Odcinek S19 Haćki - Bielsk Podlaski. Budimex na ostatniej prostej do podpisania kontraktu na budowę drogi

OPRAC.: wal
Na żadnym podlaskim odcinku jeszcze nie wbito łopaty pod przyszłą drogę ekspresową S19. Roboty budowlane są prowadzone w województwie lubelskim podkarpackim GDDKIA/K.Nalewajko
Sześć ofert w przetargu, cztery odrzucone. Najlepsza nie była najtańszą. Tak zakończyło się postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wybudowanie 9-kilometrowego odcinka przyszłej drogi ekspresowej S19 Haćki-Bielsk Podlaski. Drogowcy z białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za najkorzystniejszą uznali ofertę złożoną przez firmę Budimex na prawie 326 milionów złotych.

W przetargu wpłynęło sześć ofert, z których aż cztery zostały odrzucone. Wśród nich była też najtańsza, tureckiej firmy Kolin Insaat Turizm Sanayi opiewająca na kwotę 318,49 mln zł. Dokonana przez GDDKiA weryfikacja materiałów wskazała bowiem, że oferta Kolin Insaat nie uwzględniała wszystkich elementów określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W szczególności w kwestii dokumentacji badań podłoża gruntowego oraz warunków gruntowo-wodnych zawartych w dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Tymczasem to te elementy miały istotny wpływ na przyjęte założenia techniczno-ekonomiczne.

Oferty trzech pozostałych firm zostały odrzucone, ponieważ wykonawcy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

S19 Białystok - Sokółka. RDOŚ nie wyda na razie decyzji środ...

Najkorzystniejszą ofertą okazała się więc przedstawiona przez Budimex, o wartości 325,98 mln zł. Była druga pod względem ceny i spełniała wszystkie warunki pozostałe warunki. Od wyboru najkorzystniejszej oferty mogą w ciągu 10 dni wpłynąć odwołania. Jeśli ich nie będzie i Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończy kontrolę postępowania przetargowego z wynikiem pozytywnym, to podpisanie umowy planujemy w II kwartale tego roku.

Fragment S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód będzie miał 9 kilometrów długości i ominie miasto od zachodu, wyprowadzając tym samy tranzyt na osi północ - południe poza Bielsk Podlaski. Wybudowane zostaną dwa węzły (Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 66 do podłączenia z istniejącą drogą krajową nr 19. Zaplanowano też Obwód Utrzymania Drogowego.

W ramach zadania wybudowanych zostanie siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt i płazów).

Czytaj też: Białystok. Kolejny podlaski fragment Via Carpatii przekazany do realizacji. To odcinek Ploski-Haćki. Ma być gotowy w 2024 roku

Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie Projektuj i buduj. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV kw. 2022 r. Budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024.

W 2020 roku białostocki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na 10 odcinków drogi ekspresowej S19 na terenie województwa podlaskiego. Pięć umów już podpisano. Na przełomie marca i kwietnia ma zostać zawarty kontrakt z Unibepem, który wybuduje odcinek Białystok Zachód-Dobrzyniewo z przedłużeniem do Krynic.

Czytaj też: S19. Firma z Turcji wybuduje odcinek Via Carpatii najdalej wysunięty na południe województwa podlaskiego

S19 Sokółka - Kuźnica. GDDKiA podpisała umowę na budowę odci...

Nieletni za kółkiem? Są warunki

Wideo

Materiał oryginalny: Odcinek S19 Haćki - Bielsk Podlaski. Budimex na ostatniej prostej do podpisania kontraktu na budowę drogi - Gazeta Współczesna

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie