Obydwie inwestycje budowane są na wylocie z Białegostoku w stronę Warszawy. Mają usprawnić wjazd i wyjazd z miasta oraz połączyć krajową ósemkę z miejską obwodnicą.
Prace budowlane trwają, co doskonale widać na zdjęciach z lotu ptaka, które otrzymaliśmy od Piotra Sutuły.
Węzeł Porosły to jedna z najdroższych drogowych inwestycji prowadzonych przez miasto. Jej koszt to blisko 200 mln zł. Prace budowlane ruszyły wiosną. Prawie gotowe są już fragmenty jezdni. W tej chwili trwają prace m.in. przy wiaduktach, murach oporowych i sieci wodociągowej. Przebudowywana jest sieć teletechniczna, elektryczna, powstaje uliczne oświetlenie.
W okolicy miejscowości Porosły na skrzyżowaniu ekspresowej ósemki, drogi wojewódzkiej, powiatowej i gminnej powstaje bezkolizyjny węzeł drogowy. Dwupoziomowe skrzyżowanie budowane jest również u zbiegu ulic Jana Pawła II i Elewatorskiej, wraz z wiaduktem kolejowym nad torami.
W ramach tej inwestycji przebudowany zostanie 800-metrowy brakujący odcinek ul. Kleeberga. Dzięki temu S8 połączy się w końcu z trasą generalską. Zniknie wąskie gardło.
- Roboty budowlane mają zakończyć się 9 czerwca 2020 roku - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.
Do tego czasu kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment al. Jana Pawła II od ul. Elewatorskiej do przejazdu kolejowego został zamknięty dla ruchu. Wyznaczone objazdy korkują się, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie wiele lepiej jest na trasach, z których korzysta część kierowców, jadąc na Fasty lub Dzikie. Tu też zdarzają się korki. Obecna organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca roku. Potem możliwe są zmiany.
Węzeł Porosły połączy Kleeberga z S8. Wylotówka na Warszawę ma być przebudowana (wideo)
Znacznie krócej, bo do 22 listopada tego roku potrwa przebudowa skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych. Powstaje tu wyspa centralna, która wraz z ul. NZS połączy trasę generalską i otwartą niedawno trasę niepodległości.
- Wykonano już roboty drogowe– m.in. wykopy, nasypy, podbudowy pomocnicze, zasadnicze, ustawianie krawężników i obrzeży - wylicza Anna Kowalska.
Prawie gotowe są też chodniki i ścieżki rowerowe. Teraz drogowcy skupiają się na wyspie centralnej.
Według pierwszych planów, miał tu powstać bezkolizyjny tunel. Jednak koszt jego budowy był dla miasta zbyt wysoki.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?