Połączenie z Grupą Mlekovita pozwoli na wzmocnienie potencjału rynkowego oraz przerobowego obu włączanych podmiotów.
Spis treści
Transformacja jest potrzebna
– Obecna trudna sytuacja na rynku mleczarskim oraz systematycznie dokonująca się koncentracja produkcji i przetwórstwa sprawiają, że sektor mleczarski potrzebuje transformacji bardziej niż kiedykolwiek. Jednym z niezbędnych w dzisiejszych czasach kroków jest konsekwentna i przemyślana konsolidacja. Ta przeprowadzana właśnie w Wielkopolsce pozwala na dalsze niezakłócone funkcjonowanie zakładów w Czarnkowie i Chodzieży, w tym zapewnienie odbioru surowca od producentów mleka – mówi prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Czytaj również:
Podkreśla też, że zgodnie z przyjętą strategią, spółdzielnia chce być firmą globalną. W związku z tym jest strategicznie otwarta na ekspansję przez rozwój w ramach zwiększania liczby spółdzielni w Grupie Mlekovita. Dlatego zaprasza do połączenia dobre i rentowne spółdzielnie.
Konsolidacja oznacza wiele zalet
Historia Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Czarnkowie sięga 1874 roku, gdy w Wielkopolsce zaczęła działać branża przetwórstwa mlecznego. Od ponad 85 lat rozwija się jako spółdzielnia w Czarnkowie, która dziś skupuje mleko z 400 wyspecjalizowanych i zatrudnia 200 pracowników (w Czarnkowie i Chodzieży). Połączenie z Grupą Mlekovita pozwoli na optymalizację kosztów produkcji i logistyki. Zwiększy też aktywność produktową obu mleczarni, ponieważ OSM Czarnków zyska rynek zbytu w skali ogólnopolskiej dla produktów z Czarnkowa i Chodzieży.
- To połączenie stworzy nowe możliwości dla dalszego rozwoju podmiotów włączanych w struktury Grupy Mlekovita, a przede wszystkim pozwoli w pełni wykorzystać moce przerobowe konsolidowanych podmiotów. Dodatkowo planowane są inwestycje w rozbudowę i modernizację obu tamtejszych zakładów, co wpłynie na stabilizację, a nawet wzrost zatrudnienia i produkcji - zauważa prezes Sapiński i dodaje: - Stabilność i bezpieczeństwo, jakie daje ogólnopolska grupa mleczarska pozwoli planować rozwój produkcji i modernizację gospodarstw.
Firma o globalnym zasięgu
Przypomnijmy. Mlekovita to firma o zasięgu globalnym, a jej produkty trafiają do 167 krajów świata. Ten polski koncern mleczarski tworzą dziś:
- 22 zakłady produkcyjne,
- 34 hurtownie,
- 147 sklepów firmowych Mlekovitka,
- sklep internetowy mlekovitka.pl.
W 2022 roku, pomimo zawirowań rynkowych (związanych z wojną na Ukrainie), Grupa Mlekovita osiągnęła kolejny rekord przychodów, które wyniosły 9,5 mld zł, a na inwestycje wydała około 100 mln zł.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?