Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Obwodnica Białegostoku zostanie domknięta, koszt to ponad 80 milionów złotych

Urszula Zimnoch [email protected] tel. 85 748 95 81 (sxc.hu)
Komisja wreszcie rozstrzygnęła przetarg. Możliwe, że jeszcze we wrześniu rozpocznie się budowa. będzie kosztowała ponad 80 milionów złotych.
Komisja wreszcie rozstrzygnęła przetarg. Możliwe, że jeszcze we wrześniu rozpocznie się budowa. będzie kosztowała ponad 80 milionów złotych.
Komisja wreszcie rozstrzygnęła przetarg. Możliwe, że jeszcze we wrześniu rozpocznie się budowa przedłużenia ulicy Piastowskiej. Ma przecinać ulicę 27-go Lipca, Raginisa i dochodzić do ulicy Wysockiego w okolicach siedziby Wodociągów Białostockich. Jej budowa będzie kosztowała ponad 80 milionów złotych.

W piątek komisja zakończyła pracę – informuje Bożena Zawadzka, zastępca dyrektora zarządu dróg i inwestycji miejskich w magistracie. – Wybrała najkorzystniejszą cenowo ofertę. Teraz musi to rozstrzygnięcie zatwierdzić prezydent.

Chodzi o budowę przedłużenia ulicy Piastowskiej, która zaczynałaby się przy krzyżówce z ulicą Towarową, przechodziła pod linią kolejowa do Zubek Białostockich i dalej przecinając planowane przedłużenie ulicy gen, Andersa, ulicę 27–go Lipca i Raginisa dochodziłaby do drogi na Wasilków. Sprawa wyłonienia wykonawcy tej trasy ciągnęła się niemal od początku roku. W pierwszym przetargu oferenci zaproponowali wyższe ceny niż pieniądze zarezerwowane na ten cel przez magistrat. Podobnie było przy drugim podejściu. – Tym razem tu różnice nie były tak duże – tłumaczy Bożena Zawadzka.

Jeśli teraz nie będzie odwołań, to prace przy budowie przedłużenia ulicy Piastowskiej mogłyby ruszyć we wrześniu. Mają trwać 14 miesięcy.Praca powinna pójść gładko, bo większość projektowanej drogi jest położona w terenie niezabudowanym. Pewne wyburzenia budynków w okolicach ulicy Piastowskiej już trwają.

Również od strony technicznej nie powinno pojawić się zbyt dużo problemów. Największym wyzwaniem będzie budowa wiaduktu nad torami.

Nowa dwujezdniowa trasa będzie miała prawie cztery kilometry długości. W całości będzie dwujezdniowa. Do miejsca, w którym będzie krzyżować się z przedłużeniem ulicy gen. Andersa ma mieć po trzy pasy ruchu, a dalej do ulicy Wysockiego po dwa pasy ruchu.

W zamierzeniach magistratu nie będzie to trasa tranzytowa. Po jej zbudowaniu zostanie domknięta tak zwana obwodnica śródmiejska, której częścią jest trasa Kopernikowska. Celem nowego połączenia jest odciążenie ulicy Sienkiewicza i Waslkowskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny