Zniknął następny tor na dworcu PKP w Białymstoku. Remont peronów ma zakończyć się w przyszłym roku. Zobacz, jak postępują prace

Adam Kupryjaniuk
Adam Kupryjaniuk
Modernizacja peronów na dworcu PKP w Białymstoku ma zakończyć się w przyszłym roku.
Modernizacja peronów na dworcu PKP w Białymstoku ma zakończyć się w przyszłym roku. Adam Kupryjaniuk
W ramach remontu stacji Białystok rozebrany został następny tor. Jak zapewnia Tomasz Łotowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie wpłynie to na ruch pociągów. Prace modernizacyjne prowadzone są w ramach budowy Rail Baltiki. Kliknij w naszą galerię i sprawdź, jak teraz wygląda dworzec PKP w Białymstoku.

Prace rozpoczęły się w maju tego roku. Na początku rozebrano peron znajdujący się najbliżej budynku dworca. W ostatnich dniach to samo zrobiono z torem 1. przy peronie 3.

- Budowa dwóch nowych peronów na dworcu w Białymstoku powinna zakończyć się w przyszłym roku. Nie wpływie to na ruch pociągów, ponieważ zostały one przekierowane na dwa nadal czynne. - mówi Tomasz Łotowski.

Na stacji w Białymstoku powstaną 4 nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych, w tym system dynamicznej informacji pasażerskiej. Jeden z nich powstanie obok miejskiego węzła przesiadkowego, co umożliwi łatwe przesiadki z kolei na transport miejski. Z budynku dworca na perony będzie można dostać się wygodnym tunelem wyposażonym w pochylnie. Zdemontowano także stary wiadukt kolejowy na nieczynnej łącznicy. W tym miejscu powstanie nowa łącznica, która umożliwi bezpośredni przejazd pociągów z linii z Ełku do Bielska Podlaskiego, bez konieczności manewrowania na stacji w Białymstoku.

Budowa prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Po zakończeniu wszystkich robót podróż najszybszym pociągiem z Białegostoku do Warszawy zajmie ok. 90 minut.

Polacy smakoszami czekolady

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
FederacjaZielonych.pl
W godzinach szczytu komunikacyjnego zatłoczone autobusy tkwią w korkach, a popularność rowerów miejskich Biker świadczy o tym, że czasem szybciej poruszać można się po mieście rowerem niż autobusem komunikacji miejskiej, którego średnia prędkość na godzinę niestety często spada do np. 13 kilometrów! Z powodu braku "zielonej fali" postoje autobusu na 20-30 skrzyżowaniach na trasie z sygnalizacją świetlną trwające 1-2 minuty wydłużają podróż o np. 30 minut, marnują czas pasażerów, zwiększają zużycie paliwa (każde zatrzymanie i ruszenie to spalenie paliwa równoważne przejechaniu 1 kilometra, stąd prawie 2 krotny wzrost zużycia paliwa: z 30 litrów na 100 kilometrów w 1997 r do 60 litrów obecnie). Autobusy zamiast wozić pasażerów stoją na światłach, gdyby jeździły szybciej mogłyby przewieźć dwa razy więcej pasażerów lub można by ich używać 2 razy mniej, opłacać 2 x mniej kierowców, zużyć 2 razy mniej paliwa, zmniejszyć 2 razy wydatki na komunikację itp.

Komunikacja Miejska w Białymstoku straciła dla pasażerów zalety szybkości, wygody, taniości.

Rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie istniejącej sieci torów kolejowych do uruchomienia kursów kolei miejskiej w Białymstoku, która ze względu na niezależność od dróg, korków zapewnia bezkonkurencyjnie szybki wobec autobusów czy nawet samochodów czas jazdy pomiędzy np. skrajnymi miejscami na terenie miasta - 10 - 15 minut, ponieważ pociągi jak autobusy, samochody czy ewentualnie tramwaje nie musza stać w korkach, nie zatrzymują się na każdym skrzyżowaniu regulowanym sygnalizacją świetlną itp.

W pierwszym etapie proponujemy uruchomienie dodatkowych przejazdów kolei miejskiej z wykorzystaniem szynobusów w godzinach szczytu komunikacyjnego i największego zatłoczenia autobusów na trasie Dworzec PKP Białystok Starosielce - Dworzec PKP Białystok Główny (przyszłe centrum przesiadkowe na inne linie komunikacji miejskiej, autobusy komunikacji regionalnej, pociągi) - Dworzec PKP Białystok Fabryczny.

PKP Białystok Stadion (Kleosin): Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku https://youtu.be/kkO4TzjZ64w

PKP Białystok Nowe Miasto: Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku https://youtu.be/7r6t3VeO7cQ
b
bomirek
Toru nr 1 nie było już 22 lipca kiedy nagrałem ten film

https://youtu.be/CR7E0uKVmKo
G
Gość
Tak działa rząd, a u Tadzia nic się nie dzieje. Miał być tunel pod torami intermodalny i nic, u Tadzia budują tylko developerzy, lejąc beton gdzie popadnie
Dodaj ogłoszenie