Przedsiębiorcy, szkolcie się!

Redakcja
W 2008 r. Akademia Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przeszkoliła 60 tys. przedsiębiorców i pracowników sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw).

To dwa razy więcej niż rok wcześniej.

 

Spośród wszystkich jedenastu szkoleń internetowych Akademii PARP największą popularnością w 2008 roku cieszyło się szkolenie „Negocjacje handlowe w MŚP”, w drugiej kolejności uczestnicy wybierali „Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP” oraz na trzecim miejscu w rankingu popularności znalazły się szkolenia „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP” oraz lider sprzed roku „Jak rozwijać firmę?

W kategorii wielkości firmy uczestnika nadal dominują mikroprzedsiębiorstwa (60 proc.), zatrudniające do 9 pracowników. Najwięcej uczestników pochodzi z województw: mazowieckiego (23 proc.), dolnośląskiego (10,7 proc.), śląskiego (10,5 proc) i wielkopolskiego (8,7 proc.). Tym samym w 2008 roku Dolny Śląsk (7 proc na koniec 2007 roku) wyprzedził Górny Śląsk i Wielkopolskę (odpowiednio 11 i 8 proc na koniec 2007 roku). Podobnie, jak przed rokiem najmniej uczestników ma swoje firmy z siedzibą na terenie województwa świętokrzyskiego (1,7 proc). Lubuskie znalazło się mniej więcej w środku statystyki.

Zaledwie 11 proc. przedsiębiorców, korzystających ze szkoleń Akademii PARP, zadeklarowało siedzibę firmy w gminie wiejskiej (10 proc. przed rokiem). Średnia wieku uczestnika to 32 lata (na koniec 2007 roku 34 lata). Wykształcenie wyższe zadeklarowało ponad 70 proc uczestników (na koniec 2007 roku 68 proc.). Wynika z tego, że przeciętny uczestnik (uczestniczka) Akademii PARP to młoda, wykształcona osoba - właściciel lub jego pracownik, prowadzący swoją działalność gospodarczą w mieście.

* * *

Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać ze szkoleń w 2009 r., mogą kontaktować się z opiekunami PARP przez 6 dni w tygodniu (pon. – sob. 8:00-20:00). Są oni dostępni pod numerem infolinii 0-801 444 677 lub mailowo pod adresem msp@akademiaparp.gov.pl.

(mich)

 

Jak zmieniły się tendencje zakupowe w czasie pandemii?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie