Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S61. Odcinek węzeł Podborze-Śniadowo. Zobacz ruch kilka dni po oddaniu fragmentu Via Baltiki. Trwa przebudowa S8 do Białegostoku

OPRAC.: wal
Nadal będą kontynuowane prace poza ciągiem głównym odcinka oddanego do użytkowania 13 października. Na zdjęciu rondo przy megawęźle Podborze
Nadal będą kontynuowane prace poza ciągiem głównym odcinka oddanego do użytkowania 13 października. Na zdjęciu rondo przy megawęźle Podborze GDDKIA/Strona kontraktu/M. Kulesza
Co prawda przedostatni fragment trasy Via Baltica, czyli odcinek drogi ekspresowej S61: nowy węzeł Podborze-Śniadowo, został udostępniony kierowcom ponad dwa tygodnie temu, ale nadal trwają prace poza ciągiem głównym. Kontynuowana jest też przebudowa 3-kilometrowego odcinka S8 Warszawa-Białystok. To fragment obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Kierowcy muszą nastawić się na nową organizację ruchu.

W dniach 2-3.11.2023 r. wykonawca planuje wprowadzić tymczasową organizację ruchu związaną z zamknięciem istniejącego węzła Podborze (stary węzeł) - czytamy na stronie internetowej kontraktu.

Prace na S8 jeszcze potrwają

Od 13 października kierowcy mogą korzystać z odcinka S61 od Śniadowa do węzła Podborze. Teraz drogowcy udostępnili zdjęcia pokazujące m.in. jak wygląda ruch na przedostatnim odcinku drogi Via Baltica.. Możesz je zobaczyć w naszej galerii.

Realizacja tego odcinka wiązała się z dużymi zmianami w organizacji ruchu na wysokości Ostrowi Mazowieckiej. Zlikwidowano dotychczasowy węzeł Ostrów Mazowiecka Północ na skrzyżowaniu z ul. Lubiejewską w ciągu drogi wojewódzkiej 627 przez co kierowcy korzystali z objazdu. Wraz z oddaniem nowego węzła na skrzyżowaniu S8 z S61 (megawęzeł Podborze), wyposażonego w łącznice bezpośrednie obsługujące ruch w ciągu Via Baltica, ułatwiony został dojazd do Łomży. Nowy węzeł obsługuje również dojazd do Ostrowi Mazowieckiej od północy i okolicznych miejscowości.

Dodatkowo, na jezdni S8 w kierunku Białegostoku, przez kilka miesięcy potrwa jeszcze przebudowa wiaduktu nad linią kolejową oraz układanie nawierzchni na tejże jezdni. Do tego pozostaje do wykonania budowa łącznika od węzła Komorowo do drogi wojewódzkiej DW627 oraz budowa/przebudowa dodatkowych jezdni tzw. dróg bocznych. Ostateczne zakończenie prac planowane jest w przyszłym roku.

S61 na finiszu

Droga ekspresowa S61 docelowo będzie miała około 220 km. Przebiega przez trzy województwa – mazowieckie (19,5 km), podlaskie (ok. 134,3 km) i warmińsko-mazurskie (66,4 km).

W województwie podlaskim kierowcy korzystają już z przeszło 121 km drogi ekspresowej S61. W grudniu 2022 r. oddany został do ruchu przygraniczny odcinek Suwałki – Budzisko, a w czerwcu bieżącego roku węzeł Łomża Zachód wraz z 7-kilometrowym odcinkiem Łomża Południe – Łomża Zachód.

Obecnie trwają jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim odcinka S61 – od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). To obwodnica Łomży. Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jednej jezdni – w połowie 2024 roku co pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą. W połowie 2025 r. obwodnica Łomży na całej długości będzie w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny