Budowa przejscia pod torami to część intermodalnego węzła komunikacyjnego, który zmieni układ drogowy w okolicach dworca PKP i PKS. W pierwotnych zamierzeniach miasto planowało też wybudować tunel pod torami dla autobusów, pieszych i rowerzystów. Umożliwiałby przeprawę z ul. Świętego Rocha na Kolejową. Jednak ze względu na zbyt wysokie koszty, z tunelu ostanie się przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów o długości 103 metrów.
Czytaj tez:Okrojony węzeł intermodalny. Nie będzie przebudowy ul. Młynowej
Przebudowane będzie też skrzyżowanie ul. Kolejowej i Zwycięstwa o długości 250 metrów. Zostanie tam zbudowana nowa jezdnia, zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy, a także oznakowanie poziome i pionowe.
W sierpniu 2020 roku miasto ogłosiło przetarg. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie znacząco przekraczały kwotę zarezerwowaną na inwestycję przez miasto - 34 mln. Najtaniej swoje prace wyceniła firma Strabag (41 082 000 zł), najdrożej Intercor (78 011 745,5 zł). Wszystkie firmy zapewniają 7 lat gwarancji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?