Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku w czołówce jeśli chodzi o zadowolenie klientów

Jakub Wróblewski
Jakub Wróblewski
W ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" od kwietnia 2021 r. prowadzone są internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe. W ciągu roku KAS w całym kraju otrzymała ponad 108 tys. wypełnionych ankiet. W województwie podlaskim wskaźnik satysfakcji klientów wyniósł 85%. Wyniki badania są wykorzystywane do projektowania nowych rozwiązań i ulepszania obsługi w urzędach.

Badanie ma charakter ciągły, a nie okresowy i prowadzone jest w formie elektronicznej. Realizacja badania jest możliwa dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Link do opracowanej przez specjalistów ankiety jest wysyłany przez naczelnika urzędu skarbowego na adres e-mail podawany przez podatnika podczas umawiania wizyty. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna.

Czego dotyczą pytania ankietowe?

Pytania ankietowe dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy.

Wyniki badań jakości obsługi klienta, już od roku prowadzonych przez KAS w nowej formule, są dla nas bardzo cenne z kilku względów. Po pierwsze opierają się one na faktycznych doświadczeniach podatników, którzy odwiedzili urzędy. Podatnik, który umówił się na wizytę w urzędzie i był w nim ze swoją sprawą otrzymuje od nas link do ankiety i może nam powiedzieć jaki był poziom jego satysfakcji i jak ocenia urzędników z którymi miał kontakt. Podatnik nie bazuje więc na opiniach zasłyszanych od kogoś czy nie opiera się na stereotypach dotyczących działania urzędów, ale odnosi się do własnych doświadczeń - informuje Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS.

Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Kto może uczestniczyć w badaniu

Każda osoba, która umówiła wizytę poprzez usługę „Umów wizytę w US" i podała adres e-mail, otrzyma po tej wizycie wiadomość z linkiem do strony z anonimową ankietą. Ankieta jest w pełni bezpieczna. Urząd skarbowy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Wyniki badań

W okresie kwiecień 2021 r. - marzec 2022 r. KAS otrzymała ponad 108 tys. wypełnionych ankiet. Większość ankietowanych odpowiada prawie natychmiast – tego samego dnia lub następnego. Średni poziom satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym wyniósł 82%.
W województwie podlaskim wyniki są jeszcze lepsze od średnich dla całego kraju i wynoszą:

  • Poziom satysfakcji – 85%
  • Poziom rekomendacji – 87%
  • Poziom braku wysiłku – 82%
  • Poziom pozytywnych emocji – 90%
  • Skuteczność pierwszego kontaktu – 84%

Bardzo wysokie wyniki podlaskich urzędów skarbowych bardzo nas cieszą. Po pierwsze są lepsze niż średnia dla całego kraju, co świadczy o tym, że działania podlaskiej KAS w tym zakresie, które rozpoczęliśmy wiele lat temu, przynoszą oczekiwane rezultaty. Po drugie, wyniki badań potwierdzają to co słyszymy na co dzień od wielu podatników, w tym od przedstawicieli organizacji przedsiębiorców. Często w bezpośrednich rozmowach mówią nam oni, że jakość obsługi w urzędach skarbowych bardzo się poprawiła. - informuje Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS

Rzecznik prasowy podlaskiej KAS wskazuje, że utrzymanie wysokiego poziomu jakości obsługi jest trudniejsze niż jego osiągnięcie.

Wiele pracy przed nami, żeby tę wysoką jakość podatnicy odczuwali cały czas. To nasze najważniejsze wyzwanie i dlatego cały czas zamierzamy konsekwentnie pracować nad tym obszarem - mówi Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS

Zobacz też:KAS ostrzega. Uwaga na fałszywe reklamy z wizerunkiem Ministerstwa Finansów!

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny