Spis treści
Interpelację w tej sprawie napisał do prezydenta radny Klubu Tadeusza Truskolaskiego.
-
Starosielce, mimo iż jest, co do liczby mieszkańców jedną z największych dzielnic Białegostoku, jest jedną z najsłabiej skomunikowanych z centrum pod względem liczby połączeń BKM - podkreśla radny Karol Masztalerz.
Pętla nie do końca wykorzystana. Na Klepackiej
Zaznacza, że co prawa inwestycja w postaci wybudowania tuneli pod torami na ul. Klepackiej znacznie poprawiła dostępność komunikacyjną, natomiast nie przełożyło się to szczególnie na poprawę skomunikowania dzielnicy z centrum poprzez nowe połączenia autobusowe.
- Mamy wybudowaną piękną, nową pętlę na ul. Klepackiej, ale przez długi czas była ona w ogóle nie wykorzystywana, a teraz, co prawda, jakoś funkcjonuje, ale jest w stanie zapewnić znacznie więcej możliwości przystankowo-komunikacyjnych. Warto to wykorzystać - podkreśla radny.
Przypomina, że Starosielce są podzielone i oddzielone od reszty miasta linią kolejową. Zdaniem radnego osiedla dlatego wymaga większej liczby dostępnych połączeń autobusowych.
- Wiemy, jaka jest kondycja finansów miasta, która na skutek takiej a nie innej polityki władz centralnych nie daje nam dużych możliwości inwestycyjnych. Może w przyszłości stać nas będzie na utworzenie nowych połączeń - podnosi radny.
Niewykorzystane możliwości Trasy Niepodległości
Wspomina tu wielokrotnie poruszany przez mieszkańców, a w ich imieniu także przez samego radnego problem niewykorzystania możliwości połączeniowych, jakie daje Trasa Niepodległości, łącząca bezpośrednio cztery wielkie dzielnice Białegostoku (Starosielce, Słoneczny Stok, Zielona Wzgórza, Leśna Dolina - przyp. red).
- Teraz jednak, skoro nie ma na to pieniędzy, prosimy konkretnie o przedłużenie linii tras 8 i 25, które w prosty sposób mogłyby, dzięki nieznacznemu wydłużeniu ich i wykorzystaniu wspaniałych nowych możliwości komunikacyjnych, jakie otworzyły się po wybudowaniu Trasy Niepodległości i przebudowie ul. Klepackiej, znacznie ułatwić i przyspieszyć mieszkańcom zachodnich Starosielc dotarcie do centrum i reszty miasta - wyjaśnia Karol Masztalerz.
Kolejowe inwestycje na Starosielcach
Przypomina też, że na początku września PKP oddało do użytku nową stację Białystok Zielone Wzgórza.
- To kolejny argument za tym, aby umożliwić mieszkańcom komunikację z tym miejscem... podkreśla radny klubu prezydenckiego.
Zwraca też uwagę na jeszcze jedno wyzwanie, przed którym niebawem stanie miasto.
- Niedługo, w ramach realizacji modernizacji linii kolejowej Raił Baltica zaczną się pracę na przejeździe na ul. ks. Popiełuszki. To na długi czas wyłączy z ruchu to miejsce, i jeszcze bardziej odizoluje naszą dzielnicę tym bardziej, jako mieszkańcy Starosielc musimy mieć więcej możliwości komunikacji transportem zbiorowym przez ul. Klepacką - argumentuje radny KTT.
Radny: Mieszkańcy Starosielc też płacą podatki
Innym argumentem za wydłużeniem tras dwóch linii autobusowych jest ułatwienie dojazdu do MOPR-u, z którego usług licznie korzystają mieszkańcy całego Białegostoku...
- Kiedy budowano przejazdy pod torami i modernizowano ul. Klepacką, mieszkańcy cierpliwie znosili wszelakie utrudnienia w oczekiwaniu na to, że „będzie lepiej' I jest lepiej, ale nie pod względem komunikacji zbiorowej,tu niewiele się zmieniło - podkreśla Karol Masztalerz.
Zwraca też uwagę na jeszcze jeden aspekt.
- Jakkolwiek ciężka sytuacja ekonomiczna by nie była budżetowo, to przecież mieszkańcy Starosielc również płacą w naszym mieście podatki i chcą mieć tak samo dobre (a przynajmniej lepsze, niż do tej pory) możliwości korzystania z komunikacji BKM w połączeniach z centrum i resztą Białegostoku - zaznacza Karol Masztalerz.
Prezydent na odpowiedź radnego ma 14 dni. Trudną sytuacją finansową miasto tłumaczyło w ostatnich tygodniach niemożność przywrócenia komunikacji nocnej. Podobnie jak wydłużenia trasy linii 30 przez Dojlidy Górne, o którą wnioskował w maju radny PiS Henryk Dębowski.
[poelcany]25359527[/polecany]