reklama

Ponad 3 tys. osób protestuje przeciwko kolejowej inwestycji. Boją się, że ich domy zostaną zburzone!

Julita Januszkiewicz
Julita Januszkiewicz
Zaktualizowano 
Adrian Łuckiewicz, burmistrz Wasilkowa (z lewej) i Wojciech Cybulski, wójt Dobrzyniewa Dużego (z prawej) przekazali za pośrednictwem Bohdana Paszkowskiego, wojewody podlaskiego petycję do premiera RP, pod którą podpisało się 3263 mieszkańców gminy Wasilków, Dobrzyniewo Duże oraz miasta Białystok. Urząd Miejski w Wasilkowie
3263 mieszkańców gminy Wasilków, Dobrzyniewo Duże oraz Białegostoku podpisało się pod petycją do premiera RP, w której sprzeciwiają się proponowanym czterema wariantom przebiegu północnej kolejowej obwodnicy Białegostoku. Chodzi o modernizację odcinka międzynarodowej trasy kolejowej E75 Rail Baltica - od Białegostoku do Ełku i dalej do granicy.

Mieszkańcy są przerażeni. Boją się, że utracą swój dorobek życia, na który często musieli oszczędzać lub zaciągać kredyty. Nowa linia miałaby bowiem biec w bliskim sąsiedztwie prywatnych posesji lub przecinać ich domy. Część trzeba by było zburzyć. Odbyły się konsultacje w tej sprawie, na które przyszło kilkaset osób. Ludzie płakali i krzyczeli. Teraz w ciągu tygodnia udało się zebrać ponad 3 tys. podpisów.

Czytaj też: Wykolejeni. Boją się, że przez modernizację torów stracą domy

- Cieszę się działamy w interesie naszych mieszkańców wspólnie z wójtem Dobrzyniewa Dużego. Petycja, którą zainicjowaliśmy ma jasny przekaz. Nie zgadzamy się na ingerencję torów w zabudowę mieszkaniową ani na to, aby znalazły się w bliskim sąsiedztwie domów naszych mieszkańców. Poza tym oczekujemy, że znajdą się w lokalizacji, która nie będzie zagrażała ujęciu wody dla miasta Białegostoku w Jurowcach - mówi Adrian Łuckiewicz, burmistrz Wasilkowa.

Z Wojciechem Cybulskim, wójtem Dobrzyniewa Dużego za pośrednictwem Bohdana Paszkowskiego, wojewody podlaskiego przekazali premierowi petycję w tej sprawie.

- Protesty mieszkańców są uzasadnione. Moje stanowisko co co sposobu procedowania tej inwestycji jest bardzo krytyczne. Uważam że te koncepcje nie są do zaakceptowania. Tak się nie przeprowadza zamierzonych inwestycji - mówi Bohdan Paszkowski.

Przypomnijmy, że mieszkańcy przy wsparciu lokalnych samorządowców, przez media i podlaskich parlamentarzystów zaapelowali do PKP o zmianę planów. I to się udało. PKP PLK już rozpoczęło prace nad nowymi wariantami przebiegu linii kolejowej.

Czytaj też: Białystok. Jest szansa na ocalenie domów. PKP PLK opracowuje nowe warianty przebiegu północnej obwodnicy miasta [ZDJĘCIA]

Północna obwodnica kolejowa Białegostoku. Spotkanie w siedzi...

Charytatywny Kalendarz Herosi 2020

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 października, 17:58, 2ff:

Byly planowane tory na mapie?

W ktorym roku plan przebiegu tej linii powstal?

23 października, 18:03, Gość:

były plany za czasów rzadów PO, i zgodzili się, i jakims cudem tam postawili domy

I jeszcze jakimś cudem orlik wybudowali

G
Gość
23 października, 17:58, 2ff:

Byly planowane tory na mapie?

W ktorym roku plan przebiegu tej linii powstal?

były plany za czasów rzadów PO, i zgodzili się, i jakims cudem tam postawili domy

G
Gość
23 października, 16:08, Gość:

I bardzo dobrze że nie będzie bo ludziom takie nowoczesności nie trzeba że przez środek wsi idzie kolej po co to komu mało terenów nie zamieszkanych jest na Podlasiu

oj trzeba, trzeba, nowoczesnośc to LGBT, tam idzie nasza kasa z podatków, a polski głupiec dalej nie wie, że chodzi o...deprawację polskich dzieci. Aktywiści LGBT protestują przeciwko zakazowi ZAKAZOWI ZACHĘCANIA DZIECI DO WSPÓŁŻYCIA SEKSULANEGO. EDUKACJA SEKSUALNA MA NA CELU DO SPOŁECZNEJ AKCEPTACJI PEDOFILII W POLSCE.

BIEDROŃ Z POPARCIECIEM ZAWZIĘTEJ STAREJ LEWACZJU SENYSZYN;;;;; CHCEMY ADOPCJI POLSKICH DZIECI, i bedzie tak jak my chccemy. Prezydenci miast z PO POmagaja nam w tym, chwała Platformie /nie/Obywatelskiej.

2ff

Byly planowane tory na mapie?

W ktorym roku plan przebiegu tej linii powstal?

N
Nie
23 października, 17:09, Nawet:

Zawsze komuś będzie przeszkadzała kolejna inwestycja. Na pustyni nie budują

Ale na starych mapach chcieli

N
Nawet

Zawsze komuś będzie przeszkadzała kolejna inwestycja. Na pustyni nie budują

G
Gość

I bardzo dobrze że nie będzie bo ludziom takie nowoczesności nie trzeba że przez środek wsi idzie kolej po co to komu mało terenów nie zamieszkanych jest na Podlasiu

G
Gość
23 października, 12:24, Gość:

Tylko przez Białoruś, inaczej nie da się.

Gdyby nie car, który w latach 1851-1862, z przerwą na wojnę krymską, wybudował kolej Petersburg Warszawa, to mieszkańcy wschodniej Polski dalej jeździliby furmankami po polnych dróżkach.

1611 kilometrów w mniej niż 10 lat. Miał szczęście, że wójt z burmistrzem i wojewodą nie mieli okazji do fotografowania się.

23 października, 14:23, Gość:

Na szczęście i carat upadł i komunizm. Gorzej że mentalność nie wszystkim się zmienia

Na szczęście styropiany nie wszystko rozebrali. Choć linia z Ełku przez Starosielce, omijająca B-stok Centralny czy jak on się nazywa, została zachwaszczona na początku "niepodległości" a teraz dogorywa by po wybudowaniu wiaduktu nad Klepacką, zdechnąć kompletnie.

Połowa torów z Białegostoku w kierunku Warszawy jest zarośnięta coraz większymi drzewkami, których nie będzie można wyciąc bo wiadomo Wajrak i wszystko jasne.

Tory biegnące z Białegostoku przez Brzeski most do Ełku, po elektryfikacji i parę lat po uzyskaniu "niepodległości", zarosły a miedź trafiła do skupów. Zostały jakieś smutne resztki stalowego złomu, które tylko czekają aż ktoś się zlituje i zaciągnie do skupu.

PKP za pomocą jakiejś spółki córki buduje za to nikomu niepotrzebne perony w lesie turczyńskim a teraz planuje pół kilometra od Zielonych Wzgórz.

Jest dobrze bo jeszcze nikt nie beknął za niegospodarność.

G
Gość
23 października, 12:24, Gość:

Tylko przez Białoruś, inaczej nie da się.

Gdyby nie car, który w latach 1851-1862, z przerwą na wojnę krymską, wybudował kolej Petersburg Warszawa, to mieszkańcy wschodniej Polski dalej jeździliby furmankami po polnych dróżkach.

1611 kilometrów w mniej niż 10 lat. Miał szczęście, że wójt z burmistrzem i wojewodą nie mieli okazji do fotografowania się.

Wot imenno!

A że w PKP za bardzo się nie przejmują ani za ile, ani gdzie - to już inna sprawa!

G
Gość
23 października, 12:24, Gość:

Tylko przez Białoruś, inaczej nie da się.

Gdyby nie car, który w latach 1851-1862, z przerwą na wojnę krymską, wybudował kolej Petersburg Warszawa, to mieszkańcy wschodniej Polski dalej jeździliby furmankami po polnych dróżkach.

1611 kilometrów w mniej niż 10 lat. Miał szczęście, że wójt z burmistrzem i wojewodą nie mieli okazji do fotografowania się.

Na szczęście i carat upadł i komunizm. Gorzej że mentalność nie wszystkim się zmienia

G
Gość
23 października, 12:43, Gość:

Nie trzeba było się budować w pobliżu linii kolejowej. Tanie działki były?

W Białymstoku zbudowano autostradę przez środek osiedli mieszkaniowych mimo protestów mieszkańców

W Białymstoku korytarz pod Trasę Niepodległości istniał od kilkudziesięciu lat. Ale wszyscy wkoło kupowali mieszkania, bo przecież wiadomo że droga nigdy nie powstanie . A tu niespodzianka.

O kolejowej obwodnicy nie wiedział nikt. Nagle komuś w PKP zamamiło się budowanie torów przez domy. Zrobił projekt na mapach sprzed 30 lat, a potem zdziwił się że kolej przebiega środkiem wsi, albo przez orlik, albo w pobliżu jedynego ujęcia wody dla Białegostoku.

G
Gość

Nie trzeba było się budować w pobliżu linii kolejowej. Tanie działki były?

W Białymstoku zbudowano autostradę przez środek osiedli mieszkaniowych mimo protestów mieszkańców

G
Gość

Tylko przez Białoruś, inaczej nie da się.

Gdyby nie car, który w latach 1851-1862, z przerwą na wojnę krymską, wybudował kolej Petersburg Warszawa, to mieszkańcy wschodniej Polski dalej jeździliby furmankami po polnych dróżkach.

1611 kilometrów w mniej niż 10 lat. Miał szczęście, że wójt z burmistrzem i wojewodą nie mieli okazji do fotografowania się.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3