok
Wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę odcinka Czyżew - Białystok Rail Baltica, PKP PLK dokonały w drugiej połowie grudnia 2019 r. Spośród trzech ofert w przetargu wygrała oferta polsko-chińskiego konsorcjum, które zaproponowało cenę blisko 3,37 mld zł netto (4,12 mld zł brutto). Po wpłynięciu dokumentów od zainteresowanych przetargiem podmiotów, oferta polsko-chińskiego konsorcjum była najdroższa. Żeby dokonać z nich wyboru, przeprowadzona została aukcja elektroniczna. Ostatecznie właśnie ten podmiot zaproponował cenę niższą od dwóch pozostałych oferentów. Całkowita cena brutto stanowiła 95 proc. punktacji oceny ofert.
Odcinek Czyżew - Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowej Warszawa - Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny, czyli nawet o godzinę krócej, niż obecnie.
Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.
Zobacz także: Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?