Droga Białystok - Supraśl prawie gotowa. Spóźniona i kontrowersyjna: Po co ta estakada, głębokie rowy [ZDJĘCIA, WIDEO]

Julita Januszkiewicz
Julita Januszkiewicz

Wideo

Zobacz galerię (34 zdjęcia)
Trwają jeszcze prace wykończeniowe, ale można już jeździć zmodernizowaną trasą z Białegostoku do Supraśla. Jeszcze w trakcie budowy inwestycja budziła kontrowersje. Przede wszystkim z powodu gigantycznej estakady. Teraz wielu boi się... głębokich rowów wzdłuż trasy.

Bardzo mi się podoba ta droga – zachwala Stanisław Adamski z Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku. Wczoraj czekał na zmianę świateł przed wjazdem na estakadę w Krasnem. To fragment otwartej właśnie trasy do Supraśla. Na wiadukcie na razie jest wprowadzony ruch wahadłowy, więc kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość.

– Jedzie się fajnie. Gdyby jeszcze otworzyli wiadukt, byłoby elegancko – przyznaje Szymon Olszewski.

– Na całej trasie trwają jeszcze prace wykończeniowe. Wykonujemy oznakowanie poziome, układamy brakujące chodniki – mówi Krzysztof Barbachowski, wicedyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. Zakłada, że utrudnienia mogą potrwać do 20 listopada.

Wtedy cała trasa zostanie ostatecznie oddana do użytku. Gdy utrudnień już nie będzie do kurortu kierowcy dotrą w 10 minut. Ułatwi to odcinek z Białegostoku do skrzyżowania z drogą prowadzącą do Nowodworców i Wasilkowa. Ma po dwa pasy ruchu. Dalej już prowadzi jedna jezdnia przez obwodnicę Ogrodnicznek do Supraśla.

Zobacz też: Droga Białystok - Supraśl. Przystanek postawili na grobach (wideo)

– Mam nadzieję, że ta droga spowoduje, że więcej osób skorzysta z naszego kurortu. Supraśl staje się z roku na rok coraz bardziej obleganym miastem, do którego przyjeżdżają turyści i kuracjusze – podkreśla Radosław Dobrowolski, burmistrz Supraśla. Także ci na rowerach, bo wzdłuż trasy powstała nowa ścieżka.

Ale trasa budzi też kontrowersje. Od początku budowy największe wywoływała estakada w Krasnem. To kolos wybudowany po śladzie dotychczasowej drogi wojewódzkiej. Drogowcy twierdzą, że powstała dla bezpieczeństwa (był tam niebezpieczny zakręt połączony ze spadkiem) i dla ochrony pobliskich cennych przyrodniczo terenów.

Jedno jest pewne. Monumentalna konstrukcja robi wrażenie. Ma 618 metrów długości i 15 metrów wysokości. Wybudowano tutaj ośmiometrową jezdnię i ciąg pieszo-rowerowy, który ma 3,5 metra szerokości. I kosztowała – bagatela – 42,5 mln złotych.
Podczas budowy okazało się też, że drogowcy chcą na miesiące zupełnie zamknąć ruch na budowanej trasie. Protestowały władze i przedsiębiorcy z Supraśla. Skończyło się na kilkudniowych wyłączeniach ruchu.

Zobacz także: Kości na budowie drogi do Supraśla. Prace zostały wstrzymane! [ZDJĘCIA]

Ale teraz, wraz z końcem inwestycji nie skończyły się kontrowersje. Bo kierowcy zauważyli, że na odcinku przed i za estakadą wzdłuż drogi wybudowano głębokie rowy odwadniające. Nie są niczym zabezpieczone.

– Jechałem rowerem i o mało nie wpadłem do tego rowu. Wzdłuż odcinka z Karakul do Ogrodniczek znajduje się ułożony z kamieni dwumetrowy rów. Prędzej czy później ktoś tam wpadnie – denerwuje się Ireneusz Kocisz. Takich głosów jest znacznie więcej.

Problem zna burmistrz Supraśla. – Wystąpiłem do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, by zostały tam zamontowane barierki ochronne. Przecież znajdują się tam trzymetrowe, niebezpieczne rowy – przypomina Radosław Dobrowolski.

Krzysztof Barbachowski szybko rozwiewa złudzenia. – Bariery ochronne, zgodnie z warunkami technicznymi montowane są w sytuacjach kiedy głębokość rowu przekracza 3,5 metra. A tamte nie są aż tak głębokie – tłumaczy wicedyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Zobacz również: Droga do Supraśla. Samorządowcy wbili łopaty [ZDJĘCIA, WIDEO]

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Boże żeby nasz Supraśl wyrwać z marazmu zrobili nam drogę do nieba..........i piekła !

Dlaczego nasz kościół zabytkowy w Supraślu taki brzydki - bo nie sztuka zbierać ,a nie nazbierać  ?

Pan Zieliński teraz będzie jeździł do swojego przydupasa traktem królewskim .....

J
Jonasz

Niech i Białystok ma swoje Stańczyki.

G
Gizbern

A może by tak jeszcze oswietlenie i tak zwane "wilcze oczy" na poboczach zamontowac,bo tylko patrzec jjak bede wypadac z drogi.

zamiast tej estakady wystarczylo poszezyc normalna droge a nie lac pieniadze w bloto.

G
Gizbern

A może by tak jeszcze oswietlenie i tak zwane "wilcze oczy" na poboczach zamontowac,bo tylko patrzec jjak bede wypadac z drogi.

zamiast tej estakady wystarczylo poszezyc normalna droge a nie lac pieniadze w bloto.

m
maciej

Najgorsze są te ronda co chwile - aż trzy na odcinku do Ogrodniczek, przez co trzeba hamować niemal do zera.
Zreszta to i tak pół biedy w porównaniu z tym co zrobili na drodze do Łap

R
Róża tu.N
W dniu 15.11.2018 o 07:31, edi napisał:

dla mnie GRANDĄ JEST TO ŻE PRZYŁĘNSKA I JEJ PRZYDUPASY i cała sekta wybrańców narodu NIE PŁACI SKŁADEK ZUS a emeryturki  z prezesem będa brać . Kaczyniak od kilkudziesięciu lat nie zapłacił grosza na swą emeryturkę , podobnie jak ministrowie , i cała grupa o zarobkach od ok 7000 zł wzwyż .A PLEBS płaci nawet ci co mają zarobki na poziomie 1500 , i cały sektor drobnych ciułaczy czyli firm jednoosobowych.

Komuniści, SBecy, UBcy nigdy nie płacili składek na ZUS a emerytury mają bardzo wysokie. Platforma Obywatelska i .N robią co mogą aby zaszkodzić Polsce i też chcą wysokich emerytur i ciepłych POsadek za państwowe pieniądze.

G
Gość
W dniu 14.11.2018 o 17:50, pol napisał:

Nie wiedzieli jak wydać pieniądze z uni to zbudowali wiadukt w lesie i pokopali rowy. a durny burmistrz Supraśla cieszy się jak gamoń, że mu to uzdrowisko rozjeżdżą śmierdzące repy. Człowieku największym i jedynym atutem Supraśla jest las i powinieneś przeciwstawiać się każdej próbie niszczenia go . 

Jak to było w "Misiu"? 

Każdy ma taki pomnik na jaki zasługuje. Pomnik na miarę naszych czasów.

Miliony wylożone na przepusty dla żab, miliony na przejścia dla zwierząt. Następne miliony na naukę ich aby z tych udogodnień korzystały. I tak kręci się  karuzela w/g brukselskich przepisów , czasami jak z Orwella.

z
z Gagarina
W dniu 15.11.2018 o 08:02, bbb napisał:

Przypadkiem to nie było tak, że gdyby nie ten wiadukt to dofinansowania z Unii by nie było i zarazem droga by nie powstała ? Krążyła taka informacja, że pierwotne koszty budowy tej drogi nie kwalifikowały się do wsparcia unijnego, a koszt wiaduktu załatwił sprawę.

 

To trzeba bylo dwupasmowke pociagnac do samego Suprasla a jak by bylo jeszcze za malo to ekrany dolozyc :)

b
bbb

Przypadkiem to nie było tak, że gdyby nie ten wiadukt to dofinansowania z Unii by nie było i zarazem droga by nie powstała ? Krążyła taka informacja, że pierwotne koszty budowy tej drogi nie kwalifikowały się do wsparcia unijnego, a koszt wiaduktu załatwił sprawę.

e
edi

dla mnie GRANDĄ JEST TO ŻE PRZYŁĘNSKA I JEJ PRZYDUPASY i cała sekta wybrańców narodu NIE PŁACI SKŁADEK ZUS a emeryturki  z prezesem będa brać . Kaczyniak od kilkudziesięciu lat nie zapłacił grosza na swą emeryturkę , podobnie jak ministrowie , i cała grupa o zarobkach od ok 7000 zł wzwyż .

A PLEBS płaci nawet ci co mają zarobki na poziomie 1500 , i cały sektor drobnych ciułaczy czyli firm jednoosobowych.

F
Fred

Sen pijaka.

R
RABIN Z OTWOCKA

Kontrowersyjny to jest podkład muzyczny do widea. Widać autor nie zna języka afroamerykańskiego

G
Gość

Ludzie spokojnie. Bedą barierki ale w trochę późniejszym terminie. Teraz nie można wprowadzać zmian w projekcie. Najpierw trzeba zakończyć inwestycję która i tak jest mocno opóźniona.

P
Pietrek

Wywalenie kasy bez sensu, w imie durnych idei ze zaba najważniejsze,

P
Pietrek

Wywalenie kasy bez sensu, w imie durnych idei ze zaba najważniejsze,

Dodaj ogłoszenie