Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga S61. Odcinek Podborze-Śniadowo. To fragment międzynarodowej trasy Via Baltica. Trwa też przebudowa drogi S8

OPRAC.: wal
Zdjęcia z lotu ptaka pokazujące prace wykonane przy przebudowie S8 i budowie S61 Podborze Śniadowo. Obecnie po śniegu zostało wspomnienie. Dlatego drogowcy ruszają z pracami na nitce drogi S8 w kierunku Białegostoku
Zdjęcia z lotu ptaka pokazujące prace wykonane przy przebudowie S8 i budowie S61 Podborze Śniadowo. Obecnie po śniegu zostało wspomnienie. Dlatego drogowcy ruszają z pracami na nitce drogi S8 w kierunku Białegostoku GDDKIA/Strona kontraktu/M. Kulesza
Ponownie ruszają prace przy przebudowie odcinka drogi ekspresowej S8 z Warszawy do Białegostoku. Chodzi o nitkę w kierunku stolicy woj. podlaskiego. To zadanie wykonywane jest w ramach budowy drogi S61 Ostrów Mazowiecka Północ (Podoborze)-Śniadowo. To fragment trasy Via Baltica udostępniony kierowcom w październiku 2023 roku. Zaawansowanie rzeczowe prac na całym kontrakcie wynosi ok. 90 proc.. Termin zakończenia inwestycji to III kwartał bieżącego roku.

Spis treści

Do 15 marca na budowach, zgodnie z umowami, obowiązuje tzw. przerwa zimowa.

- Oczywiście, wykonawcy mogą realizować prace, na które pozwala im pogoda, ale takiego obowiązku nie mają - wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

To w gestii białostockiego oddziału leży nadzór na budową drogi S61 Podborze-Śniadowo wraz z przebudową 3 kilometrowego odcinka S8 w okolicach Ostroi Maz.

S61 niemal gotowa

Droga ekspresowa S61 ma niespełna 220 km, przebiega przez trzy województwa: mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie. W 2023 roku roku wydłużono ją o kolejne 49 km.

W ramach budowy obwodnicy Łomży w czerwcu 2023 roku oddano do ruchu węzeł Łomża Zachód na istniejącej DK61. Dzięki temu przejezdność uzyskał gotowy od roku, ale nieużywany, fragment S61 Łomża Południe – Łomża Zachód o dł. 7,2 km. 

Dwa miesiące później oddział GDDKiA w Olsztynie oddał do ruchu trzeci i ostatni w województwie warmińsko-mazurskim odcinek S61 Ełk Południe – Wysokie (węzeł Kalinowo) o długości około 23 km.

Ponownie ruszają prace w stronę Białegostoku

Z kolei w październiku 2023 roku oddano do użytkowania, przed zakończeniem wszystkich robót, przeszło 19-kilometrowy fragment S61 Ostrów Mazowiecka Północ (Podborze) – Śniadowo.

- Obecnie trwają prace przy Obwodzie Utrzymania Drogi (obiekty kubaturowe) oraz ponownie ruszają przy S8 – nitka w kierunku Białegostoku (podbudowa jezdni) oraz przy łączniku na węźle Komorowo (w kierunku Ostrołęki) oraz przy drogach dojazdowych - informuje Rafał Malinowski.

W ramach kontraktu na S61 Podborze-Śniadowo wraz z przebudową S8 zrobiono (stan prac na koniec 2023 roku):

  • roboty drogowe - 92,46 proc.
  • roboty mostowe- 98,70 proc.
  • roboty branżowe - 92,80 proc.

Zobacz zimowe zdjęcia z pierwszego miesiąca 2024 roku z budowy S61 i przebudowy S8

Ostatni odcinek S61 w budowie

Obecnie trwają bowiem jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim i zarazem ostatniego na całej drodze S61 odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). To obwodnica Łomży. Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jedną nitką mostu na Narwi – w połowie 2024 roku. To pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą z ominięciem Łomży.

W połowie 2025 r. obwodnica Łomży na całej długości będzie w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny