"Podlaskie posiada najmniejszą sieć torów kolejowych w Polsce". Polska 2050 chce poprawić jakość połączeń kolejowych w okolicy Białegostoku

Jakub Sadkowski
Jakub Sadkowski
Przedstawiciele Polski 2050 Podlaskie chcą rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie podlaskim. Wnioskują również o przyspieszenie budowy przystanków na linii kolejowej nr 37 Białystok - Zubki białostockie. Jakub Sadkowski
My jako Polska 2050 Podlaskie będziemy dalej postulować o rozwój infrastruktury kolejowej w naszym regionie. Gdyż jest tutaj na pewno dużo elementów do poprawy. Zarówno jeżeli chodzi o infrastrukturę, jak i gęstość siatki połączeń. Podlaskie jak żaden inny region doświadczony jest bardzo ciężko wykluczeniem komunikacyjnym - mówi Łukasz Nazarko, lider PL2050 na Podlasiu.

Podlascy przedstawiciele partii Polska 2050 poruszyli na poniedziałkowej konferencji problem dostępności połączeń kolejowych dla mieszkańców Białegostoku i okolic.

- W 2020 roku Ministerstwo Infrastruktury uruchomiło kolejowy program przystankowy na lata 2020-25. Na linii kolejowej nr 37 Białystok - Zubki Białostockie znalazło się 9 takich lokalizacji do realizacji budowy przystanku lub ich modernizacji. Zwracamy się do PKP PLK o przyspieszenie budowy tych przystanków - mówiła Katarzyna Todorczuk, przedstawiciel PL 2050. Reprezentantka partnerstwa na rzecz samorządu otwartego. Inicjatywa PL 2050 skupiającej samorządowców.

Chodzi tu między innymi o przystanki: Białystok Antoniuk, Białystok Pieczurki, Zaścianki, Sobolewo, czy Kuriany. Lokalizacje te zgłosili mieszkańcy w konsultacjach społecznych ogłoszonych przez ministerstwo.

W ramach rządowego Programu budowy/modernizacji przystanków kolejowych na lata 2020-2025 w ciągu pięciu lat ma powstać 200 przystanków kolejowych w całej Polsce. Przystanki mają ułatwić skorzystanie z transportu kolejowego i wymazać białe plamy komunikacyjne. Za kwotę 1 mld zł zbudowane zostaną nowe przystanki kolejowe, odbudowane te, które od lat nie istnieją oraz wydłużane perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Program ma rozpowszechnić podróże pociągami i zmniejszyć ilość regionów wykluczonych komunikacyjnie. Warunkiem realizacji inwestycji jest deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z wybudowanej infrastruktury.

- Budowa przystanków poprawi atrakcyjność realizowanych połączeń, ale także dostępność dla mieszkańców miasta Białystok i powiatu białostockiego. Chodzi tutaj o gminy Supraśl, Zabłudów, Gródek - dodała Katarzyna Todorczuk.

Przedstawiciele PL 2050 Podlaskie wnioskowali także o zabezpieczenie przejazdu kolejowego w Zaściankach przez zamontowanie samoczynnej sygnalizacji z rogatkami.

- Zależy nam również na tym, aby zabezpieczyć przejazd kolejowy w Zaściankach. Jest to bardzo ruchliwy teren. Zbiega się tutaj droga krajowa nr 65 z obwodnicą miasta. Podniesie to bezpieczeństwo i sprawność komunikacji, zarówno drogowej jak i kolejowej - mówiła Katarzyna Todorczuk.

Na konferencji przedstawiono też strategię działań partii PL 2050 w województwie podlaskim w najbliższym czasie

- Polska 2050 miesiąc temu przedstawiła strategię rozwoju i dojścia do neutralności klimatycznej naszego kraju. Tam bardzo mocnym punktem jest rozwój kolei w Polsce. Na ten moment będziemy interpretować prace naszych strategii i propozycje konkretnych działań i rozwoju infrastruktury na Podlasiu przedstawimy w najbliższym czasie - podsumował Łukasz Nazarko

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Możecie robić przystanki co 100 metrów. Problem nie w przystankach a w tym, że nawet gdyby jeździły pociągi, to ludzie zostali odzwyczajeni od kolei.

Z tego stanu rzeczy są zadowoleni kolejarze bo nie muszą marnować czasu na "usługiwanie" pasażerom.

Dodaj ogłoszenie