Działania związane z odpowiedzialnością społeczną są uzasadnione biznesowo, bo przekładają się na budowanie przewagi konkurencyjnej. Podstawowe korzyści odnoszone przez przedsiębiorstwa wdrażające idee społecznej odpowiedzialności to przede wszystkim:
♦ wzrost innowacyjności i adaptacyjności,
♦ ograniczenie kosztów związane z wprowadzeniem rozwiązań proekologicznych,
♦ poprawa reputacji,
♦ zwiększona motywacja i satysfakcja pracowników.
Zobacz także. CSR 2.0 czyli odpowiedzialność globalna
Tak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uzasadnia wprowadzenie właśnie w życie projektu „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”. Jest on realizowany w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. A finansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Głównym celem programu jest wzrost świadomości i wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw, urzędów marszałkowskich oraz Centrów Obsługi Inwestora i Eksportera.
Projekt ma również zachęcać do wdrażania idei CSR przez realizację pilotażowych projektów przez firmy sektora MŚP.
Zobacz także. CSR. Ekologia może przynosić zyski
Akcja ma zasięg ogólnopolski. Przebiega w trzech etapach.
Najpierw odbywają się spotkania informacyjne dla przedstawicieli MŚP oraz szkolenia dla przedstawicieli urzędów marszałkowskich i COIiE.
Następnie zorganizowany zostanie konkurs dla MŚP, w którym przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie projektów polegających na wdrożeniu działań CSR, powiązanych z bieżącą działalnością firm.
Maksymalne dofinansowanie dla jednego MŚP wynosi 100 tys. zł, przy całkowitej kwocie przeznaczonej na konkurs rzędu 9,7 mln zł.
Ostatnim etapem będzie akcja promująca dobre praktyki i działania wprowadzone przez firmy – uczestników projektów.
Spotkania informacyjne organizowane przez PARP dla podlaskich firm odbędą się w Białymstoku 23 i 30 maja oraz 6 czerwca. Zapisy już ruszyły.
Dołącz do Superfirm Jeszcze do 14 maja podlaskie firmy (bez względu na wielkość) mogą się zgłaszać do udziału w rankingu Superfirmy. Organizuje go już po raz trzeci „Gazeta Współczesna” i Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku. Głównym kryterium rankingu jest właśnie zaangażowanie przedsiębiorstw w działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu w zakresie relacji z pracownikami, konsumentami, partnerami biznesowymi, ochrony środowiska czy działań na rzecz środowiska lokalnego. Żeby zgłosić firmę do Superfirm wystarczy wypełnić nieskomplikowaną ankietę, którą (wraz z regulaminem rankingu) można edytować ze strony www.podlaskie.strefabiznesu.pl (na belce na górze strony).
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.0/images/video_restrictions/0.webp)
Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?