Obiekt zapewni komfortowy dostęp na perony i do pociągów – także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będzie też zapewniona dobra komunikacja na drugą stronę miasta i do dworca PKS - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czytaj też: Zwiedziliśmy białostocki dworzec PKP. Będzie wyglądał jak za cara [ZDJĘCIA]
Chodzi o przejście podziemne pod torami. Dzięki niemy dojdziemy do dworca PKP od strony ul. Boh. Monte Cassino. Przejście zastąpi istniejące kładki nad torami. Pasażerowie powszechnie narzekają na strome schody oraz to że między stopniami są przerwy i łatwo stracić tam np. komórkę, gdy upadnie z takiej wysokości na grunt.
Czytaj też: Emerytowany kolejarz chce zmian nazw dworców PKP w Białymstoku
- Planujemy, że podpisanie umowy na roboty powinno nastąpić w I kwartale 2020 roku. Po tym czasie wykonawca przystąpi do pierwszych prac - mówi Karol Jakubowski.
Likwidacja kładek i budowa przejścia podziemnego będzie realizowane w ramach budowy Raila Baltici na odcinku Czyżew – Białystok. Obecnie trwa analiza ofert złożonych w przetargu.