Białystok. Wielkie utrudnienia na Białostoczku. Drogowcy wracają do przebudowy al. Tysiąclecia. Będą objazdy, zamkną przejazd przez most

OPRAC.: wal
Od 2 marca [2.03.2021] kierowcy muszą naszykować się kilkumiesięczne utrudnienia na jednej z najważniejszych ulic w Białymstoku Wojciech Wojtkielewicz
Od wtorku (2 marca) kierowcy korzystający z głównej ulicy os. Białostoczek muszą liczyć się z wielkimi utrudnieniami. Drogowcy wracają po przerwie zimowej do przebudowy Al. 1000-lecia Państwa Polskiego. Modernizacja wylotówki na Augustów potrwa do listopada. Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Modernizacja ulicy będzie kosztować prawie 33 mln zł.

Wstępne prace wykonawca rozpoczął już w listopadzie. Dotyczyły one branży sanitarnej. Teraz kierowcy muszą naszykować się na duże utrudnienia w ruchu na odcinku od terenu kolejowego przy ulicy Poleskiej do skrzyżowania z ulicą Wileńską. Zaczną się 2 marca o godz. 6

Czytaj też: Białystok. Firma Strabag rozpoczęła przebudowę Alei Tysiąclecia. Inwestycja ma zostać ukończona pod koniec listopada 2021 roku

Na odcinku od ulicy Poleskiej do skrzyżowania z ulicami Bitwy Białostockiej i Radzymińskiej ruch pojazdów będzie odbywał się dwukierunkowo (przy zawężonej jezdni), ale już na odcinku od ulicy Radzymińskiej do ulicy Wileńskiej wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy

W związku z przebudową mostu na rzece Białej zostanie zamknięty wlot ulicy Radzymińskiej w Aleję 1000-lecia Państwa Polskiego:

  • zalecany objazd ulicami: Białostoczek i Zagumienną;
  • dojazd do ulicy Radzymińskiej od strony Alei 1000-lecia Państwa Polskiego będzie możliwy poprzez ulice: Białostoczek i Zagumienną;

- O utrudnieniach, objazdach i kierunkach poruszania będą informować będą tablice - zapewnia Agnieszka Błachowska z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Czytaj też: Znowu opóźnienia na drodze do rozpoczęcia przebudowy ul. Raginisa. Wszystko rozbija się o dokumentację projektową. A czas nagli

W ramach przebudowy powstaną dwie odrębne jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku ( o długości prawie 1400 m). Dokumentacja projektowa przewiduję także m. in.: kompleksową przebudowę skrzyżowań i mostu w ul. Radzimińskiej, budowę chodników i ścieżek rowerowych, a także przebudowę/budowę infrastruktury technicznej.

Al. Tysiąclecia PP to jedna z najbardziej ruchliwych tras w mieście. Jak w zeszłym roku wyliczył magistrat, średnio przejeżdża tamtędy ponad 23 tysiące pojazdów na dobę, z czego około 3,5 tysiąca to ciężarówki. W 2019 roku zakończył się remont odcinka od ronda Putry (wyjazd na Augustów) do ul. Wileńskiej. Wcześniej w ramach tego samego projektu unijnego przebito ulicę Sitarską z Białostoczku na Antoniuk.

Zapowiada się największy front robót drogowych w pobliżu Bia...

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
1 marca, 17:48, zak:

Drogi, skrzyżowania, olbrzymie pieniądze, a tymczasem ruski tir za tirem ciągnie w kłębach spalin na Octową. Może trzeba powołać jakąś nową akcję protestacyjną, zablokować drogi, aby te matoły z UM o województwa w końcu się dogadały i przeniosły najbardziej śmierdzący urząd tam gdzie jego miejsce. Dlaczego firmy kurierskie potrafiły pobudować siedziby przy ekspresówce a te urzędasy są jak komuszo pisowsi powski beton.

Masz rację zbudowano Generalską żeby ciężarówki nie wjeżdżały do miasta a część musi jechać na cło na octową. Cło powinno być w Porosłach lub w strefie przy lotnisku.

z
zak

Drogi, skrzyżowania, olbrzymie pieniądze, a tymczasem ruski tir za tirem ciągnie w kłębach spalin na Octową. Może trzeba powołać jakąś nową akcję protestacyjną, zablokować drogi, aby te matoły z UM o województwa w końcu się dogadały i przeniosły najbardziej śmierdzący urząd tam gdzie jego miejsce. Dlaczego firmy kurierskie potrafiły pobudować siedziby przy ekspresówce a te urzędasy są jak komuszo pisowsi powski beton.

G
Gość

Już sobie wyobrażam co się będzie działo na tej nowej łącznicy Poleska - Świętokrzyska, bo już teraz kolega jeżdżący tamtędy do pracy narzeka na potężne czasami poranne i popołudniowe korki. A jak jeszcze dojdzie omijanie zamkniętego mostu, to nadrabianie kilometrów na objazdy będzie najmniejszym problemem kierowców. Wbrew pozorom ta łącznica wcale nie jest taka szeroka (buspasy) i przepustowa, jak by się wydawało.

G
Gość
1 marca, 08:02, Hmm:

Dwa dwie jezdnie po pasy w każdą stronę, tylko że po jednym pasie w każdej jezdni będą jeździć wyłącznie autobusy zrobią buspass,. Kierowcom zostanie jeden pas...Ale dobre i to i lepiej niż było. Dojdą chodniki, ścieżka rowerowa i oświetlenie.. Jest ok 😁

Te buspasy są warunkiem uzyskania bardzo dużego dofinansowania z UE, podobnie jak na pozostałych remontowanych ostatnio ulicach.

H
Hmm

Dwa dwie jezdnie po pasy w każdą stronę, tylko że po jednym pasie w każdej jezdni będą jeździć wyłącznie autobusy zrobią buspass,. Kierowcom zostanie jeden pas...Ale dobre i to i lepiej niż było. Dojdą chodniki, ścieżka rowerowa i oświetlenie.. Jest ok 😁

G
Gość

To nie mogli od razu całości zrobić? W urzędzie to chyba te cukierki jedzą, co truskolaski kupił za 100 tys zł.

Dodaj ogłoszenie