Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Budowa rozjazdu kolejowego w ramach trasy Rail Baltica. Będzie też nowy przystanek i tunel (zdjęcia)

OPRAC.: red
Budowa przystanku i tunelu w ramach modernizacji układu kolejowego w Białymstoku
Budowa przystanku i tunelu w ramach modernizacji układu kolejowego w Białymstoku Wojciech Wojtkielewicz
W Białymstoku podróżni zyskają nowy przystanek kolejowy. Prace nad jego budową trwają w rejonie osiedla Zielone Wzgórza. Rozpoczęły się też roboty związane z budową peronów. Powstaje także nowe, bezpieczne przejście pod torami. Prace prowadzone są w ramach modernizacji podlaskiego odcinka międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku.

Przystanek powstaje w rejonie ulicy Zielonogórskiej. Rozpoczęła się budowa peronów. Wszystkie wyposażone zostaną m.in. w wiaty, ławki oraz czytelną informację pasażerską. Bezpieczeństwo po zmroku na obiektach zapewni energooszczędne oświetlenie LED. Przystanek będzie także dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych oraz niedowidzących.

Na perony będzie można się dostać schodami i pochylniami z nowo budowanego przejścia podziemnego – obiekt powstaje pomiędzy ulicami Zielonogórską i Starosielce. Widoczna jest już niemal cała konstrukcja przejścia. Tunel o długości 76 metrów będzie dobrze oświetlony i oznakowany, a bezpieczne przemieszczanie się zapewni specjalna antypoślizgowa nawierzchnia.

Powstaje łącznica, która umożliwi bezpośredni przejazd pociągów z Ełku do Bielska Podlaskiego.

Prace prowadzone są w ramach modernizacji podlaskiego odcinka międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica, z Czyżewa do Białegostoku. Lepszy dostęp do kolei podróżni zyskają w sumie na 6 stacjach i 12 przystankach. Budowane są wiadukty kolejowe i drogowe, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe. Przebudowywane są obiekty inżynieryjne, w tym największy, liczący około 200 metrów długości most nad rzeką Narew w Uhowie.

Nowa przeprawa na Narwi będzie miała konstrukcję kratownicową, złożoną z dwóch stalowych mostów (po jednym na każdy tor) osadzonych na wspólnych przyczółkach i żelbetowej podporze. Powstający prawie dwustumetrowy obiekt umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 200 km/h. Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 22,5 ton/oś.

Rail Baltica. Powstaje most kolejowy nad Narwią w Uhowie. Tr...

Po etapie nasuwania, gotowa konstrukcja pierwszego mostu zostanie przesunięta w bok, tak aby zrobić miejsce pod budowę następnego. W ten sposób możliwe będzie wykonanie obu mostów na tym samym placu budowy. Zakończenie prac planowane jest na 2023 r. Ruch pociągów na linii Warszawa – Białystok odbywa się po jednym ze starych mostów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny