Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Można zgłaszać uwagi do wariantów przebiegu północnej kolejowej obwodnicy

OPRAC.: wal
Analizowane warianty przebiegu kolejowej obwodnicy miasta na północ od Białegostoku
Analizowane warianty przebiegu kolejowej obwodnicy miasta na północ od Białegostoku PKP PLK
Do 12 września mieszkańcy mogą nadsyłać opinie o wariantach Północnej Kolejowej Obwodnicy Białegostoku. Kolejarze zapewniają, że zostaną one przeanalizowane i będą brane pod uwagę podczas prac, które pozwolą na wybór korytarza transportowego. Z kolei władze miasta tłumaczą się, dlaczego żaden z najważniejszych jego decydentów - w odróżnieniu od włodarzy ościennych gmin - nie wziął udziału w spotkaniu informacyjnym zorganizowanym online przez PKP PLK.

Już od dawno żadna inwestycja nie wzbudza tak wielu emocji jak plany przebiegu obwodnicy, która w zamierzeniach ma połączyć linię kolejową 38 (Białystok-Ełk) z linia nr 6 (Białystok Sokółka). Wizja łącznika torowego poróżniła nie tylko mieszkańców i inwestora PKP PLK, ale też samych sąsiadów z gmin Knyszyn, Dobrzyniewo Duże, Wasilków. Ukazała też gorycz białostoczan z osiedla Zawady, którzy nie kryli rozczarowania, że nie stoją za nimi władze Białegostoku. W odróżnieniu od włodarzy ościennych gmin, którzy zadeklarowali, że będą stać po stronie mieszkańców. Nawet kosztem utraty ewentualnych korzyści finansowych dla samorządu.

Taki obraz wyłaniał się z wideokonferencji, którą 19 sierpnia zorganizował inwestor. To był to pierwszy od ponad półtora roku tak szeroki kontakt przedstawicieli PKP PLK z mieszkańcami terenów, przez które ewentualnie mogłaby przebiegać obwodnica. Dlaczego na spotkaniu przedstawiciele władz miasta nie wspierali mieszkańców Zawad?

Agnieszka Błachowska, z departamentu komunikacji społecznej, tłumaczy, że zorganizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe spotkanie miało charakter wyłącznie informacyjny. Zapewnia, że uczestniczyli nim zarówno pracownicy Departamentu Urbanistyki UM w Białymstoku, jak i Zarządu Dróg Miejskich UM w Białymstoku.

Na spotkaniu przedstawiono obecny etap prac nad studium wykonalności dla zadania „Budowa Północnej Kolejowej Obwodnicy Białegostoku”, a także aktualnie analizowane warianty. W tym jeden tunelem wzdłuż trasy generalskiej. W najmniej korzystnej technologii wykonania może wiązać się z wyburzaniem wiaduktów na ul. Maczka.

- Obecnie prowadzone są analizy marketingowe i ruchowe wariantów inwestycyjnych, na podstawie których zostaną wybrane trzy warianty. Dla wybranych wariantów zostaną opracowane szczegółowe rozwiązania techniczne oraz zostaną przeprowadzone analizy środowiskowe. Dopiero na tym etapie prac będzie można poznać szczegóły planowanej linii kolejowej - wylicza Agnieszka Błachowska.

Na razie do 12 września został przedłużony termin składania ankiet, w których mieszkańcy mogą wskazać preferowany wariant obwodnicy. Ich wyniki zostaną przeliczone na punkty i dołączone do analizy wielowariantowej korytarzy.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny