Nowe autobusy BKM w Białymstoku już wkrótce. Ogłoszono przetargi

(adek) na podst. bialystok.pl
Nowe autobusy komunikacji miejskiej pojawią się na ulicach Białegostoku w pierwszej połowie przyszłego roku. Przetargi na dostawę dwunastu pojazdów zostały właśnie ogłoszone.
Nowe autobusy komunikacji miejskiej pojawią się na ulicach Białegostoku w pierwszej połowie przyszłego roku. Przetargi na dostawę dwunastu pojazdów zostały właśnie ogłoszone. Marcin Jakowiak / UM Białystok
Nowe autobusy komunikacji miejskiej pojawią się na ulicach Białegostoku w pierwszej połowie przyszłego roku. Przetargi na dostawę dwunastu pojazdów zostały właśnie ogłoszone.

Miasto Białystok zamierza kupić dwa autobusy niskopodłogowe, 12-metrowe, o napędzie spalinowo-hybrydowym. Oferty można składać do 23 lipca. Więcej informacji znajduje się na stronie www.bip.bialystok.pl. Drugi przetarg dotyczy dostawy dziesięciu autobusów niskoemisyjnych, z silnikami spełniającymi normy emisji spalin Euro VI (dwa 12-metrowe i osiem 18-metrowych). Oferty do tego przetargu można składać do 1 sierpnia. Szczegóły tego zamówienia znaleźć można na stronie www.bip.bialystok.pl. Termin wykonania obu zamówień nie może nastąpić później niż 10 marca 2020 r.

- Dwanaście nowych autobusów zostanie kupionych w ramach "Projektu Partnerskiego: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF" - mówi Eliza Bilewicz-Roszkowska z Departamentu Komunikacji Społecznej w białostockim urzędzie miejskim. - Projekt realizowany jest przez Białystok, Choroszcz, Czarną Białostocką, Dobrzyniewo Duże, Juchnowiec Kościelny, Łapy, Supraśl, Wasilków i Zabłudów w porozumieniu z powiatem białostockim. Jego łączna wartość to prawie 160 mln zł, z czego ponad 90 mln zł stanowi dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Każda z gmin realizuje zadania w ramach projektu na swoim terenie i każda w trochę innym wymiarze. W Białymstoku wartość inwestycji wyniesie 44,9 mln zł, przy czym dofinansowanie z RPO to prawie 34 mln zł. Obejmuje ona nie tylko zakup 12 autobusów niskoemisyjnych, ale także budowę ścieżek rowerowych wzdłuż 14 ulic (m.in. Alei Jana Pawła II, Antoniukowskiej, Al. Solidarności, Marczukowskiej, Radzymińskiej, gen. S. Maczka i gen. F. Kleeberga). Realizacja niektórych już trwa – m.in. wzdłuż Wasilkowskiej i ul. W. Wysockiego, natomiast na ul. gen. N. Sulika, ul. I Armii Wojska Polskiego czy ul. Zwierzynieckiej – już się zakończyła.

- Nasz cel to sprawna, wygodna i nowoczesna komunikacja miejska. Te zamówienia to kolejny etap naszych inwestycji w miejski tabor, których celem jest poprawa jakości życia mieszkańców, a także wymiana autobusów na nowe, niskoemisyjne - mówi Zbigniew Nikitorowicz, zastępca prezydenta Białegostoku.

Zakupy nowoczesnych autobusów w Białymstoku realizowane są dzięki czterem projektom dotyczącym transportu miejskiego. Tabor współfinansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Dzięki temu na ulice Białegostoku do roku 2021 wyjadą w sumie co najmniej 72 najnowocześniejsze autobusy. Przybliżony łączny koszt to ok. 110 mln zł netto.

Będzie to kolejny etap prowadzonych od kilku lat przez miasto Białystok inwestycji, także tych drogowych, tworzących sprawny system komunikacji miejskiej i umożliwiających rozwój sieci szybkich autobusów.

Zobacz też:

Czy pasażerów komunikacji miejskiej czekają zmiany?

Komunikacja miejska w Białymstoku. Szykują się zmiany. Będzi...

Waszym zdaniem. Klimatyzacja w autobusach BKM. Opinie białostoczan (6.06.2018)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

U
Udet
2019-07-02T14:54:24 02:00, udet:

Inne miasta kupują autobusy gazowo-hybrydowe i/lub elektryczne. W Białymstoku nadal na ropę. Brawo. Najlepsze jest to, że na zajezdni jest gazociąg wysokiego ciśnienia( wystarczy dobudować stację).

2019-07-02T17:03:50 02:00, Gość:

Znaczy CNG czy ogniwa wodorowe?

Cng. Rzeszow juz od 15 lat.

G
Gość
2019-07-02T14:54:24 02:00, udet:

Inne miasta kupują autobusy gazowo-hybrydowe i/lub elektryczne. W Białymstoku nadal na ropę. Brawo. Najlepsze jest to, że na zajezdni jest gazociąg wysokiego ciśnienia( wystarczy dobudować stację).

Znaczy CNG czy ogniwa wodorowe?

G
Grzegorz
do Czarnej Białostockiej , Supraśla i Zabłudowa i tak nie dojadą , bo władziunia mówi że są niepotrzebne :|
u
udet
Inne miasta kupują autobusy gazowo-hybrydowe i/lub elektryczne. W Białymstoku nadal na ropę. Brawo. Najlepsze jest to, że na zajezdni jest gazociąg wysokiego ciśnienia( wystarczy dobudować stację).
G
Gość
Niech kupią tańsze bez klimatyzacji. Kupią więcej, a i tak jej nie używają i nie czyszczą.
G
Gość
2019-07-02T12:01:01 02:00, tadzia t.:

Czy chociaż w jednym z tych autobusów będzie działała klimatyzacja?

Będzie działała, ale nie będzie włączana

t
tadzia t.
Czy chociaż w jednym z tych autobusów będzie działała klimatyzacja?
G
Gość
A w tych super nowych autobusach kierowcy palący papierosy i wyłączona klimatyzacja.
G
Gość
2019-07-02T11:24:36 02:00, m:

Truskolaski z ekipą zamiast kupować autobusy elektryczne to kupuje spalinowo-hybrydowe, by za kilka lat zastąpić je elektrykami. Wszystko co się dzieje w tym mieście, w aspektach które obejmują decyzje administracji, podmiotów kierujących jest fatalne. Horyzont czasowy o którym myślą to zaledwie i to w najlepszych przypadkach kilka lat, zamiast kilkunastu lat.

Szczerze - jakie są zalety elektryków? Nie zrobią całej zmiany bez ładowania (jeździłyby co najwyżej w szczytach z przerwą), co wiążę się z budową stacji ładowania na pętlach, które tanie nie są. Baterii też nie mogą być nieskończenie pojemne, gdyż powodują zwiększenie masy autobusu i mniej osób może tym samym do niego wejść. No i co z tego, że autobus nie wydziela spalin, skoro elektrownia wyemituje przez to dużo więcej zanieczyszczeń? Hybrydy to najlepsze rozwiązanie na tę chwilę.

G
Gość
2019-07-02T11:24:36 02:00, m:

Truskolaski z ekipą zamiast kupować autobusy elektryczne to kupuje spalinowo-hybrydowe, by za kilka lat zastąpić je elektrykami. Wszystko co się dzieje w tym mieście, w aspektach które obejmują decyzje administracji, podmiotów kierujących jest fatalne. Horyzont czasowy o którym myślą to zaledwie i to w najlepszych przypadkach kilka lat, zamiast kilkunastu lat.

autobusy elektryczne robi kilometry do 150 na jednym ładowaniu ładowanie ładuje się 6 godzin super co nie co ty facet gadasz ta technologia jeszcze jest za droga trzeba było jeszcze do ładowania zainstalować na pętlach ładowanie zrobić

G
Gość
2019-07-02T11:24:36 02:00, m:

Truskolaski z ekipą zamiast kupować autobusy elektryczne to kupuje spalinowo-hybrydowe, by za kilka lat zastąpić je elektrykami. Wszystko co się dzieje w tym mieście, w aspektach które obejmują decyzje administracji, podmiotów kierujących jest fatalne. Horyzont czasowy o którym myślą to zaledwie i to w najlepszych przypadkach kilka lat, zamiast kilkunastu lat.

autobusy elektryczne robi kilometry do 150 na jednym ładowaniu ładowanie ładuje się 6 godzin super co nie co ty facet gadasz ta technologia jeszcze jest za droga trzeba było jeszcze do ładowania zainstalować na pętlach ładowanie zrobić

m
m
Truskolaski z ekipą zamiast kupować autobusy elektryczne to kupuje spalinowo-hybrydowe, by za kilka lat zastąpić je elektrykami. Wszystko co się dzieje w tym mieście, w aspektach które obejmują decyzje administracji, podmiotów kierujących jest fatalne. Horyzont czasowy o którym myślą to zaledwie i to w najlepszych przypadkach kilka lat, zamiast kilkunastu lat.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny