Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga nr 19 zamknięta. Rusza też remont Kleeberga

Tomasz Mikulicz [email protected] tel. 85 748 95 54
Remont Kleeberga ma potrwać do końca przyszłego roku.
Remont Kleeberga ma potrwać do końca przyszłego roku. Urząd Miejski w Białymstoku
Po modernizacji ul. Kleeberga miasto planuje połączyć ją z trasą S8. W poniedziałek drogowcy rozpoczęli prace na tym odcinku obwodnicy Białegostoku. Trwa też budowa po przeciwległej stronie miasta - na Dojlidach ruszył remont mostu. Z ruchu została wyłączona część ulicy.

Modernizacja ul. Kleeberga to ostatni etap przebudowy trasy generalskiej. Prace przy tej inwestycji rozpoczęły się w poniedziałek w okolicach skrzyżowania ul. Przędzalnianej i Kołłątaja.

- Na razie roboty prowadzone są poza jezdnią - mówi Bożena Zawadzka z Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich. Dla kierowców oznacza to, że nie mogą skręcić z ul. Przędzalnianej w lewo, w Kleeberga. - Można tu tylko skręcać w prawo - dodaje Bożena Zawadzka. Trasę zmieniły też autobusy linii 106. Zamiast przez Przędzalnianą i Kleeberga, jadą przez Produkcyjną i Rolną.

Jednak już niedługo zostaną wprowadzone poważniejsze zmiany w organizacji ruchu. Bo budowane będą podpory pod wiadukt nad ul. Kołłątaja. Drogowcy wejdą więc na pas ruchu. Ato oznacza utrudnienia. Jadąc ul. Kleeberga od strony Warszawy nie skręcimy w lewo w ul. Przędzalnianą i w prawo - w Kołłątaja. Planowane są też przejściowe zwężenia na odcinku od szosy ełckiej do ul. Przędzalnianej.

Remont Kleeberga ma potrwać do końca przyszłego roku. Pochłonie 105 mln zł. Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku - podobnie jak w przypadku np. ul. Maczka i Andersa. Powstaną też dwie estakady nad ul. Kołłątaja i Narodowych Sił Zbrojnych.

Wlatach 2016-18 ma zostać zbudowane bezkolizyjne połączenie m.in. ul. Kleeberga z drogą S8 na Warszawę. Chodzi o odcinek o długości 780 m, który nie został włączony do trasy generalskiej.

Rozpoczęła się także inwestycja na drugim krańcu miasta. To remont mostu w ul. Dojlidy Fabryczne, na wysokości firmy Biaform. Drogowcy zajęli fragment ulicy od ronda Hasbacha do ul. Stawowej - to miejska część drogi krajowej numer 19. Kierowcy muszą jeździć objazdami: Plażową i Baranowicką do ul. Branickiego. Ciężarówki jadące w stronę Lublina mają wyznaczony tranzyt ulicami Ciołkowskiego, Mickiewicza i Kuronia, a dalej - tak jak dotychczas - drogą krajową numer 19.

Na czas remontu mostu zmieniła się też trasa autobusów linii numer 2. Zamiast, tak jak do tej pory, zatrzymywać się na przystanku obok ronda Hasbacha, zostawiają pasażerów przy ul. Plażowej. - Skarżą się na to pracownicy i petenci. Autobus mógłby przecież z ul.Plażowej skręcić w kierunku ronda i w dalszym ciągu się tu zatrzymywać - podpowiada Zofia Cybulko, zastępczyni wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Służby konserwatorskie, podobnie jak Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, mają swą siedzibę tuż przy rondzie.

- Przyjrzymy się tej sprawie, ale nie jestem pewien czy zdecydujemy się na takie rozwiązanie. Autobus musiałby robić kółko, a ma za zadanie wozić jeszcze mieszkańców Dojlid Górnych - uważa Bogusław Prokop, szef BKM.

Proponuje, by na czas remontu osoby, które chcą dojechać do ronda Hasbacha korzystały z czwórki. Autobusy tej linii zatrzymują się przy ul. Wiewiórczej.

Remont mostu ma potrwać do końca listopada.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny