Duża obwodnica Białegostoku. Miasto chce usunąć z ulic ciężarówki

Marta Gawina mgawina@poranny.pl tel. 85 748 95 13 Zaktualizowano 
Tak w przyszłości ma wyglądać sieć dróg wokół Białegostoku
Tak w przyszłości ma wyglądać sieć dróg wokół Białegostoku GDDKiA Białystok
Budowa S8 z Białegostoku do Warszawy może zostać rozszerzona o dwa odcinki: od Choroszczy do Dobrzyniewa i dalej do Sochoń. O to zabiegają władze Białegostoku. - W dużym stopniu wyeliminowalibyśmy ciężki ruch tranzytowy z miasta - mówi wiceprezydent Adam Poliński.

Obwodnica południowa

Obwodnica południowa

Pod znakiem zapytania stoi budowa południowej obwodnicy Białegostoku, czyli odcinka S19 od Choroszczy przez Barszczewo, Trypucie, Ploski w kierunku Bielska Podlaskiego. Druga część obwodnicy - ok. 12 km - miała prowadzić od Kudrycz w kierunku Grabówki.

Realizację obwodnicy zablokowała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Jej zdaniem drogowcy przedstawili nieaktualną dokumentację z 2006-2008 roku.

O budowie tej niewielkiej, bo zaledwie 14 kilometrowej obwodnicy Białegostoku przedstawiciele magistratu rozmawiali już z wicepremier Elżbietą Bieńkowską, ministrem infrastruktury i rozwoju.

- Zabiegamy o to, aby rozszerzyć planowaną do realizacji w najbliższych latach budowę brakujących odcinków drogi ekspresowej S8 w kierunku Warszawy o dwa krótkie odcinki - informuje wiceprezydent Adam Poliński.

Czytaj też: Obwodnica Białegostoku. Wstrzymanie budowy trasy S 19

Pierwszy miałby przebiegać w ciągu planowanej S19, DK8, DK65 między węzłem Choroszcz a węzłem Dobrzyniewo. W planach jest to trasa ekspresowa z dwoma jezdniami. Drugi odcinek połączyłby węzeł Dobrzyniewo z Sochoniami. Byłaby to droga jednojezdniowa podobna do obwodnicy Wasilków.

- Co jest niezwykle istotne, proponowane rozszerzenie projektu budowy S8, nie wpłynęłoby znacząco na wzrost kosztów całej inwestycji - zapewnia wiceprezydent Poliński.

Przypomina, że koszt trasy od Choroszczy do Sochoń nie powinien przekroczyć 500 mln zł, co stanowi tylko 10 procent planowanego kosztu brakujących odcinków drogi S8.

- Dzięki realizacji tych obu krótkich odcinków w dużym stopniu wyeliminowalibyśmy ciężki ruch tranzytowy z miasta, również ten podążający w kierunku granicy z Białorusią czy Litwą - dodaje przedstawiciel białostockiego magistratu.

Nad budową ma czuwać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z białostockim oddziałem. Trwają intensywne prace przygotowawcze, obejmujące m.in. wspomniane odcinki. - podkreśla wiceprezydent.

GDDKiA potwierdza: Przygotowania do budowy obwodnicy trwają

Potwierdza to Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku. - Prowadzimy przygotowania do budowy S19 na odcinku Korycin - Knyszyn - Dobrzyniewo - Białystok Zachód (czyli okolice Choroszczy) w ramach którego powstałby również odcinek od węzła Sochonie do Dobrzyniewa - mówi Rafał Malinowski. - Prawdopodobnie w marcu, a najpóźniej w kwietniu planujemy złożyć wniosek o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla całej tej inwestycji i uzyskać ją jeszcze w tym roku - dodaje rzecznik GDDKiA w Białymstoku.

- Każda inwestycja, która pozwoli wyprowadzić tiry z Białegostoku jest potrzebna - nie ma wątpliwości Małgorzata Pawluczuk, właścicielka firmy transportowej Trans PP.

Przypomina, że większość ciężarówek jadąca z centrum Polski w kierunku Białorusi czy Litwy kieruje się do Białegostoku. - Nie mają innej opcji. Dlatego na obwodnicy skorzystaliby mieszkańcy i kierowcy. Ci ostatni tracą zbyt dużo czasu, stojąc korkach. A wiadomo, że każdy kierowca musi mieć obowiązkową przerwę na odpoczynek - przypomina Małgorzata Pawluczuk.

Budowa brakujących odcinków S8 z Białegostoku do Warszawy ma rozpocząć się pod koniec tego roku.

Czytaj e-wydanie »

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 69

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
W dniu 11.03.2017 o 00:14, Gość napisał:

"Żeby otrzymać zlecenie na inwestycję drogową, podwykonawca miał fundować wycieczkę do RPA obiady i wizyty u prostytutek w agencjach towarzyskich. (...) wylądował na bruku z milionowym kredytem. Firma zmuszona była zwolnić blisko osiemdziesięciu pracowników, a komornik zajął jej cały majątek. Do katowickiego sądu trafił w tej sprawie akt oskarżenia. Prokuratura ujawniła dowody potwierdzające oskarżenia, m.in. dokumentację wyjazdu do Afryki.Nie miałem wyjścia, musiałem ich opłacać, bo w przeciwnym razie z miejsca wysiudano by mnie z budowy - mówi "Super Expressowi" Arkadiusz Bąk, współwłaściciel firmy, która miała pracować przy robotach ziemnych 240-metrowego wiaduktu w Bielsku-Białej.W rozpoczętej 3 lata temu inwestycji głównym wykonawcą była firma Budimex, zlecającym zaś Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej. Przed sądem Bąk chce zeznać, jak opłacił wart 9 tys. zł wyjazd do RPA Pawłowi B., kierownikowi tej budowy. Z portfela budowlańca szły też środki na seks w agencjach towarzyskich.Oni uważali to za rzecz, która im się należy, a ja płaciłem, bo mi grożono, że na moje miejsce wejdzie inna firma - przekonuje gazetę Bąk.Na ławie oskarżenia stanie Marek T., dyrektor kontraktu i wspomniany Paweł B. Obu grozi im do 5 lat więzienia.

Myśleli że kiedy zabiorą do Afryki będą robić co chcą i jak chcą. I że kierownik budowy wszystko im podpisze. Ha ha ha ha
Znam ja takich podwykonawców.
G
Gość
W dniu 11.03.2017 o 08:42, Gość napisał:

..... i Francuza.Miarą naszej wielkości jest wybór kolaboranta europejskiego - Tuska - na nic nie znaczące stanowisko w UE.

Gdyby nie ten Francuz i Niemiec nie miałbyś za co dziur w drogach łatać. Nie wspominając o budowie nowych. Tradycyjna polska gospodarność spowodowałaby że wszystko w Polsce by zdechło. I nie opowiadaj bzdur o kolaboracji matole bo Polska jak była zerem gospodarczym taj nadal nim jest. I ciesz się że ktoś daje kasę rolnikom i budowlańcom z pominięciem polskich złodziei.
G
Gość
W dniu 11.03.2017 o 00:28, Gość napisał:

Ha ha ha haMieszkaniec bananowej republiki pracujący za szklane koraliki gada o cywilizacji. Ha ha ha haGadaj o bananach i plastikowych czajnikach które będziesz składał dla Niemca jeszcze 200 lat.

..... i Francuza.

Miarą naszej wielkości jest wybór kolaboranta europejskiego - Tuska - na nic nie znaczące stanowisko w UE.

G
Gość
W dniu 09.03.2017 o 23:28, stanisław napisał:

To fakt, plan ekspresówki prowadzącej donikąd to marnowanie pieniędzy. Po co budować 40% dłuższą drogę. Żeby więcej wydać/nakraść się? Drogi szybkiego ruchu mają skrócić czas podróży, a nie robić wycieczkę krajoznawczą. Białoruś w końcu się ucywilizuje i co, będziemy budowali kolejną drogę?

Ha ha ha ha
Mieszkaniec bananowej republiki pracujący za szklane koraliki gada o cywilizacji. Ha ha ha ha
Gadaj o bananach i plastikowych czajnikach które będziesz składał dla Niemca jeszcze 200 lat.
G
Gość
"Żeby otrzymać zlecenie na inwestycję drogową, podwykonawca miał fundować wycieczkę do RPA obiady i wizyty u prostytutek w agencjach towarzyskich. (...) wylądował na bruku z milionowym kredytem. Firma zmuszona była zwolnić blisko osiemdziesięciu pracowników, a komornik zajął jej cały majątek. Do katowickiego sądu trafił w tej sprawie akt oskarżenia. Prokuratura ujawniła dowody potwierdzające oskarżenia, m.in. dokumentację wyjazdu do Afryki.
Nie miałem wyjścia, musiałem ich opłacać, bo w przeciwnym razie z miejsca wysiudano by mnie z budowy - mówi "Super Expressowi" Arkadiusz Bąk, współwłaściciel firmy, która miała pracować przy robotach ziemnych 240-metrowego wiaduktu w Bielsku-Białej.
W rozpoczętej 3 lata temu inwestycji głównym wykonawcą była firma Budimex, zlecającym zaś Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej. Przed sądem Bąk chce zeznać, jak opłacił wart 9 tys. zł wyjazd do RPA Pawłowi B., kierownikowi tej budowy. Z portfela budowlańca szły też środki na seks w agencjach towarzyskich.
Oni uważali to za rzecz, która im się należy, a ja płaciłem, bo mi grożono, że na moje miejsce wejdzie inna firma - przekonuje gazetę Bąk.
Na ławie oskarżenia stanie Marek T., dyrektor kontraktu i wspomniany Paweł B. Obu grozi im do 5 lat więzienia.
 

 

G
Gość
Budowa "obwodnicy" w mieście (zamiast zgodnie z nazwą poza miastem) z tirami, w standardzie drogi ekspresowej 120 km/h z ograniczeniami do 70 km/h jest bez sensu - mieszkańcy by przejść/przejechać na druga stronę "autostrady" będą musieli iść/jechać 1-2 km do najbliższego wiaduktu wielopoziomowego. 20 lat temu to była trasa poza miastem, dziś Białystok się rozbudował i to trasa wewnątrzmiejska. Zamiast zrobić coś z sensem PO=stanowiono wyciągnąć kasę na budowę tej drogi bo białostockie urzędasy wyczuły okazję na mega 350 mln zł przekręt - stąd PO=mysł na "drogę krajową ekspresową z tirami w mieście” zamiast obwodnicę PO=za miastem, bo gdyby budowano coś PO=za miastem (granicami administracyjnymi Białegostoku) 350 mln zł przeszłoby nie przez lepkie łapki białostockich urzędasów a przez jakieś inne urzędy. Na mapie wydać wyraźnie że ta trasa powinna np. biec od zjazdu z drogi Warszawa - Białystok w Porosłach przez gmine Choroszcz, Klepacze, Niewodnicę... każdy remont, przetarg, budowa to okazja do przekrętów, zawyżania kosztów, ła=PO=wek. Po co robić raz i dobrze, lepiej jak najdrożej, najgorzej i najdłużej, nieważne, że bez sensu, i ze PO=dczas kryzysu raczej trzeba obniżać PO=datki i wydatki. "Jak kraść to miliony", dlatego urzędasy zajmują się większymi drogami, planami spalarni itp. na małych inwestycjach zbyt łatwo wykryć ich szwindle, przekręty i zawyżanie kosztów? 
 
Ponadto w celu zmniejszenia smogu i korków w pierwszej kolejności należy uruchomić kolej miejską pokrywającą się z przebiegiem trasy inwestycji. Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku 

 

s
stanisław

To fakt, plan ekspresówki prowadzącej donikąd to marnowanie pieniędzy. Po co budować 40% dłuższą drogę. Żeby więcej wydać/nakraść się? Drogi szybkiego ruchu mają skrócić czas podróży, a nie  robić wycieczkę krajoznawczą. 

Białoruś w końcu się ucywilizuje i co, będziemy budowali kolejną drogę?

G
Gość
W dniu 14.09.2016 o 22:10, Gosc napisał:

Zabrać tiry z Białegostoku, całe bacieczki i dziesięciny mają dość szumu aut z trasy Generalskiej!!!

Już niedługo zbudują viabaltikę z pominięciem Białegostoku. Będziesz miał spokój w jeszcze bardziej zaściankowym Białymstoku.
G
Gosc

Zabrać tiry z Białegostoku, całe bacieczki i dziesięciny mają dość szumu aut z trasy Generalskiej!!!

G
Gość
W dniu 13.02.2014 o 10:40, gosc napisał:

czytajcie ze zrozumieniem:  "Drugi odcinek połączyłby węzeł Dobrzyniewo z Sochoniami. Byłaby to droga jednojezdniowa podobna do obwodnicy Wasilków."  - dalszy etao  degradacji transportowej Białegostoku - i to za takie pieniadze a swoja droga to juz wyjatkowo skandaliczne pisac o 'wyprowadzaniu tirow z miasta' gdy rdos faktycznie blokuje budowe poludniowej obwodnicy -lol

Nie RDOŚ blokuje, tylko Jurka durnia wala i jak widać dość skutecznie myli tropy gawiedzi. Ale dziś Ela pogodniła Lecha po 6 latach pełnienia obowiązków, to i Jurka ledwo do kibla dolatuje z nowego budynku do starego (bo w nowym zapomnieli zrobić), bo miotła już przygotowana...

W
Wiesiek Jarząbek

Pomyłka.Jeszcze większym idolem Roberto jest Moczar.Kto zna historie wie o co bryka

T
Towb Gomułka- idol Roberta

Tyszkiewicz!!! Gdzie 2 miliardy złotych, co oddałeś ze swoimi Dworzańskimi i Truskolaskimi z S-8 do Budziska?
Gdzie 100 km dróg ekspresowych więcej, co to w Porannym Obiecałeś? Zapomniałeś Polińskiemu powiedzieć, że tak tylko żartowałeś? Chyba zapomniałeś, bo chłop takie bajki opowiada, że słuchaczom koparki z wrażenia opadają :-)
Wiesz ile znaczy twoje słowo?
G...o!

g
gosc

czytajcie ze zrozumieniem:

 

 "Drugi odcinek połączyłby węzeł Dobrzyniewo z Sochoniami. Byłaby to droga jednojezdniowa podobna do obwodnicy Wasilków."
 

 - dalszy etao  degradacji transportowej Białegostoku - i to za takie pieniadze

 

a swoja droga to juz wyjatkowo skandaliczne pisac o 'wyprowadzaniu tirow z miasta' gdy rdos faktycznie blokuje budowe poludniowej obwodnicy -lol

K
Komuch w kwiecie wieku SLD

Ha ha ha. Tą mapkę powinni platfusiki z Robercikiem i truskaweczka dołączać do swoich materiałów wyborczych z dopiskiem:jak was wydmuchaliśmy.
S-8 ha ha ha.
S-19 ha ha ha
Via Baltica ha ha ha
Lotnisko ha ha ha
Rail Baltica ha ha ha
Wy przestańcie ciule opowiadać co zrobicie. Wy najpierw zróbcie a potem o tym opowiedzcie.

G
Gość
W dniu 12.02.2014 o 18:11, wańka napisał:

Czerwonym to dobrze było  gospodarować bo  mieli  rude żelaza tańszą  od dzisiejszego złomu gaz  10 krotnie taniej i swoje banki.

 


Czerwonym to dobrze było  gospodarować bo  mieli  rude żelaza tańszą  od dzisiejszego złomu gaz  10 krotnie taniej i swoje banki.

Ruda żelaza to zawsze była tańsza od złomu.

Czerwonych świń przy korycie wtedy było 10x mniej niż teraz jest. Te dzisiejsze też są czerwone i żrą więcej niż tamte.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3