Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Festiwal Up To Date 2018. Resina. Pałac Branickich jako Centralny Salon Ambientu (zdjęcia, wideo)

Jerzy Doroszkiewicz
Jerzy Doroszkiewicz
Pałac Branickich. Aula Magna. Festiwal Up To Date 2018. Resina
Pałac Branickich. Aula Magna. Festiwal Up To Date 2018. Resina Jerzy Doroszkiewicz
Karolina Rec, czyli Resina i Hubert Zemler zamienili Pałac Branickich w Centralny Salon Ambientu. Nie brali jeńców.

Wiolonczela, elektroniczna pamięć i nieograniczona wyobraźnia poparta klasycznym wykształceniem muzycznym. Karolina Rec, czyli Resina, mimo wczesnej pory (godz. 18) ściągnęła do Auli Magna Pałacu Branickich sporo słuchaczy. Bo Up To Date Festiwal nie ogranicza się do techno.

Resina ambientowe formy łączy z niepokojącymi taktami muzyk współczesnej, improwizatorski talent i perfekcja rytmiczna Huberta Zemlera nadają momentami muzyce Resiny wymiaru gotyckiego post rocka. Zresztą - ni e o nazwy tu chodzi, a talent i klimat. A kiedy na twarzy wiolonczelistki widać szczery uśmiech po zakończonym utworze - trzeba pamiętać, że gra z automatem wymaga o wiele większego skupienia niż z żywymi muzykami, ten stan błogości i spełnienia udziela się słuchaczom. A to dopiero początek festiwalowej nocy na Up To Date 2018.

Kim jest Resina?

Karolina Rec (Resina) podpisała na początku 2016 roku kontrakt płytowy z legendarną brytyjską wytwórnią FatCat Records, a dokładnie z jej „post- klasycznym” oddziałem - 130701. Wspomniany pierwszy album Resiny ukazał się we wrześniu 2016 i jest owocem eksperymentów łączących wiolonczelę z prostymi narzędziami elektronicznymi. Resina wielokrotnie udowodniła, że doskonale potrafi wykorzystać te same narzędzia do występów na żywo. Mimo minimalistycznej formy, niezwykle sugestywnie buduje napięcie i hipnotyczną, wciągającą dramaturgię — oszczędność i sposób kształtowania narracji w tym wypadku przekłada się na intensywność oddziaływania na słuchaczy.

Karolina na przestrzeni ostatnich dwóch lat stworzyła ścieżkę dźwiękową do "Dnia Czekolady" Jacka Piotra Bławuta (wraz z kompozytorem / perkusistą Hubertem Zemlerem), współpracowała z Zamilską przy kompozycji ‘Closer’ oraz zagrała koncerty w całej Europie dzieląc scenę m.in. z Sarah Neufeld, Godspeed You! Black Emperor , Owenem Pallettem, Hauschką i Ian’em William Craig’iem. Najistotniejsze występy miały miejsce na kuratorskich koncertach 130701/FatCat w trakcie Tallinn Music Week i The Brighton Festival, natomiast Polskie koncerty odbyły się m.in. podczas Gdańskiej edycji Boiler Room, festiwalu Unsound czy w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Kolejne koncerty w Wlk. Brytanii - w ramach Londyńskiego „Daylight Music” i w Bristolu (wraz z Sarah Neufeld) spotkały się ze znakomitym przyjęciem.

Resina dołączyła również do grona swoich ulubionych kompozytorów takich jak Max Richter, Swans, Jóhann Jóhannsson, Nick Cave, Ben Frost, Ian William Craig, podpisując kontrakt publishingowy z Mute Song.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny