Białystok: Remont dworca PKP. Przejście nad torami będzie rozebrane. Do dworca dojdziemy przejściem podziemnym [ZDJĘCIA]

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Kładki będą rozebrane.
Kładki będą rozebrane. Anatol Chomicz
Zamiast stromych schodów wygodne przejście podziemne. Tak już niedługo mamy chodzić do dworca PKP. Koleje zamierzają rozpocząć inwestycję już w przyszłym roku.

Obiekt zapewni komfortowy dostęp na perony i do pociągów – także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będzie też zapewniona dobra komunikacja na drugą stronę miasta i do dworca PKS - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Czytaj też: Zwiedziliśmy białostocki dworzec PKP. Będzie wyglądał jak za cara [ZDJĘCIA]

Chodzi o przejście podziemne pod torami. Dzięki niemy dojdziemy do dworca PKP od strony ul. Boh. Monte Cassino. Przejście zastąpi istniejące kładki nad torami. Pasażerowie powszechnie narzekają na strome schody oraz to że między stopniami są przerwy i łatwo stracić tam np. komórkę, gdy upadnie z takiej wysokości na grunt.

Czytaj też: Emerytowany kolejarz chce zmian nazw dworców PKP w Białymstoku

- Planujemy, że podpisanie umowy na roboty powinno nastąpić w I kwartale 2020 roku. Po tym czasie wykonawca przystąpi do pierwszych prac - mówi Karol Jakubowski.

Likwidacja kładek i budowa przejścia podziemnego będzie realizowane w ramach budowy Raila Baltici na odcinku Czyżew – Białystok. Obecnie trwa analiza ofert złożonych w przetargu.

iPolitycznie - w jakim momencie w relacji polsko-ukraińskich jesteśmy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Leszek
7 grudnia, 15:49, Gość:

Witam.Przejscie podziemne między

Dworcami PKP i PKS na TAK (góra na

NIE) drugie przejście (starsze) góra

powinno zostać .Ciekaw jestem czy

w związku z przejściem podziemnym

NIE TRZEBA będzie przebudować

tzw. rozstaw peronów (1 za waski --

na 2 albo 3 szerokie) przesunąć tory.

Bo jak wyjść /wejść i przejść na wąskim

peronie

układ torów i perony mają być przebudowane.

tyle, że to wszystko trwa już wiele, wiele lat. Remonty zaczęly się kiedy miałem 10 lat, teraz mam 43!!!

A
Andzej
7 grudnia, 22:26, Gość:

Moim zdaniem przejście podziemne to zły pomysł. Wiadomo że zarówno jedno i drugie ma swoje plusy i minusy ale według mnie lepiej zrobić renowacje kładki lub zbudowac nowa niż robić przejście podziemne. Kładka była tyle lat i bylo dobrze i nie mówię żeby nie zmieniać niczego bo trzeba isc z duchem czasu i architektury ale dobry wykonawca może zrobić nową pasująca wygladowo do obu nowych dworców i bezpieczna oczywiście. Ja osobiście mam wielki sentyment do tego miejsca fajne wspomnienia i szkoda będzie jeśli kładka zniknie .

8 grudnia, 10:32, Gość:

Jakie fajne wspomnienia można mieć związane z kładką? Chyba tylko podglądanie bab wchodzących po ażurowanych schodach.

Cała zima to lodowisko i śnieg. Cały rok to deszcz i wiatr.

Trzeba mieć IQ mniejsze od numeru buta żeby zachwycać się drabinami zamiast przejść podziemnych.

zgadzam się, powinno być przejście podziemne i windy dla osób niepełnosprawnych albo z bagażami

G
Gość
7 grudnia, 22:26, Gość:

Moim zdaniem przejście podziemne to zły pomysł. Wiadomo że zarówno jedno i drugie ma swoje plusy i minusy ale według mnie lepiej zrobić renowacje kładki lub zbudowac nowa niż robić przejście podziemne. Kładka była tyle lat i bylo dobrze i nie mówię żeby nie zmieniać niczego bo trzeba isc z duchem czasu i architektury ale dobry wykonawca może zrobić nową pasująca wygladowo do obu nowych dworców i bezpieczna oczywiście. Ja osobiście mam wielki sentyment do tego miejsca fajne wspomnienia i szkoda będzie jeśli kładka zniknie .

Jakie fajne wspomnienia można mieć związane z kładką? Chyba tylko podglądanie bab wchodzących po ażurowanych schodach.

Cała zima to lodowisko i śnieg. Cały rok to deszcz i wiatr.

Trzeba mieć IQ mniejsze od numeru buta żeby zachwycać się drabinami zamiast przejść podziemnych.

G
Gość

Wybraliście Truskolaskiego na 4 kadencje i teraz narzekacie? Brawo Wy

G
Gość

Moim zdaniem przejście podziemne to zły pomysł. Wiadomo że zarówno jedno i drugie ma swoje plusy i minusy ale według mnie lepiej zrobić renowacje kładki lub zbudowac nowa niż robić przejście podziemne. Kładka była tyle lat i bylo dobrze i nie mówię żeby nie zmieniać niczego bo trzeba isc z duchem czasu i architektury ale dobry wykonawca może zrobić nową pasująca wygladowo do obu nowych dworców i bezpieczna oczywiście. Ja osobiście mam wielki sentyment do tego miejsca fajne wspomnienia i szkoda będzie jeśli kładka zniknie .

M
Mikolaj

Swiateczna gotówka bez oprocentowania, legalnie i szybko - wniosek online na www.pandafinansowa.pl

G
Gość

Witam.Przejscie podziemne między

Dworcami PKP i PKS na TAK (góra na

NIE) drugie przejście (starsze) góra

powinno zostać .Ciekaw jestem czy

w związku z przejściem podziemnym

NIE TRZEBA będzie przebudować

tzw. rozstaw peronów (1 za waski --

na 2 albo 3 szerokie) przesunąć tory.

Bo jak wyjść /wejść i przejść na wąskim

peronie

G
Gość
7 grudnia, 09:42, Gość:

Ile w Polsce dworców PKP ma przejścia podziemne? Myślę że około 50. I założę się, że w co najmniej 80%(a w 100% tych największych) funkcjonuje coś takiego jak straż miejska. Więc meneli wy tu się nie bójcie zacofani ludzie. Poszerzcie swoje horyzonty myślowe ponad Podlaskie czy Warszawę, na niej świat się nie kończy.

Tu nie ma co myśleć, wystarczy wiedzieć. Wszystkie miasta, które Polsce podarowała a Niemcom odebrała, Armia Czerwona, mają przejścia podziemne. Bliski przykład to Ełk.

G
Gość
6 grudnia, 23:02, Gość:

Cieszę się, że w końcu będą schody ruchome na perony...

7 grudnia, 12:07, Gość:

Pewien jesteś? Ja bym nie był taki optymistyczny, dobrze jak windę zrobią.

Jestem pewien. Jeśli znalazły się pieniądze na przebudowę niedawno wyremontowanego dworca, to na pewno uwzględniono pełne zadaszenia na peronach i ruchome schody. Inaczej groziłaby pewna kara za niegospodarność...

T
TAK

Przejście podziemne łączące dworzec PKP z PKS i w ramach tego przejście na perony to bardzo dobry pomysł. Usprawni komunikację. Szkoda, że Białystok zrezygnował z przejścia podziemnego pod rondem Lussy. Byłoby szybciej i bezpieczniej zarówno pieszym jak i kierowcom. Pytanie do oponentów: Czy przejście podziemne Sienkiewicza/Piłsudskiego jest zasikane i.t.d.?

G
Gość
7 grudnia, 9:42, Gość:

Ile w Polsce dworców PKP ma przejścia podziemne? Myślę że około 50. I założę się, że w co najmniej 80%(a w 100% tych największych) funkcjonuje coś takiego jak straż miejska. Więc meneli wy tu się nie bójcie zacofani ludzie. Poszerzcie swoje horyzonty myślowe ponad Podlaskie czy Warszawę, na niej świat się nie kończy.

Na dworcu PKP, zimą nawet sokista nie miał prawa wygonić lumpa z dworca. Był jeden wielki smród w poczekalniach. Teraz kiedy zamyka się dworce na noc to cała ta menelownia będzie siedzieć w tunelu.

G
Gość
7 grudnia, 05:23, ef:

túnel jest gorszy niz kladka ze wzgledow bezpieczenstwa podroznych!

7 grudnia, 9:16, Gość:

Bredzisz. Kładka nad torami to lodowiska przez pół roku.

Przejścia podziemne to standard od początku kolei.

Dawno nie byłem na dworcu PKS ale tam były przejścia podziemnie i nikt nie zachorował z tego powodu.

Może nie zachorował, większość ludzi omijała szerokim łukiem to przejście i są zadowoleni, bo teraz chodzą legalnie po powierzchni na stanowiska. Ze względu na warunki pogodowe może bezpiecznej, ale czy będzie bezpieczniej ze względu na towarzystwo tam przebywające, zwłaszcza zimą?

G
Gość
6 grudnia, 23:02, Gość:

Cieszę się, że w końcu będą schody ruchome na perony...

Pewien jesteś? Ja bym nie był taki optymistyczny, dobrze jak windę zrobią.

G
Gość
7 grudnia, 09:42, Gość:

Ile w Polsce dworców PKP ma przejścia podziemne? Myślę że około 50. I założę się, że w co najmniej 80%(a w 100% tych największych) funkcjonuje coś takiego jak straż miejska. Więc meneli wy tu się nie bójcie zacofani ludzie. Poszerzcie swoje horyzonty myślowe ponad Podlaskie czy Warszawę, na niej świat się nie kończy.

Jak "pracuje" straż wiejska prezydenta to już Białystok poznał.

G
Gość

Ile w Polsce dworców PKP ma przejścia podziemne? Myślę że około 50. I założę się, że w co najmniej 80%(a w 100% tych największych) funkcjonuje coś takiego jak straż miejska. Więc meneli wy tu się nie bójcie zacofani ludzie. Poszerzcie swoje horyzonty myślowe ponad Podlaskie czy Warszawę, na niej świat się nie kończy.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie