S19. Firma z Turcji wybuduje odcinek Via Carpatii najdalej wysunięty na południe województwa podlaskiego

OPRAC.: wal
Oferta tureckiej firmy KOILN İNŞAAT Sanayi ve Ticaret została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Malewice - Chlebczyn o długości 25 km. To odcinek graniczny Via Carpatii między woj. podlaskim i mazowieckim.

W przetargu ogłoszonym we wrześniu 2020 roku wpłynęło osiem ofert. Pięć zmieściło się w szacunkach GDDKiA, trzy oferty zostały odrzucone. Wykonawcy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

Najtańszą ofertę, na kwotę 665,21 mln zł, złożyła firma turecka. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł, wyceniło kontrakt konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Przekroczyła przy tym szacunki, które w tym przetargu wynosiły 831,05 mln zł.

Czytaj też: Największy front robót drogowych w pobliżu Białegostoku

Od wyboru najkorzystniejszej oferty mogą w ciągu 10 dni wpłynąć odwołania. Jeśli ich nie będzie i Prezes Urzędu Zamówień Publicznych skontroluje postępowanie przetargowe z wynikiem pozytywnym, to podpisanie umowy w systemie Projektuj i buduj planujemy w II kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na drugą połowę 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.

Odcinek S19 Malewice - Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości 658 metrów.

Czytaj też: Białystok. Kolejny podlaski fragment Via Carpatii przekazany do realizacji. To odcinek Ploski-Haćki. Ma być gotowy w 2024 roku

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, mającą po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, bitumiczna czy beton cementowy, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.

S19 Białystok - Sokółka. RDOŚ nie wyda na razie decyzji środ...

Kto zapłaci za budowę fabryki Izery w Jaworznie?

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zakupy $$$

To już u Nas nie ma komu budować??? Jest, ale turki zeszli z ceny A później będzie szantaż- albo dokladacie albo nie budujemy.

G
Gość

Oby nie był to brakujący element całej s-19- kilka lat po terminie.

Dodaj ogłoszenie