Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Profesjonalnej kampanii promującej miasto nie będzie. Urzędnicy sami ją wymyślą.

Aneta Boruch
Magistrat już zarezerwował miejsca na reklamy w mediach, na billboardach i tablicach reklamowych, tzw. citylightach. Ale trzeba wymyślić to, co się na nich znajdzie.
Magistrat już zarezerwował miejsca na reklamy w mediach, na billboardach i tablicach reklamowych, tzw. citylightach. Ale trzeba wymyślić to, co się na nich znajdzie. Fot. Archiwum
Magistrat zrezygnował z wynajęcia firmy, która przygotuje wiosenną kampanię promującą Białystok w Polsce. Billboardy i imprezy wymyślą pracownicy urzędu miejskiego. To pozwoli zaoszczędzić kilkaset tysięcy złotych.

Promocja Białegostoku ma być ogólnopolska. W maju tego roku w dziesięciu największych miastach zawisną billboardy, odbędą się imprezy zachwalające nasze miasto.

Magistrat już zarezerwował miejsca na reklamy w mediach, na billboardach i tablicach reklamowych, tzw. citylightach. Ale trzeba wymyślić to, co się na nich znajdzie. Miasto planowało wydać na to pół miliona złotych.

Nie wyda. Bo magistrat nie wybrał w przetargu firmy, która się tym zajmie. Teraz urzędnicy postanowili sami wymyślić kampanię promocyjną. I zaoszczędzić.

- Firmy, które zgłosiły się do przetargu, z różnych powodów nie podołały zadaniu - mówi sekretarz miasta Marek Karpieszuk, któremu teraz podlega promocja Białegostoku. - Zamiast przygotowywać kolejny przetarg chyba warto odciągnąć od bieżącej pracy kilka osób, posadzić w jednym miejscu i przeprowadzić burzę mózgów.

Gdy pomysły na kampanię już będą gotowe, magistrat zapyta o zdanie fachowców. Wszystko ma być gotowe pod koniec kwietnia.

Zresztą tak działają inne urzędy w Polsce. - Większość haseł i akcji promocyjnych wymyślamy sami - mówi Emilia Salach-Pezowicz z biura prasowego gdańskiego magistratu. - Staramy się być urzędem kreatywnym i tacy ludzie są u nas zatrudniani.

- Od czegoś ci nasi urzędnicy są - komentuje dr Marek Kruk z wydziału ekonomii Uniwersytetu w Białymstoku. - Tak naprawdę to miasto, czyli urząd, najlepiej wie, jakich efektów oczekuje od promocji. Przecież strategia marketingowa miasta już jest, teraz trzeba ją wcielić w życie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny