To 13 km odcinek S61 (Via Baltica) od węzła Łomża Zach. - do w. Kolno. Z najdłuższą przeprawą mostową w regionie: 1200 m przez dolinę Narwi.
- Odcinek ma być przejezdny po jednej nitce w poł. 2024, po dwóch jezdniach w poł. 2025 r. - zapewnia inwestor, białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tak powstaje droga S61 Łomża Zachód-Kolno z megaestakadą przez Dolinę Narwi. Zobacz postęp prac.
S61 Łomża Zachód-Kolno w liczbach
Odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S61, a zarazem szlaku komunikacyjnego - Via Baltica. Zlokalizowany jest na terenie województwa podlaskiego, w powiatach: łomżyńskim oraz Miasta Łomża (miasta na prawach powiatu), na terenie gmin – Łomża, miasto Łomża oraz Piątnica. Odcinek S61 Łomża Zach. – węzeł Kolno będzie stanowił najdłuższy fragment obwodnicy Łomży.
Odcinek Łomża Zachód-Kolno to jeden z dwóch ostatnich fragmentów Via Baltiki, na którym trwają jeszcze prace. Ma być przejezdny w 2024 roku, a zakończony w połowie 2025 roku. Z kolei odcinek od węza Podborze do węzła Śniadowo ma być zakończony jesienią 2023 roku. Pozostałe odcinki, w tym wszystkie trzy warmińsko-mazurskie (12 sierpnia 2023 roku oddany został fragment Ełk Południe-Wysokie) oraz suwalskie są użytkowane.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?