Na miejsce uroczystego otwarcia trasy wybrano węzeł Komorowo. Obecny był minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Rząd dotrzymał słowa: zrealizował już prawie cały szlak Via Baltica. Od dzisiaj woj. mazowieckie i podlaskie oraz wschodnia część woj. warmińsko-mazurskiego są połączone komfortową i bezpieczną drogą ekspresową. W ten sposób kolejne kilometry dochodzą do polskiej sieci dróg szybkiego ruchu. Inwestujemy w każdym regionie kraju i dbamy o zrównoważony rozwój Polski – powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
To tu droga wojewódzka nr 627 krzyżuje się z drogą ekspresową S61 i przebiega nad nią. Droga wojewódzka nr 627 od węzła Komorowo do m. Ostrów Mazowiecka wspólny przebieg z drogą ekspresową S61. Wykonany węzeł zapewni relacje Ostrołęka – Ostrów Mazowiecka – Łomża. Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 627 z drogą ekspresową wykonano w postaci węzła typu WB „trąbka”
Węzeł Podborze (Ostrów Mazowiecka Północ)
Drugim węzłem, który zbudowano w ramach kontraktu, to węzeł Podborze (dziś Ostrów Maz. Północ).
To na nim droga ekspresowa S8 krzyżuje się drogą ekspresową i przebiega pod drogą ekspresową S61. Wykonany węzeł zapewnia relacje Warszawa – Białystok – Łomża. Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 zbudowano w postaci węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich.
19,5 km S61
W ramach kontraktu od węzła Podborze (z węzłem) do węzła Śniadowo (bez węzła) wybudowano dwujezdniową drogę ekspresową S61[/b]:
- o długości 19,463 km
- szerokość pasa 3,5 m,
- 2,5-metrowe pasy awaryjne,
- jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni o nawierzchni podatnej lub sztywnej
Przebudowywano także 3-kilometrowy fragment drogi S8 w ramach obwodnicy Ostrowi Maz. I na tym właśnie odcinku prace potrwają jeszcze ok. dwa miesiące. Mają się zakończyć w pierwszej połowie grudnia.
Ostatni fragment S61
Pod oddaniu odcinka Śniadowo-Podborze do wybudowania w ramach trasy Via Baltica pozostanie już tylko obwodnica Łomży. Tu powstaje estakada nad doliną Narwi. 13 kilometrowy odcinek od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno ma być w części przejezdny jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku. Całość prac zakończy się w 2025 roku.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?