O demontażu kładek pisaliśmy pierwszy raz w 2019 roku.
- Planujemy, że podpisanie umowy na roboty powinno nastąpić w I kwartale 2020 roku. Po tym czasie wykonawca przystąpi do pierwszych prac - mówił w grudniu 2019 roku Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W międzyczasie zmieniła się jednak koncepcja przebudowy okolic dworca PKP i PKS w Białymstoku. Początkowo miasto planowało wybudować tunel pod torami dla autobusów, pieszych i rowerzystów. Umożliwiałby przeprawę z ulicy Świętego Rocha na Kolejową. Jednak ze względu na zbyt wysokie koszty miasto postanowiło wykonać jedynie przejście pieszo-rowerowe pod torami PKP.
W marcu 2021 roku informowaliśmy, że pierwsza łopata ma zostać wbita na początku drugiej połowy 2021 roku.
- W czerwcu 2021 zostanie ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót na budowę centrum przesiadkowego. W lipcu planowane jest rozpoczęcie robót związanych z wykonaniem przejścia pieszo-rowerowego, a w październiku z rozbudową ulic Bohaterów Monte Cassino i ul. Łomżyńskiej - wyliczała Anna Kowalska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Jednak do dziś prace nie ruszyły, a likwidacja kładek się nie rozpoczęła. Według najnowszych planów ma to zostać wykonane jeszcze w tym roku.
- Na drugie półrocze tego roku planowany jest demontaż kładek, w ich miejsce powstaną tymczasowe dojścia w poziomie szyn. PLK wybudują przejście podziemne pod torami łączące budynek dworca z nowymi peronami - mówi Tomasz Łotowski.
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?