Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto nie daje mieszkańcom Starosielc widoków na przedłużenie dwóch linii autobusowych. Do pętli przy Klepackiej.

OPRAC.: wal
Trasa Niepodległości w Białymstoku na zdjęciu przed otwrciem
Trasa Niepodległości w Białymstoku na zdjęciu przed otwrciem Wojciech Wojtkielewicz
Mieszkańcy Starosielc nie mają na razie, co liczyć na poprawienie dostępności komunikacyjnej ich osiedla z centrum. BKM nie rozważa przedłużenia ani linii 8, ani 25 do pętli przy Klepackiej. Ani też puszczenia autobusów trasą niepodległości w celu połączenia Starosielc i Nowego Miasta.

Tak wynika z odpowiedzi władz miasta na interpelację Karola Masztalerza. Radny klubu prezydenckiego w dość stanowczym tonie wypowiadał się w niej o postępującej od lat komunikacyjnej marginalizacji Starosielc. Wspominał wielokrotnie poruszany przez mieszkańców, a w ich imieniu także przez samego radnego problem niewykorzystania możliwości połączeniowych, jakie daje trasa niepodległości, łącząca bezpośrednio cztery wielkie dzielnice Białegostoku (Starosielce, Słoneczny Stok, Zielona Wzgórza, Leśna Dolina - przyp. red).

- Prosimy o przedłużenie linii tras 8 i 25, które w prosty sposób mogłyby, dzięki nieznacznemu wydłużeniu ich i wykorzystaniu wspaniałych nowych możliwości komunikacyjnych, jakie otworzyły się po wybudowaniu Trasy Niepodległości i przebudowie ul. Klepackiej, znacznie ułatwić i przyspieszyć mieszkańcom zachodnich Starosielc dotarcie do centrum i reszty miasta - wyjaśniał Karol Masztalerz.

Wyraził też w imieniu mieszkańców obawę, że gdy zacznie się przebudowa przejazdu kolejowego przez ulicę Popiełuszki w ramach Rail Baltiki, jeszcze trudniej będzie im się dostać do innych rejonów miasta.

Co na to władze miasta? Odpowiedzi, kontrasygnowaną przez Bogusława Prokopa, dyrektora Białostockiej Komunikacji Miejskiej. udzielił w imieniu prezydenta sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk. Zapewnił, że jeśli chodzi o przedłużenie linii 8 i 25 to sugestie radnego będą brane pod uwagę przy planowaniu linii autobusowych w powiązaniu z sytuacją finansową miasta i analizą logistyki miejskiej.

- Orientacyjny koszt wydłużenia linii 8 wynosi 1,7 mln zł, a linii 25 – 1,1 mln zł. – wylicza sekretarz.

Jeśli chodzi o sugestie odnośnie połączenia Starosielc i Nowego Miasta przez trasę niepodległości, to władze mają wątpliwości.

- Czy istnieją cele podróży generujące całodobowe zapotrzebowanie na przewozy – stwierdza sekretarz.

Zarazem dodaje, że w świetle posiadanych przez miasto informacji, rozpoczęcie prac na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Popiełuszki nie spowoduje jego zamknięcia.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny