Podlasie stawia na turystykę. Z roku na rok jest więcej turystów

Tomasz Mikulicz tmikulicz@poranny.pl tel. 85 748 95 54
Rynek Kościuszki w Białymstoku
Rynek Kościuszki w Białymstoku Anatol Chomicz
Największym przedsięwzięciem promocyjnym będą tegoroczne obchody 500. urodzin województwa. Samorząd planuje też inwestowanie w bazę turystyczną. A mieszkańcy innych regionów mają poznać walory naszego regionu dzięki spotom reklamowym i prezentacjom na targach.

Turysta, który przyjedzie do naszego regionu nie powinien się nudzić. - W tym roku nasze województwo obchodzi 500. urodziny. To jest okazja do pokazania jego atrakcyjności - mówi Jacek Piorunek, członek zarządu województwa. - 25 kwietnia ulicami Białegostoku przejdzie parada. Będą w niej uczestniczyć m.in. zespoły folkowe, orkiestry i grupy rekonstrukcyjne. Chcemy pokazać, jak wielokulturowym i różnorodnym jesteśmy regionem.

Tego samego dnia na Rynku Kościuszki w Białymstoku zostanie ustawiony namiot, w którym odbędą się targi samorządowe. Na wielkim ekranie będą prezentowane poszczególne gminy i ich walory turystyczne. Wystąpią też lokalni muzycy i zespoły.

Jeszcze w tym roku ma być zrealizowana ważna inwestycja w ośrodku Szelment. Chodzi o to, aby turyści przyjeżdżali tu nie tylko zimą, ale też latem. Dlatego powstanie tu m.in. wyciąg nart wodnych, park linowy i ścianka wspinaczkowa.

Nasz samorząd wiele nadziei wiąże z budową ścieżki rowerowej, która połączy pięć regionów, w tym Mazury i Podlaskie.

- W naszym województwie ścieżka będzie liczyła 460 kilometrów. Będzie gotowa w 2015 roku. Jesteśmy też w trakcie opracowywania jeszcze jednego dużego projektu. Chodzi o połączenie Wielkich Jezior Mazurskich z Kanałem Augustowskim. To zadanie na przyszłe lata - tłumaczy Jacek Piorunek.

Podlaska turystyka rozwija się też dzięki pieniądzom unijnym, które trafiają do prywatnych firm. W tym roku do podziału jest 28 mln zł. Dofinansowania przeznaczane są m.in. na nowe gospodarstwa agroturystyczne i hotele. - Wciąż jednak brakuje miejsc noclegowych dla turystów, którzy chcieliby wydać jakieś 40 złotych za noc. Nie każdego stać na hotel z kilkoma gwiazdkami. To na razie największa bolączka naszej turystyki - uważa Katarzyna Pierwienis-Laskowska z regionalnego oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.

Jeszcze przed sezonem turystycznym mają zostać wydane nowe przewodniki i broszury. Już w zeszłym roku przygotowano osiemnaście folderów turystycznych w dziesięciu językach. Na Podlasie zostali zaproszeni dziennikarze z Włoch, Francji, Anglii i Danii. Zrealizowali reportaże o walorach turystycznych regionu. W tym roku również planowane są takie wizyty. Samorząd województwa liczy, że dzięki nim ściągniemy tu turystów z zagranicy.

- Chcemy też promować się na targach turystycznych, przede wszystkim w Niemczech i południowym Tyrolu. Według naszych informacji, stamtąd przyjeżdża do nas najwięcej turystów. Zaprezentujemy naszą przyrodę i kuchnię. W Polsce wystawimy się m.in. w Warszawie i Poznaniu - wymienia Jacek Piorunek.

Władze województwa chcą zachęcić turystów do odwiedzenia woj. podlaskiego poprzez spoty reklamowe, które będą emitowane w telewizjach regionalnych w całym kraju a także internecie.
Te działania promocyjne mają być realizowane w ramach projektu "Podlaskie - odwieczna potrzeba natury". Wart jest 7 mln zł, znaczna część ma pochodzić z funduszy europejskich.

Znawcy branży turystycznej przyznają, że promocja województwa przynosi efekty. W 2011 roku po Białymstoku i okolicach przewodnicy PTTK oprowadzili 8 tysięcy turystów. W zeszłym roku było ich już o połowę więcej. - Podlasie korzysta z panującego obecnie trendu na aktywny odpoczynek w zgodzie z naturą - podkreśla Katarzyna Pierwienis-Laskowska. - Widzimy, że promocja przynosi efekty.

Przyjeżdżający do nas turyści często mówią, że pojawiające się w spotach reklamowych czy broszurach logo z pikselowanym żubrem kojarzą z naszym regionem.

Tak się stało też na Mazurach. Tam największy efekt przyniosło hasło "Mazury Cud Natury". - Kampania dostrzeżona została także przez branżę marketingową. Dzięki wyróżnieniom mogliśmy m.in. skorzystać z darmowej promocji w stołecznym metrze - mówi Marcin Galibarczyk z urzędu marszałkowskiego województwa warmińsko-mazurskiego.

W ubiegłym roku nasze województwo na promocję wydało ponad 160. tys. zł, nie licząc udziału w projektach unijnych.

Czytaj e-wydanie »

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3