Wirtualna Rzeczywistość będzie tematem spotkania AULA Polska #02 w Białymstoku

Redakcja
Tematem drugiego spotkania Aula Polska w Białymstoku będzie Wirtualna Rzeczywistość - Rozrywka, Medycyna, Edukacja.

Regionalnym partnerem Aula Polska jest Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej. Aula Polska to cykliczne spotkania osób zainteresowanych i związanych z nowymi technologiami, branżą internetową i przedsiębiorczością. Idea barcampu powstała w kwietniu 2007 roku w Warszawie.

Spotkanie 15 stycznia 2015 r. będzie dotyczyć tematów Wirtualnej Rzeczywistości (ang. VR – Virtual Reality), a będzie skupiać się dość mocno na produkcie, który otworzył nową erę w kwestii VR – hełmie Oculus Rift. Oculus Rift to projekt, na który czekał cały świat związany z szeroko pojętą rozrywką czy edukacją, a który nazwać można konkwistadorem odkrywanego na nowo rynku rzeczywistości wirtualnej. Po piętach zaczynają deptać mu giganci światowej elektroniki. Swój produkt zapowiedziało Sony, a Samsung i Zeiss już teraz przedstawili własne rozwiązania bazujące na smartfonach. Powstają specjalne urządzenia dodatkowe jak skafandry czy bieżnie. Wirtualna rzeczywistość to jednak nie tylko gry. Staje się ona zagadnieniem wykraczającym poza elektroniczną rozrywkę. Zastosowanie znajduje już dziś w turystyce, edukacji, wojsku, architekturze, otwiera też nową kartę w historii kinematografii.

- Pierwsze próby z technologiami VR nie były zbyt obiecujące. Dopiero Oculus Rift to projekt, który zrewolucjonizował branżę i wtedy VR „odkryto” na nowo. Okazało się, że na rynku pojawiło się dziesiątki firm, które pracują nad własnymi rozwiązaniami

– mówi Paweł Tadejko, organizator spotkań AULA Polska w Białymstoku.

Wszystkie te obszary wymagają zastosowania właściwych narzędzi i odpowiednich praktyk. Jaki potencjał kryje ten rynek? Czym się charakteryzuje? Czy warto już teraz swoją karierę związać z rynkiem VR? Jaki potencjał komercyjny drzemie w tej technologii? Spotkanie Aula Polska #02 w Białymstoku, będzie okazją do dyskusji na te i inne tematy.

Zaplanowane są trzy prelekcje:

1) Oculus Rift - rzeczywistość wirtualna, nie tylko dla graczy

O zastosowaniach Oculus Rift opowie Paweł Surgiel, współzałożyciel warszawskiego studia VIZAO - Interactive Multimedia, skupiającego się od 2010 roku na realizacji projektów z pogranicza wirtualnej rzeczywistości i nietuzinkowych sposobów interakcji z użytkownikiem. Odkrywa potencjał, jaki drzemie w Oculus Rift i podobnych mu projektach.

2) Drużyna WeCodeForFood - Czego nas nauczył projekt Phobos?

Zobacz też: Chcą zarobić miliony na goglach

Drużyna WeCodeForFood i projekt Phobos (Politechnika Białostocka Wydział Informatyki), zwyciężył w krajowych finałach Imagine Cup 2014 w kategorii Innovation. To niezwykły system, umożliwiający pracę lekarza z pacjentem cierpiącym na różnego typu fobie. Wykorzystując wirtualną rzeczywistość i równie wirtualny gabinet lekarski Phobos przenosi pacjenta za pośrednictwem Oculus Rift i Microsoft Kinect w świat wirtualnej rzeczywistości. Dodatkowo, zespół projektowy Phobos (w składzie: Marek Antoniuk, Łukasz Balukin, Wojciech Bancarzewski, Mariusz Dobrowolski, Anna Skobodzińska jako grafik oraz Maciej Kopczyński jako mentor drużyny) zdobył złoty medal w kategorii innowacji technologicznej oraz został wyróżniony pucharem przyznanym przez Europe France Inventeurs Brussels Innova 2014.

3) Projekt „Ścieżki 3Dostępu” - międzywojenny Białystok - podróż wirtualna

Wspólny projekt Muzeum Wojska w Białymstoku i Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej, który stara się wdrażań innowacyjne technologie w celu urozmaicenia „podróży” w odległe czasy i inne światy. Jak zobaczyć to, co niewidzialne? Jak dotknąć to, co niedotykalne? W jaki sposób opowiedzieć historię tym, którzy jej nie słyszą? Jak sprawić, by wizyta w muzeum była atrakcyjną wyprawą w świat historii i wyobraźni, dla każdego odbiorcy? Przez ostatnie kilka miesięcy pracownicy Politechniki i Muzeum Wojska próbowali znaleźć odpowiedzi na podobne pytania w ramach projektu „Ścieżki 3Dostępu”.

Wirtualna rzeczywistość ma spory potencjał i wielu ma nadzieję, że może zrewolucjonizować nie tylko branżę rozrywki. To naprawdę działa, co pokazują relacje osób, które miały już okazję pobawić się np. Oculus Rift. Dotychczasowym, podstawowym problemem podobnej klasy urządzeń (i VR w ogóle) – były nudności i zawroty głowy. Jednak kiedy dodamy do całej zabawy np. interaktywne rękawice, które przeniosą nasze dłonie do cyfrowego świata, bieżnie, czy pojazdy, sytuacja diametralnie się zmienia.

Miejsce spotkań: Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej, ul. Wiejska 45A, aula 12B, skrzydło B budynku rektoratu.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie http://aulapolska.pl/bialystok /  https://www.facebook.com/aulabialystok

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3