Codziennie trasą z Augustowa do Białegostoku przejeżdżają tysiące samochodów, giną ludzie, zwierzęta. Hipokryzją jest twierdzenie, że utrzymanie obecnego status quo jest korzystniejsze dla natury niż w przypadku wybudowania drogi ekspresowej - mówił Tadeusz Truskolaski na konferencji prasowej [14.05.2021] na Rynku Kościuszki. - Skoro postawiono most nad Bosforem, to są takie rozwiązania techniczne, które pozwolą w jak najmniej szkodliwy sposób przejść Biebrzę w okolicach Sztabinem.
Prezydent Białegostoku zainicjował akcję zbierania podpisów pod apelem do rządu o wybudowanie S8 między letnia i administracyjna stolica woj. podlaskiego. Wspierali go poseł Krzysztof Truskolaski, Władysław Żero, prezes Stowarzyszenia Przewoźników Podlasia, Jan Borawski z Izby Przemysłowo-Handlowej oraz wójt Korycina Mirosław Lech. Wcześniej z podobnymi apelami występowali inni podlascy samorządowcy i politycy.
- DK8 ciągnie się przez naszą gminę na 21 kilometrach. Z jednej strony to droga życia, z drugiej droga śmierci. Chcielibyśmy, aby pozostała ta pierwszą - mówił wójt Korycina.
Wszyscy zgodnie podkreślali, że będzie to możliwe, gdy droga zostanie zmodernizowana do standardów trasy ekspresowej.
Dariusz Piontkowski, wiceminister edukacji i szef podlaskich struktur PiS, komentując akcję prezydenta, przypomina, że wszyscy praktycznie parlamentarzyści pracujący w Podlaskim Zespole Parlamentarnym poparli ideę budowy drogi ekspresowej od Augustowa do Białegostoku. Dodaje, że na tej trasie przygotowywana jest budowa obwodnic Suchowoli, Sztabina i Białobrzegów.
- Dobrze byłoby, aby prezydent Białegostoku zajmował się przede wszystkim tymi drogami, które są w obrębie miasta. Mam nadzieję, że będzie to robił jak najlepiej. Korzystał już wielokrotnie z pomocy rządowej, chociażby w przypadku węzła Porosły – mówi wiceminister edukacji.
Czytaj też:Posłowie i senatorowie z Podlasia opowiedzieli się za rozbudową drogi Augustów-Białystok
Według danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w lipcu 2020 roku średnie natężenie ruchu na trasie Białystok-Augustów wyniosło 14 644 pojazdów na dobę, z czego znaczną część stanowił ruch samochodów ciężarowych. W piątek [14.05.2021] GDDKIA podpisała kontrakt z firmą Budimex na budowę jednojezdniowej obwodnicy Suchowoli. Ma być gotowa w 2025 roku.
Czytaj też: Obwodnica Suchowoli do realizacji
Przypomnijmy też, że od połowy stycznia 2019 roku prowadzona jest analiza korytarzowa przebiegu trasy S16 na odcinku Knyszyn-Ełk. Byłby to łącznik między S19 (Via Carpatia) i S61 (Via Baltica). Wypracowano trzy warianty, które podano konsultacjom społecznym. Nie zgadzają się na nie ekolodzy, którzy sprzeciwiają się przejściu ekspresówki przez Biebrzański Park Narodowy w okolicach Osowca. Dlatego aneksem z września 2020 roku GDDKIA rozszerzono analizę o przebieg trasy w wariancie czwartym przez Knyszyn- i Korycin i dalej śladem dk8 -Augustów. W tym wariancie S8 przecinałaby Biebrzę, ale w najwęższym miejscu w okolicach Sztabina.
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?