Białystok. Droga Zabłudów-Hajnówka. Roboty przy przebudowie odcinka od Żywkowa do Nowosad mają zakończyć się do końca października

OPRAC.: wal
Estakada nad Narwią osadzona jest na siedemnastu podporach (zdjęcie archiwalne z 2020 roku).
Estakada nad Narwią osadzona jest na siedemnastu podporach (zdjęcie archiwalne z 2020 roku). Fot. PZDW
Jeszcze jesienią kierowcy powinni pojechać estakadą nad Narwią. To fragment drogi Żywkowo-Nowosady. W ramach inwestycji powstały też obwodnice Narwi i Trześcianki.

Inwestycja trwa od trzech lat, miała zakończyć się we wrześniu, ale nadal brak informacji czy zostanie oddana w terminie, czy też będą opóźnienia – niecierpliwą się kierowcy.

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 685 Zabłudów-Hajnówka, na 24-km odcinku od Żywkowa do Nowosad, rozpoczęła się w 2018 roku, tuż przed wyborami samorządowymi do sejmiku.

Zaplanowano budowę zatok autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, chodników ścieżek rowerowych, przejść dla pieszych. Ale przede wszystkim obwodnic Narwi i Trześcianki o łącznej długości prawie 6 km i niemal 800-metrową estakadę w dolinie rzeki Narwi. Koszt inwestycji to prawie 260 mln zł. 75 proc. tej kwoty to dofinansowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Pozostałe 25 proc. Wyłożyło z budżetu województwo.

- Zaawansowanie rzeczowe jest na poziomie ok. 95 proc – informuje Mariusz Nahajewski, dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. - Do wykonania pozostała nawierzchnia na estakadzie i roboty wykończeniowe.

Jak informuje dyrektor obecnie trwa procedura wydłużenia inwestycji: w przypadku samych robót do 30 października i zakończenia realizacji zamówienia do 30 listopada.

W całości za to został przywrócony ruch pojazdów na drodze 685 od Chrobostówki do ronda w Nowosadach. Wcześniej kierowcy musieli korzystać z objazdów.

- Na wskazanym odcinku należy zachować ostrożność ze względu na prowadzone odbiory i prace porządkowe po zakończonych robotach – tłumaczy Mariusz Nahajewski.

Przypomnijmy, że wcześniej, bo już w 2019 roku, przebudowano 8,5- km odcinek drogi 685 od Zabłudowa do Żywkowa. Kosztowała 52 mln, z czego 44 mln to wsparcie z programu operacyjnego Polska Wschodnia.

Coraz bliżej jest dzień, gdy kierowcy pojadą w końcu od dawna wybudowaną obwodnicą Uhowa. Nie mogli z niej korzystać, bo PKP wznosiło wiadukt drogowy nad trasą kolejową nr 6. Jest on już gotowy, a Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego rozpoczął odbiór inwestycji.

- Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich oczekuję na wydaną przez WINB decyzję o pozwoleniu na użytkowanie – mówi Mariusz Nahajewski.

Mobilnych ołtarzy jednak nie będzie?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Kiedy całkowicie będzie skończona droga do Hajnówki?
Dodaj ogłoszenie