MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Komunikacja na osiedlu Starosielce w Białymstoku. Mieszkańcy mają dość słabego skomunikowania z centrum. Chcą przedłużenia linii

wal
Now wybudowany przystanek kolejowy PKP na Zielonych Wzgórzach. - Po winny być z nim skomunikowane autobusowo Starosielce - uważa Karol Masztalerz, radny z listy Komitetu Tadeusza Truskolaskiego
Now wybudowany przystanek kolejowy PKP na Zielonych Wzgórzach. - Po winny być z nim skomunikowane autobusowo Starosielce - uważa Karol Masztalerz, radny z listy Komitetu Tadeusza Truskolaskiego Wojceich Wojtkielewicz/Archiwum
Mieszkańcy Starosielc mają dość marginalizacji ich osiedla jeśli chodzi o połączenia z centrum Białegostoku. Domagają się przedłużenia trasy autobusu BKM linii nr 8 i 25 do nowo wybudowanego przystanku końcowego na ul. Klepackiej. Boją się, że gdy zacznie się przebudowa przejazdu kolejowego przez ulicę Popiełuszki, jeszcze trudniej będzie im się dostać do innych rejonów miasta.

Spis treści

Interpelację w tej sprawie napisał do prezydenta radny Klubu Tadeusza Truskolaskiego.

-

Starosielce, mimo iż jest, co do liczby mieszkańców jedną z największych dzielnic Białegostoku, jest jedną z najsłabiej skomunikowanych z centrum pod względem liczby połączeń BKM - podkreśla radny Karol Masztalerz.

Pętla nie do końca wykorzystana. Na Klepackiej

Zaznacza, że co prawa inwestycja w postaci wybudowania tuneli pod torami na ul. Klepackiej znacznie poprawiła dostępność komunikacyjną, natomiast nie przełożyło się to szczególnie na poprawę skomunikowania dzielnicy z centrum poprzez nowe połączenia autobusowe.

- Mamy wybudowaną piękną, nową pętlę na ul. Klepackiej, ale przez długi czas była ona w ogóle nie wykorzystywana, a teraz, co prawda, jakoś funkcjonuje, ale jest w stanie zapewnić znacznie więcej możliwości przystankowo-komunikacyjnych. Warto to wykorzystać - podkreśla radny.

Przypomina, że Starosielce są podzielone i oddzielone od reszty miasta linią kolejową. Zdaniem radnego osiedla dlatego wymaga większej liczby dostępnych połączeń autobusowych.

- Wiemy, jaka jest kondycja finansów miasta, która na skutek takiej a nie innej polityki władz centralnych nie daje nam dużych możliwości inwestycyjnych. Może w przyszłości stać nas będzie na utworzenie nowych połączeń - podnosi radny.

Niewykorzystane możliwości Trasy Niepodległości

Wspomina tu wielokrotnie poruszany przez mieszkańców, a w ich imieniu także przez samego radnego problem niewykorzystania możliwości połączeniowych, jakie daje Trasa Niepodległości, łącząca bezpośrednio cztery wielkie dzielnice Białegostoku (Starosielce, Słoneczny Stok, Zielona Wzgórza, Leśna Dolina - przyp. red).

- Teraz jednak, skoro nie ma na to pieniędzy, prosimy konkretnie o przedłużenie linii tras 8 i 25, które w prosty sposób mogłyby, dzięki nieznacznemu wydłużeniu ich i wykorzystaniu wspaniałych nowych możliwości komunikacyjnych, jakie otworzyły się po wybudowaniu Trasy Niepodległości i przebudowie ul. Klepackiej, znacznie ułatwić i przyspieszyć mieszkańcom zachodnich Starosielc dotarcie do centrum i reszty miasta - wyjaśnia Karol Masztalerz.

Kolejowe inwestycje na Starosielcach

Przypomina też, że na początku września PKP oddało do użytku nową stację Białystok Zielone Wzgórza.

- To kolejny argument za tym, aby umożliwić mieszkańcom komunikację z tym miejscem... podkreśla radny klubu prezydenckiego.

Zwraca też uwagę na jeszcze jedno wyzwanie, przed którym niebawem stanie miasto.

- Niedługo, w ramach realizacji modernizacji linii kolejowej Raił Baltica zaczną się pracę na przejeździe na ul. ks. Popiełuszki. To na długi czas wyłączy z ruchu to miejsce, i jeszcze bardziej odizoluje naszą dzielnicę tym bardziej, jako mieszkańcy Starosielc musimy mieć więcej możliwości komunikacji transportem zbiorowym przez ul. Klepacką - argumentuje radny KTT.

Radny: Mieszkańcy Starosielc też płacą podatki

Innym argumentem za wydłużeniem tras dwóch linii autobusowych jest ułatwienie dojazdu do MOPR-u, z którego usług licznie korzystają mieszkańcy całego Białegostoku...

- Kiedy budowano przejazdy pod torami i modernizowano ul. Klepacką, mieszkańcy cierpliwie znosili wszelakie utrudnienia w oczekiwaniu na to, że „będzie lepiej' I jest lepiej, ale nie pod względem komunikacji zbiorowej,tu niewiele się zmieniło - podkreśla Karol Masztalerz.

Zwraca też uwagę na jeszcze jeden aspekt.

- Jakkolwiek ciężka sytuacja ekonomiczna by nie była budżetowo, to przecież mieszkańcy Starosielc również płacą w naszym mieście podatki i chcą mieć tak samo dobre (a przynajmniej lepsze, niż do tej pory) możliwości korzystania z komunikacji BKM w połączeniach z centrum i resztą Białegostoku - zaznacza Karol Masztalerz.

Prezydent na odpowiedź radnego ma 14 dni. Trudną sytuacją finansową miasto tłumaczyło w ostatnich tygodniach niemożność przywrócenia komunikacji nocnej. Podobnie jak wydłużenia trasy linii 30 przez Dojlidy Górne, o którą wnioskował w maju radny PiS Henryk Dębowski.

[poelcany]25359527[/polecany]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny