Białystok. Rusza budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami. Będą utrudnienia w okolicach dworca PKP

OPRAC.: wal
W przyszłym tygodniu mają się rozpocząć roboty związane z I fazą realizacji (na rozebranym i wyłączonym z eksploatacji torowisku) budowy tunelu pod torami.
W przyszłym tygodniu mają się rozpocząć roboty związane z I fazą realizacji (na rozebranym i wyłączonym z eksploatacji torowisku) budowy tunelu pod torami. Wojciech Wojtkielewicz
Udostępnij:
Piesi i kierowcy muszą szykować się na nowe utrudnienia w śródmieściu Białegostoku. Rusza budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego pod torami. Ma umożliwić przedostanie się z ul. Św. Rocha na Kolejowa. Na razie nie zostanie rozebrane kładka nad torami.

Zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Zwycięstwa i Kolejowej zostały wprowadzone we wtorek o godz. 7. I tak:

  • przystanek komunikacji miejskiej na ulicy Kolejowej (w kierunku centrum) został przeniesiony (cofnięty) przed skrzyżowanie, w stronę galerii „MADRO”,
  • zostanie zlikwidowane przejście dla pieszych w okolicy obecnego przystanku, na ulicy Kolejowej przy sklepie „Okruszek”,
  • na skrzyżowaniu ulic Kolejowa/Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Czytaj też:Okrojony węzeł intermodalny. Nie będzie przebudowy ul. Młynowej

Ponadto została wyłączona z ruchu samochodowego część ulicy Świętego Rocha (na odcinku od Centrum Handlowego „PARK” do kładki dla pieszych nad torami) wraz z częścią strefy parkowania w rejonie kładki dla pieszych. Dojście do kładki możliwe będzie tylko prawą stroną chodnika.

Utrudnienia związane są z budową przejścia podziemnego pieszo – rowerowego pod torami PKP w Białymstoku oraz z przebudową ulicy Kolejowej i Zwycięstwa w rejonie dworca PKP. Planowany termin zakończenia inwestycji - czerwiec 2023 roku. Jej koszt to ponad 41 mln zł.

- Aby zapewnić ciągłość komunikacji ruchu pieszego kładka łącząca ul. Św. Rocha z ul. Kolejową zostanie zachowana przez większość czasu realizacji robót - informuje Kamila Bogacewicz z departamentu komunikacji społecznej urzędu miasta. - Rozbiórka kładek nie jest w zakresie umowy realizowanej przez miasto.

Czytaj też: Węzeł intermodalny w Białymstoku. Zamiast tunelu dla autobusów będzie przejście pod peronami dla pieszych i rowerzystów (zdjęcia)

Nowe przejście podziemnie będzie miało około 100 metrów długości. Tunel ma być oświetlony i objęty monitoringiem.

Przebudowa dróg na skrzyżowaniu ulic Zwycięstwa i Kolejowej dotyczy natomiast odcinka o długości 250 metrów. Zostanie tam zbudowana nowa jezdnia, przystanek autobusowy w okolicy dworca, chodniki, ścieżka rowerowa i zjazdy. Pochylnie prowadzące do przejścia podziemnego będą miały wydzieloną strefę dla osób niepełnosprawnych.

Budowa przejścia pod torami to część intermodalnego węzła komunikacyjnego, który zmieni układ drogowy w okolicach dworca PKP i PKS. W pierwotnych zamierzeniach miasto planowało też wybudować tunel pod torami dla autobusów, pieszych i rowerzystów. Umożliwiałby przeprawę z ul. Świętego Rocha na Kolejową. Jednak ze względu na zbyt wysokie koszty, z tunelu ostało się tylko przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów.

Dworzec kolejowy PKP Białystok już po remoncie

Dworzec PKP Białystok. Jak wygląda białostocki dworzec kolej...

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Prawdziwe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach
S
Stefan Kłos
Lepiej było za 3 mln odnowić kładkę albo za 10 mln dobudować windy i dach.
G
Gość
już rafałek mąci woda wtrąca swoje mądrości facet odpowiedzialny za blokowanie wszystkich inwestycji w podlaskim tylko dla jednego celu wymuszenie pieniędzy od inwestora
G
Gość
Kolejny miś na miarę naszych czasów
G
Gość
Totalna głupota zadłużonego miasta. Kładki tyle lat działały i wszyscy dawali radę. Ale kto bogatemu zabroni wydać 41 000 000.
G
Gość
41 mln wyrzucone w błoto.
G
Gość
Miały tam jeździć autobusy. Będzie przejście dla pieszych. Czego wymagać od prezydenta? Zamiast wziąć się do roboty to biega po sądach jako "poszkodowany".
Dodaj ogłoszenie