MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S61 Łomża Zachód - Kolno wraz z budową odcinka drogi krajowej nr 64 Łomża Północ - Elżbiecin

OPRAC.: wal
Tak powstaje ostatni odcinek Via Baltiki z ponad 1200-metrową estakadą
Tak powstaje ostatni odcinek Via Baltiki z ponad 1200-metrową estakadą GDDKIA/Strona kontraktu
46,40 proc. - tyle wynosi zaawansowanie rzeczowe prac przy budowie ostatniego odcinka trasy Via Baltica (finansowe 41,27 proc). To prawie 13-kilometrowy fragment drogi ekspresowej Łomża Zachód-Kolno. W ramach inwestycji przebudowywana jest droga krajowa dk 64 Łomża Zachód-Elżbiecin.

To 13 km odcinek S61 (Via Baltica) od węzła Łomża Zach. - do w. Kolno. Z najdłuższą przeprawą mostową w regionie: 1205 m przez dolinę Narwi. To oznacza, że niemal jedna dziesiąta obwodnicy Łomży przypada na estakadę. Umożliwi ona bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Będzie też pełniła funkcję przejścia dla zwierząt, a pod obiektem znajdą się również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym.

Most jest wznoszony w następujących technologiach: nasuwania podłużnego – tak realizowana jest część zalewowa lewobrzeżna mostu o długości 664 m. To
Most jest wznoszony w następujących technologiach:
nasuwania podłużnego – tak realizowana jest część zalewowa lewobrzeżna mostu o długości 664 m. To 30 sekcji po 20,75 m każda, o łącznej długości 622,5m oraz dwie sekcje na rusztowaniach stacjonarnych, o dł. 32,125 m oraz 9,375 m. Ta część obejmie podpory od 1 do 17.
metodą nawisową – w ten sposób powstaje tzw. część nurtowa mostu o długości 458 m, poprzez betonowanie wspornikowe przy użyciu wózków oraz w części betonowana na rusztowaniach stacjonarnych. Przewidziano wahadła z podpory P18 i P19. Nad podporami zostaną wykonane sekcje startowe, na których z obu stron osadzone zostaną wózki. Dwie pierwsze sekcje nawisowe będą miały po 4 m długości, a następnych 12 sekcji po 5 m każda. Dla przęsła P20-P21 przewidziano wykonanie sekcji na rusztowaniach stacjonarnych. Posłuży ona za element startowy do jednostronnego nawisu.
na rusztowaniach stacjonarnych – realizowana jest część zalewowa prawobrzeżna mostu o długości 83 m (między podporami P21 a P23)
GDDKIA/Strona kontraktu

Tak powstaje droga S61 Łomża Zachód-Kolno z megaestakadą przez dolinę Narwi. Zobacz postęp prac.

S61 Łomża Zachód-Kolno w liczbach

Odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S61, a zarazem szlaku komunikacyjnego - Via Baltica. Zlokalizowany jest na terenie województwa podlaskiego na terenie gmin – Łomża, miasto Łomża oraz Piątnica. Odcinek S61 Łomża Zach. – węzeł Kolno będzie stanowił najdłuższy fragment obwodnicy Łomży. Jej fragment, ponad 7-kilometrowy odcinek ekspresówki Łomża Południe-Łomża Zachód, udostępniono w czerwcu 2023 roku.

Odcinek Łomża Zachód-Kolno to ostatni fragmentów Via Baltiki, który jest jeszcze nieprzejezdny. Ma to nastąpić w 2024 roku, a budowa zakończona w połowie 2025 roku. Od ponad miesiąca kierowcy korzystają z odcinka Podborze-Śniadowo. Pozostałe odcinki, w tym wszystkie trzy warmińsko-mazurskie (12 sierpnia 2023 roku oddany został fragment Ełk Południe-Wysokie) oraz suwalskie są od dawna użytkowane.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny