Przetarg na 35 km odcinek Sadowne – Czyżew to kolejny etap jednego z priorytetowych przedsięwzięć PLK, modernizacji linii kolejowej E75 (Rail Baltica). Zadanie obejmuje polski odcinek korytarza Morze Północne-Morze Bałtyckie, od Warszawy do Trakiszek (granicy
z Litwą).
Rozkład jazdy pociągów Białystok - Warszawa już jest
- Skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Warszawą a Białymstokiem nastąpi dzięki przebudowie linii i podniesieniu prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h a towarowych do 120km/h - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. - Dzięki budowie drugiego toru na odcinku Prostyń Bug - Małkinia zwiększy się przepustowość trasy i przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. W ramach prac wybudowany zostanie nowy most nad rzeką Bug, przebudowane i wybudowane obiekty inżynieryjne.
Pociąg Białystok - Warszawa. Nowy rozkład jazdy pociągów PKP do stolicy
Modernizacja, oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, zapewni również podwyższenie standardu obsługi pasażerów. Wszystkie perony na przystankach i stacjach zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat, ławek, oświetlenia, oznakowania, a także systemu informacji pasażerskiej.
ociąg Białystok - Warszawa: rozkład jazdy, cennik, połączenia. PKP Intercity sprowadzi pociąg Dart
- Na modernizowanym 35 km odcinku dla bezpieczeństwa podróżnych i uzyskania większej płynności jazdy pociągów zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wybudowane lokalne centrum sterowania ruchem w Małkini - dodaje Mirosław Siemieniec. - Urządzenia będą dostosowanie do prowadzenia ruchu z prędkością 160 km/h oraz do współpracy z Europejskim System Zarządzania Ruchem Kolejowym –ERTMS/ETCS. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna i wymienione rozjazdy.
Pociąg Pesa Dart już w Białymstoku (zdjęcia, wideo)
Zaplanowana inwestycja przyczyni się do wzrostu jakości, efektywności i konkurencyjności transportu kolejowego oraz zwiększenia jego udziału w przewozie osób i towarów, w stosunku do transportu drogowego, zarówno pomiędzy regionami wschodniej Polski jak i krajami Unii Europejskiej. Polepszona infrastruktura zwiększy dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę międzyregionalną i transgraniczną w zakresie transportu towarów.
- Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2016-2018 - mówi Mirosław Siemieniec. - Sprawność i terminowość realizacji prac zapewni zastosowany tryb przetargu ograniczonego, który pozwoli na wybór rzetelnego wykonawcy. Inwestycja jest współfinansowana z instrumentu unijnego „Łącząc Europę” (CEF).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?