Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przedszkole nr 3 zdobyło 400 tys. zł na projekt Daj mi szansę, a będę miał równy start

Iza Dudar [email protected] tel. 85 682 23 95
Zabawa w przedszkolu nr 3
Zabawa w przedszkolu nr 3 przedszkole-3.pl
Prawie rok specjaliści z Przedszkola nr 3 w Hajnówce pracowali indywidualnie z dziećmi niepełnosprawnymi i z zaburzeniami emocjonalnymi, by zapewnić im jak najlepszą edukację. Było to możliwe dzięki projektowi "Daj mi szansę, a będę miał równy start". Przedszkole zdobyło na to 400 tys. złotych.

- O pozyskaniu dodatkowych funduszy do placówki myślałam wraz z radą pedagogiczną, jak tylko objęłam stanowisko dyrektora - mówi Dorota Durzyńska, dyrektorka Przedszkola nr 3 i kierowniczka projektu. - Pomysł na jego napisanie zrodził się podczas odbywania kursu półrocznego. Zdobyłam wtedy certyfikat eksperta w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Teoria, którą poznałam, zachęciła mnie, by wykorzystać ją w praktyce. I tak się zaczęło.

Z bezpłatnych zajęć skorzystało 51 przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. Kilkunastu specjalistów przepracowało z dziećmi 4655 godzin.

- Dla maluchów dużym zaskoczeniem było pojawienie się panów, czyli masażystów i trenerów gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Dzieci początkowo z dużym dystansem podchodziły do zajęć z mężczyznami. Jednak już po miesiącu tworzenie koedukacyjnej kadry okazało się strzałem w dziesiątkę - wspomina dyrektor Durzyńska. - Rodzice byli pełni entuzjazmu i zachwytu, gdy dzieci w sobotni ranek wstawały bardzo wcześnie, nie mogąc doczekać się zajęć w ramach projektu.

W ramach projektu specjaliści prowadzili warsztaty z logopedii, rehabilitacji, masażu, gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, psychoterapii. Były również warsztaty prowadzone: metodą Marii Montessori, która wspiera spontaniczną i twórczą aktywność dziecka, metodą Weroniki Sherborne, która nawiązuje do najbardziej pierwotnego sposobu porozumiewania, czyli tzw. język ciała.

- Metoda Weroniki Sherborne zaspokoiła naturalne potrzeby dziecka, dotyczące kontaktów z innymi, poczucie bezpieczeństwa, rozluźnienia, relaksu, często rozładowania napięcia - opowiada Małgorzata Reduch, nauczycielka z Przedszkola nr 3. - Wyzwoliła u dzieci swobodę zachowań i naturalność. Pozwoliła pokonać zahamowania wynikające z uprzednich, złych doświadczeń, wyzwoliła zaangażowanie u dziecka, dała radość działania z grupą, zbliżyła do siebie uczestników zajęć.

Dzięki zdobytym funduszom unijnym przedszkole kupiło wiele niezbędnych pomocy dydaktycznych i sprzęt, a między innymi: komputer z oprogramowaniem, drukarkę, projektor multimedialny, ekran, specjalistyczny sprzęt do masażu czy zestawy do terapii.

- Ogromne podziękowania należą się rodzicom i dziadkom, którzy przywozili swe pociechy na zajęcia nie zwracając uwagi na warunki pogodowe i atmosferyczne. Dziękuję też wszystkim zaangażowanym przy realizacji projektu za współpracę. Moim zdaniem, to przedsięwzięcie można uznać za nasz wspólny sukces - mówiła podczas podsumowania projektu dyrektor Durzyńska.

Aby utrzymać wysoki poziom edukacji dzieci niepełnosprawnych i z tzw. mikrodeficytami już wkrótce Dorota Durzyńska zamierza rozpocząć prace nad kolejnym projektem.

Czytaj e-wydanie »

Nieruchomości z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny