Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Rozpoczął się demontaż kładki nad torami stacji Białystok. W akcji bierze udział specjalny dźwig

red
Rozbiórka kładki miedzy dworcami PKS i PKP w Białymstoku
Rozbiórka kładki miedzy dworcami PKS i PKP w Białymstoku Wojciech Wojtkielewicz
Rozpoczął się demontaż jednej z dwóch kładek nad torami białostockiej stacji głównej. Na pierwszy ogień poszła ta prowadząca z dworca PKS na dworzec PKP. W przyszłości zastąpi ją przejście podziemne.

Prace rozbiórkowe miały się rozpocząć w pierwszy dzień wiosny, ale z powodów technicznych zostały wstrzymane. Od tamtej pory kładka była zamknięta. Wykonawca czekał aż do Białegostoku dotrze specjalny dźwig. Już zostały rozebrane schody od strony dworca PKP. Zasadniczy trzon demontażu prowadzony będzie w godzinach nocnych z 30 na 31 marca.

Rozbiórka konstrukcji jest niezbędna ze względu na kolejny etap prac na stacji w Białymstoku i planowane roboty torowe. Dojście do czynnych peronów nr 3 i 4 zapewnione jest z obu stron stacji przez drugą kładkę (w pobliżu ul. św. Rocha).

W sąsiedztwie kładki od ul. św. Rocha firma Strabag - na zlecenie miasta - buduje tunel pieszo-rowerowy. Inwestycja powstaje w ramach węzła intermodalnego. To jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych samorządu po oddaniu w styczniu zmodernizowanej Alei 1000-lecia Państwa Polskiego. W ramach węzła powstanie także centrum przesiadkowe, zostanie również zmodernizowany układ drogowy w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńskiej. Te dwa zadania realizować będą inni wykonawcy.

Budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami przy dworcu

Białystok. Budowa tunelu z ul. Świętego Rocha na ul. Kolejow...

Z kolei kolejowy projekt modernizacji stacji w Białymstoku w ramach Rail Baltiki zakłada budowę tunelu od budynku dworca na perony i drugą stronę torów. Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się, łatwy dostęp umożliwią windy i schody ruchome. W tunelu znajdzie się również oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących.

Na odcinku Czyżew - Białystok zaplanowano łącznie budowę 14 bezpiecznych przejść pod torami. Zaawansowane są budowy w Czyżewie, Szepietowie oraz w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku.

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny