Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast przejazdu kolejowego na ul. Popiełuszki będzie wiadukt. Powstanie w ramach budowy trasy Rail Baltica.

OPRAC.: wal
W ramach budowy Rail Baltiki przejazd kolejowy zostanie zastąpiony przez wiadukt
W ramach budowy Rail Baltiki przejazd kolejowy zostanie zastąpiony przez wiadukt Wojciech Wojtkielewicz
Co prawda prace przy przebudowie stacji PKP Białystok mają się zakończył w przyszłym roku, ale białostoczanie już powinni szykować się na kolejne utrudnienia. Zwłaszcza mieszkający w zachodniej części Białegostoku. PKP PLK przymierza się do remontu kolejnego odcinka Rail Baltiki przebiegającej w kierunku Ełku. W ramach inwestycji powstanie wiadukt kolejowy w miejscu obecnego przejazdu na ul. Popiełuszki.

Obecnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa uwzględniająca likwidację istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego w ul. Popiełuszki i zastąpienie go bezkolizyjnym dwupoziomowym skrzyżowaniem.

- Planowany wiadukt kolejowy zapewni możliwość poprowadzenia ruchu samochodowego i pieszych pod torami linii kolejowej Białystok-Ełk - informuje Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK.

Projekt zakłada wybudowanie wiaduktu o konstrukcji ramowej żelbetowej. W pobliżu wiaduktu zlokalizowany zostanie ciąg pieszy, zapewniający dojście do tunelu prowadzącego na perony stacji Białystok Starosielce, która powstanie w nowej lokalizacji.

- Prace na odcinku Białystok–Ełk planowane są na lata 2024–2027 - dodaje Tomasz Łotowski.

Przypomnijmy, że w 2024 roku mają zakończyć się przebudowy układu torowego w Białymstoku i Łapach, dwóch największych stacjach na odcinku Rail Batiki Czyżew-Białystok. Sam szlak na tym podlaskim fragmencie trasy ma być gotowy do końca 2023 roku.

Modernizacja stacji Białystok zakłada budowę czterech nowych peronów, na których nowością będzie zadaszenie. Dostęp wszystkim podróżnym zapewni przejście podziemne z budynku dworca, wyposażone w windy i ruchome schody, które zastąpi dotychczasowe kładki. Modernizacja stacji to także przebudowa całego układu torowego - wymienionych zostanie 55 km torów, zabudowane będą 144 rozjazdy.

Z kolei przebudowa stacji Łapy zakłada budowę nowych peronów (dwóch) z zadaszeniem. W Łapach i dzielnicy Łapy Osse PLK zbudują łącznie dwa wiadukty oraz cztery bezpieczne przejścia podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zbudowanych zostanie łącznie 10 km nowych torów oraz 40 rozjazdów. Ważną część modernizacji w Łapach stanowi przebudowa torów towarowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny