Nasza inicjatywa ma na celu lepszą promocję konsultacji. Mamy wątpliwości, czy informacja o ankiecie została na tyle nagłośniona, żeby chociaż cześć mieszkańców, którzy interesują się sprawami miasta, wzięła w niej udział - mówił pod koniec roku na konferencji prasowej Henryk Dębowski, przewodniczący klubu PIS w Radzie Miasta Białegostoku w Białymstoku.
Złożył też w sprawie konsultacji interpelację do prezydenta. Pytał, ilu białostoczan bądź przedstawicieli organizacji pozarządowych wzięło udział w konsultacjach, a także ile ankiet zostało przesłanych drogą elektroniczną oraz ile zostało złożonych drogą papierową. I czy były ankiety nieważne, jeżeli tak, to dlaczego w jakiej ilości?
- Biorąc pod uwagę, że prace nad strategią rozpoczęto w lutym 2020 roku, kiedy obecny problem był nam jeszcze mało znany warto pochylić się nad strategią i zapisać w niej kwestie „odbudowy miasta” po skutkach pandemii koronawirusa w oparciu o strategiczne projekty, czy też działania, które miasto powinno podjąć, między innymi w oparciu o nowe środki z UE – napisał Henryk Dębowski. - Chciałbym przypomnieć, że za przygotowanie strategii płacą wszyscy mieszkańcy i to nie małą kwotę 250 tys. zł., dlatego bardzo proszę, aby sprawa została potraktowana przez Pana poważnie i priorytetowo.
Czytaj też:Wszyscy ludzie prezydenta. Od strategii
Krzysztof Karpieszuk, sekretarz miasta, odpowiadając radnemu z upoważnienia prezydenta, poinformował, że trwa analiza złożonych ankiet.
- Informacja o wynikach konsultacji zostanie podana do publicznej wiadomości w formie raportu na stronie internetowej miasta i centrum aktywności społecznej w terminie do 30 dni od daty ich zakończenia – dodał sekretarz.
Konsultacje społeczne dotyczące strategii trwały od dnia 27.10.2020 r. do 31.12.2020 r. Jak zaznaczył sekretarz odbyły się w formie elektronicznej na stronie intemetowej www.bialystok.pl dostępnej 24 godz. na dobę przez 7 dni w tygodniu, a także poprzez wypełnienie ankiety w wersji papierowej w wyznaczonych punktach Urzędu Miejskiego przy ul. Słonimskiej 1 oraz ul. sw. Rocha 3.
- To umożliwiło udział w konsultacjach osobom starszym oraz nieposiadającym dostępu do komputera i internetu. Obie te formy w tak długim czasie dały wystarczającą możliwość na wyrażenie opinii i wniosków dotyczących nowej Strategii Rozwoju Miasta Białegostoku na lata 2021-2030 – podkreślił Krzysztof Karpieszuk.
Zobacz:Wasze logo, nasze miasto
Dodał, że w okresie trwania konsultacji odbywała się kampania promocyjno — informacyjna, której działania obejmowały:
- kolportaż plakatów informujących o konsultacjach społecznych,
- publikację informacji oraz komunikatów prasowych na stronie internetowej www.bialystok.pl. Każdy komunikat został wysłany do mediów w formie elektronicznej,
- publikację informacji w mediach społecznościowych Miasta, Facebook (4 posty), Twitter (4 posty),
- emisję spotu głosowego zachęcającego do uczestnictwa w konsultacjach społecznych w radiu (60 emisji w dniach 02.11.2020 — 11.12.2020),
- emisję spotu głosowego zachęcającego do uczestnictwa w konsultacjach społecznych w autobusach komunikacji miejskiej.
Henryk Dębowski zapowiedział, że złoży dodatkową interpelację, tym razem w sprawie kosztów strategii.
- Podobnie jak mieszkańcy Białegostoku jestem rozczarowany tym, że nie można było przedłużyć konsultacji – podkreśla radny. – Mam nadzieję, że wzięła w nich udział jak największa liczba białostoczan - dodaje radny.
Czytaj też: Przygotowanie strategii rozwoju miasta 2021-2030 weszło w kolejny etap
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?