Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica za rok gotowa. Rusza remont Kleeberga

Marta Gawina [email protected] tel. 85 748 95 13
Modernizacja ul. Kleeberga to już ostatni etap przebudowy trasy generalskiej, w skład której wchodzi też ul. Maczka, Andersa (której remont niedawno się zakończył) oraz przedłużenie Andersa do Szosy Baranowickiej.
Modernizacja ul. Kleeberga to już ostatni etap przebudowy trasy generalskiej, w skład której wchodzi też ul. Maczka, Andersa (której remont niedawno się zakończył) oraz przedłużenie Andersa do Szosy Baranowickiej. Wojciech Wojtkielewicz
Bezkolizyjne skrzyżowania, ominięcie centrum i tylko 7-9-minutowa podróż z osiedla Piasta na Bacieczki. Tak będzie się jeździć trasą generalską już w przyszłym roku. Modernizacja ostatniego odcinka miejskiej obwodnicy - ulicy Kleeberga - właśnie się rozpoczyna.

105 mln zł

105 mln zł

- tyle będzie kosztować przebudowa ul. Kleeberga.

Już dziś zostaną ustalone szczegóły przebudowy prawie 2-kilometrowego odcinka. - W tym, najpóźniej w przyszłym tygodniu rozpoczną się prace budowlane na ul. Kleeberga. Wszystko wskazuje na to, że w pierwszej kolejności będzie budowana estakada u zbiegu ulic Kołłątaja i Przędzalnianej - wyjaśnia Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Inwestycji.

Obiekt ma powstać najpierw nad nową jezdnią. Kiedy zostanie zrobiona łącznica, wykonawca będzie mógł wejść na starą drogę i budować kolejną estakadę. Dwupoziomowe skrzyżowanie powstanie też przy ulicach Narodowych Sił Zbrojnych i Szosie Ełckiej. Pod estakadami będą natomiast skrzyżowania z wyspą centralną.

Po modernizacji kierowcy zyskają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Będą nowe chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie.

Remont Kleeberga ma potrwać do końca października przyszłego roku. Pochłonie ponad 100 mln zł. - W jego trakcie utrudnienia nie powinny być większe niż obecnie. Już teraz jeździ się jezdnią tymczasową - dodaje dyrektor Ostrowski.

Modernizacja ul. Kleeberga to już ostatni etap przebudowy trasy generalskiej, w skład której wchodzi też ul. Maczka, Andersa (której remont niedawno się zakończył) oraz przedłużenie Andersa do Szosy Baranowickiej. To wewnętrzna obwodnica miasta, która połączy dzielnice wschodnie z zachodnimi. Dzięki niej, jadąc z osiedla Piasta na Bacieczki, ominiemy śródmieście.

- Podróż skróci się o ładnych kilka minut. W ruchu miejskim to bardzo dużo. Za rok jazda trasą generalską zajmie jakieś 7-9 minut. Jadąc przez centrum, tyle minut poświęcimy tylko na przejazd przez skrzyżowania - wylicza dyrektor Ostrowski.

Przypomina, że cała trasa generalska będzie miała bezkolizyjne skrzyżowania. W latach 2016-18 ma zostać zbudowane bezkolizyjne połączenie m.in. ul. Kleeberga z drogą S8 na Warszawę. Chodzi o odcinek o długości 780 m, który nie został włączony do trasy generalskiej.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny