Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukt wzdłuż ul. Dąbrowskiego w Białymstoku. Miasto zleci wykonanie ekspertyzy. Chce poszerzyć obiekt nad torami PKP

OPRAC.: wal
Wiadukt wzdłuż il. Dąbrowskiego nad torami PKP
Wiadukt wzdłuż il. Dąbrowskiego nad torami PKP W.Wojtkielewicz/ Archiwum
Ekspertyza odpowie, jaki jest stan techniczny wiaduktu wzdłuż ul. Dąbrowskiego. Miasto ogłosiło przetarg na jej wykonanie. Wiadomo, że ma kosztować nie mniej niż 10 tys. zł netto i nie więcej niż 130 tys. zł netto. Ma wskazać, czy jest możliwe poszerzenie obiektu. Tak, by powstała droga dla rowerów. O takie rozwiązanie od dawna postulowali rowerowi pasjonaci.

Spis treści

Ekspertyza wiaduktu Dąbrowskiego jest niezbędna żeby sprawdzić, jaki jest stan techniczny tego obiektu - informuje Anna Kowalska z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Ekspertyza wiaduktu Dąbrowskiego

Zakres zamówienia obejmuje:

  • wykonanie inwentaryzacji budowlanej wiaduktu wraz z dokumentacją fotograficzną,
  • wykonanie ekspertyzy technicznej wiaduktu wraz z badaniami i obliczeniami,
  • wykonanie opinii technicznej, dotyczącej stanu technicznego wiaduktu w zakresie możliwości budowy drogi dla pieszych i rowerów (poszerzenie wiaduktu) wraz z ewentualną propozycją rozwiązań projektowych,

Ta wiedza pozwoli Miastu określić, jakie rozwiązania techniczne zastosować, aby przeprowadzić tamtędy ruch rowerowy - dodaje Anna Kowalska

Apel białostockich rowerzystów

Od dawna postulowali o takie rozwiązanie białostoccy rowerzyści. W zeszłym roku Stowarzyszenie Rowerowy Białystok wystosował list do prezydenta. Zwracali uwagę, że wiadukt ten jest centralną przeprawą przez przecinające miasto tory kolejowe oraz łączy bezpośrednio osiedla Antoniuk i Młodych, a pośrednio także Słoneczny Stok, Leśną Dolinę, Wysoki Stoczek, Starosielce i Bacieczki oraz Choroszcz, Fasty i Klepacze z centrum miasta.

- Z powyższych powodów, a także z braku atrakcyjnych alternatyw, na wiadukcie Dąbrowskiego występuje także znaczny ruch rowerowy. Co znamienne, ruch rowerowy występuje tam pomimo braku kompletnej infrastruktury rowerowej oraz pomimo dużego ruchu niebezpiecznie szybko jeżdżących aut - podkreślali rowerzyści.

Nadmieniali, że mają świadomość, że budowany obecnie tunel pieszo-rowerowy pod torami kolejowymi między ulicami Zwycięstwa i św. Rocha będzie stanowił alternatywę dla wiaduktu na niektórych relacjach i doceniamy, że inwestycję tę udało się doprowadzić do realizacji. Ich zdaniem jednak nie rozwiąże problemu wiaduktu.

- Przede wszystkim tunel ten nie obsłuży relacji między osiedlami Antoniuk i Wysoki Stoczek a ulicą Piłsudskiego. Z mapy aplikacji Strava wynika, że to północny chodnik wiaduktu jest najchętniej wykorzystywany przez rowerzystów, podczas gdy
tunel budowany jest na południe od wiaduktu - podkreśli rowerzyści.

Ekspertyza wiaduktu. Czas na oferty do końca lutego

I dlatego po raz kolejny zaapelowali o wyznaczenie dedykowanej infrastruktury rowerowej na wiadukcie Dąbrowskiego kosztem jednego z pasów ruchu ogólnego północnej jezdni wiaduktu (na odcinku, gdzie jest ich więcej niż dwa dla kierunku).

Czy będzie to możliwe dowiemy się z ekspertyzy. Na zgłaszanie ofert na jej wykonanie zainteresowani mają czas do końca lutego.

Czytaj:Masa krytyczna znów przejedzie przez wiadukt Dąbrowskiego. By pokazać, że miasto powinno rozwiązać problem, który mają tu rowerzyści

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny