Krajowa dziewiętnastka nadal będzie biegła ul. Piastowską w Białymstoku. Ciołkowskiego ma być drogą wojewódzką. Co z tirami?

(mg)Zaktualizowano 
Taki widok na ul. Piastowskiej to norma. Obok są bloki Anatol Chomicz
Jeszcze w ubiegłym roku magistrat obiecywał, że krajowa dziewiętnastka i ruch tranzytowy zostaną oficjalnie skierowane z ul. Piastowskiej na ul. Ciołkowskiego. Teraz zmienia zdanie. Dk 19 nadal będzie biegła w sąsiedztwie osiedla Piasta i Sybiraków, choć mają też pojawić się specjalne znaki kierujące tranzyt na obwodnicę.

- To chyba jakiż żart. Urzędnicy obiecywali, że tiry w końcu znikną sprzed naszych bloków. Ciężki ruch bardzo uprzykrza nam życie – denerwuje się Zofia Zielińska, która mieszka w bloku przy ul. Andrukiewicza.

To droga sąsiadująca z ul. Piastowską, którą ciągnie tranzyt między Lublinem, Augustowem, Warszawą, czy Kuźnicą Białostocką. Tędy bowiem została poprowadzona droga krajowa nr 19.

– Tiry jeżdżą tędy cała dobę. W nocy nie jesteśmy w stanie otworzyć okna, taki jest huk – dodaje mieszkanka Andrukiewicza.

Wygląda na to, że mieszkańcy osiedli Piasta i Sybiraków szybko tirów się nie pozbędą, choć jeszcze w listopadzie ubiegłego roku magistrat zapewniał, że stara się o zmianę przebiegu drogi krajowej nr 19. Zamiast Piastowskiej miała być dwujezdniowa ul. Ciołkowskiego. To fragment miejskiej obwodnicy z ekranami, który bezpośrednio łączy się z trasą generalską. Odpowiednie pismo miało pójść do ministra.

Tranzyt na Piastowskiej na razie zostaje. Na Ciołkowskiego zostanie przełożony najwcześniej za rok

Okazuje się jednak, że zmian w sprawie dk 19 nie będzie. Jak biegła, tak pobiegnie Piastowską. Żadne postępowanie nie jest prowadzone. Dlaczego urzędnicy zmieniają zdanie?

Jak wyjaśnia magistrat, ul. Ciołkowskiego na razie nie może być drogą krajową, bo ten fragment obwodnicy na odcinku od ul. Nowowarszawskiej do gen. Sulika został wybudowany jako droga wojewódzka. Taki zapis jest w zezwoleniu na realizację inwestycji.

- Mając na względzie konieczność realizacji zapisów decyzji ZRID, miasto rozpoczęło starania o zaliczenie jej do kategorii dróg wojewódzkich. Wystosowano stosowny wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego - informuje Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Tutaj odpowiednią decyzję muszą podjąć radni sejmiku oraz ministrowie infrastruktury i obrony narodowej.

- Równolegle do działań mających na celu zaliczenie ul. Ciołkowskiego do kategorii dróg wojewódzkich planowane jest skierowanie tranzytu poprzez ul. gen. Sulika i Ciołkowskiego. Opracowywana jest stosowna dokumentacja, która pozwoli na ustawienie oznakowania dla kierowców – zapewnia Anna Kowalska.

Czy wtedy tranzyt zacznie omijać Piastowską? To okaże się najwcześniej za kilka miesięcy. Nowe znaki raczej nie będą nakazem.

Zobacz też:

Rondo na Ciołkowskiego w Białymstoku. Regularnie dochodzi tu...

Białystok. Trasa niepodległości. Zderzenie autobusu i dwóch ...

Bomba przy Ciołkowskiego. Film nagrany z drona (Flay Away Plus)

Wideo

Materiał oryginalny: Krajowa dziewiętnastka nadal będzie biegła ul. Piastowską w Białymstoku. Ciołkowskiego ma być drogą wojewódzką. Co z tirami? - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
B
Biały

Wciskali kit, wciskają i wciskać będą jeżeli będziemy na to pozwalać. Prawda jest taka, że większość na to pozwala i mamy to co mamy. A do wywalania smutasów las rąk. Wystarczy jasno i wyraźnie sprawę na papierze opisać przed rozpoczęciem jakiej kolwiek inwestycji w naszym mieście, żeby obywatel wiedział co ma się zmienić i żeby mógł zadecydować, tak lub nie. Ale większość lubi tylko gadać i na tym koniec...

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T08:33:51 02:00, Gość:

Ciołkowskiego to bubel drogowy .Ekrany akustyczne na przeciwko siebie o dwóch wysokościach. Zamiast tłumić hałas to go potęgują .Ronda małe auta ciężarowe jeżdżące po krawężnikach. Każde takie najechanie na krawężnik skutkuje drżeniem domów jak przy trzęsieniu ziemi. Na rondzie Kawelina i w jego sąsiedztwie brak ekranów akustycznych. Jeden wielki koszmar.

2019-05-22T10:30:11 02:00, Gość:

To przejdź za ekranami na Ciołkowskiego a za ekranami na trasie Generalskiej w rejonie Pieczarek wtedy zobaczysz gdzie jest ciszej i jakie ekrany działają lepiej

2019-05-22T13:25:44 02:00, Gość:

To nie trzeba jeździć za ekranami tam trzeba MIESZKAĆ !!!

2019-05-22T15:28:01 02:00, Gość:

Kto mówi o jeżdżeniu za ekranami ? pospaceruj tam sobie i zobaczysz jaka jest różnica w działaniu ekranów na tych ulicach. Bardzo często bywam w tych miejscach i nie mów, że za ekranami na Ciołkowskiego jest głośno. Dużo głośniej jest za ekranami przy trasie Generalskiej w okolicy Osiedla Pieczurki tam ekrany działają bardzo słabo.

Pierwsze zabudowania za ekranami na Pieczurkach są oddalone 100-150 metrów.Ja mieszkam 16 metrów od krawędzi ronda Kawelina więc nie mam o czym dyskutować ze spacerowiczem.

zgłoś
U
Udet
2019-05-22T06:50:51 02:00, Gość:

To kto zaprojektował taka obwodnicę że ma za małe ronda jak coś to jedno małe rondo przy baranowickiej

2019-05-22T09:14:14 02:00, Gość:

Oba ronda są za małe na duże natężenie ruchu ciężarowego.

Prawdopodobnie Ciołkowskiego nie była projektowana jako obwodnica dla tranzytu, a jako ulica śródmiejska w układzie 2x2.

Jedynie przebicie pseudoobwodowki do 19-tki przez Kuriany poprawi sytuację, ale to już temat dla GDDKiA.

Na spotkaniu z Prezydentem twierdził on ze jest projektowana i budowana pod tranzyt. Na uwage o zbyt małym rondzie stwierdzono ze jest zgodne z prawem.

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T08:33:51 02:00, Gość:

Ciołkowskiego to bubel drogowy .Ekrany akustyczne na przeciwko siebie o dwóch wysokościach. Zamiast tłumić hałas to go potęgują .Ronda małe auta ciężarowe jeżdżące po krawężnikach. Każde takie najechanie na krawężnik skutkuje drżeniem domów jak przy trzęsieniu ziemi. Na rondzie Kawelina i w jego sąsiedztwie brak ekranów akustycznych. Jeden wielki koszmar.

2019-05-22T10:30:11 02:00, Gość:

To przejdź za ekranami na Ciołkowskiego a za ekranami na trasie Generalskiej w rejonie Pieczarek wtedy zobaczysz gdzie jest ciszej i jakie ekrany działają lepiej

2019-05-22T13:25:44 02:00, Gość:

To nie trzeba jeździć za ekranami tam trzeba MIESZKAĆ !!!

Kto mówi o jeżdżeniu za ekranami ? pospaceruj tam sobie i zobaczysz jaka jest różnica w działaniu ekranów na tych ulicach. Bardzo często bywam w tych miejscach i nie mów, że za ekranami na Ciołkowskiego jest głośno. Dużo głośniej jest za ekranami przy trasie Generalskiej w okolicy Osiedla Pieczurki tam ekrany działają bardzo słabo.

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T09:12:28 02:00, Gość:

A co za PIS-u masz lepiej? Mi jak na razie PIS ciągle zabiera z wypłaty.

To chyba jesteś złodziejem :D fakt oni teraz mają mniej i tak powinno być skończyło się kręcenie lodów!

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T08:33:51 02:00, Gość:

Ciołkowskiego to bubel drogowy .Ekrany akustyczne na przeciwko siebie o dwóch wysokościach. Zamiast tłumić hałas to go potęgują .Ronda małe auta ciężarowe jeżdżące po krawężnikach. Każde takie najechanie na krawężnik skutkuje drżeniem domów jak przy trzęsieniu ziemi. Na rondzie Kawelina i w jego sąsiedztwie brak ekranów akustycznych. Jeden wielki koszmar.

2019-05-22T10:30:11 02:00, Gość:

To przejdź za ekranami na Ciołkowskiego a za ekranami na trasie Generalskiej w rejonie Pieczarek wtedy zobaczysz gdzie jest ciszej i jakie ekrany działają lepiej

To nie trzeba jeździć za ekranami tam trzeba MIESZKAĆ !!!

zgłoś
S
SNAFU
2019-05-22T10:43:00 02:00, zenek:

Kolejna akcja, miast stałych kontroli...

A kiedy dopuszczalna prędkość - 50 km/godz - samochodów ciężarowych, na trasie generalskiej, będzie egzekwowana?

Prezydent w ogóle tego problemu nie zauważa - sami wybraliśmy!

A co prezydent miasta ma do kontroli prędkości? Skargi, żale i pretensje w tym temacie Zenku, wysyłaj do komendy miejskiej lub wojewódzkiej policji państwowej w Białymstoku. Ewentualnie do TV.

zgłoś
z
zenek

Kolejna akcja, miast stałych kontroli...

A kiedy dopuszczalna prędkość - 50 km/godz - samochodów ciężarowych, na trasie generalskiej, będzie egzekwowana?

Prezydent w ogóle tego problemu nie zauważa - sami wybraliśmy!

zgłoś
G
Gość

W Białostockim budżecie tiry od lat mają pierwszeństwo. Reszta ma płacić i cicho siedzieć. Albo kupić sobie tira.

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T07:45:50 02:00, Gość:

Nowa trasa Niepodległości (obwodnica) też przebiega przez osiedla pod oknami, tak jak na Piastowskiej to tam tiry też mają nie przejeżdżać?

Tylko na Piastowskiej i Sybiraków nie ma ekranów akustycznych i skrzyżowań bezkolizyjnych

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T08:33:51 02:00, Gość:

Ciołkowskiego to bubel drogowy .Ekrany akustyczne na przeciwko siebie o dwóch wysokościach. Zamiast tłumić hałas to go potęgują .Ronda małe auta ciężarowe jeżdżące po krawężnikach. Każde takie najechanie na krawężnik skutkuje drżeniem domów jak przy trzęsieniu ziemi. Na rondzie Kawelina i w jego sąsiedztwie brak ekranów akustycznych. Jeden wielki koszmar.

To przejdź za ekranami na Ciołkowskiego a za ekranami na trasie Generalskiej w rejonie Pieczarek wtedy zobaczysz gdzie jest ciszej i jakie ekrany działają lepiej

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T06:54:30 02:00, Gość:

Ile osób zamieszkuje przy Piastowskiej a ile przy Ciołkowskiego gdzie w większości to siedziby firm

2019-05-22T08:20:55 02:00, Zniesmaczony:

Nie chodzi o Ciołkowskiego, ale o to że jeśli tamtędy TIRy puszczą to będą one zmuszone jechać i przez Nowe Miasto i przez Zielone Wzgórza. To chyba lepiej jedno niezadowolone osiedle niż dwa, pomyśl trochę.

Sam pomyśl chyba nie jesteś z białego bo mowa o tirach z z 19 z jakiego powodu miały by jecht przez Nowe Miasto jak mają bliżej do Trasy Generalskiej

zgłoś
G
Gość

Rondo Ciołkowskiego Branickiego jest tak zrobione ze TIRy od strony Bielska na Ciołkowskiego wjeżdżaja bezkolizyjne wie są mniejsze korki

zgłoś
G
Gość
2019-05-22T06:50:51 02:00, Gość:

To kto zaprojektował taka obwodnicę że ma za małe ronda jak coś to jedno małe rondo przy baranowickiej

2019-05-22T09:14:14 02:00, Gość:

Oba ronda są za małe na duże natężenie ruchu ciężarowego.

Prawdopodobnie Ciołkowskiego nie była projektowana jako obwodnica dla tranzytu, a jako ulica śródmiejska w układzie 2x2.

Jedynie przebicie pseudoobwodowki do 19-tki przez Kuriany poprawi sytuację, ale to już temat dla GDDKiA.

Jak jadą Ciołkowskiego to i tak przejeżdżają przez rondo na Ciołkowskiego Branickiego chodzi tylko o TIRy od strony Bielska z 19 więc Jedi rondo jest za ciasne

zgłoś
Z
Zniesmaczony
2019-05-22T06:07:20 02:00, Gość:

Na mój chłopski rozum, (może urzędznicy UM skorzystają) wystarczy postawić w okolicy ronda przecinającego Ciołkowskiego z Baranowicką znak B-5 dotyczący pojazdów ciężarowych, tak by TIRy jechały wedle oznakowania, kierując ruch na nowy fragment Ciołkowskiego i na trasę generalską. Nie rozumiem problemu, czy aby na pewno postawienie samego znaku wymaga zaangażowania rządu??

2019-05-22T09:18:22 02:00, Jarek:

Ja ciężarówka zawsze teraz jadę przez ciolkowskiego kto zna biały też jedzie.

Lokalne ciężarówki jeszcze przejdzie, zgadzam się. Ale tranzyt to już za dużo.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3