Współpracownia Białystok. Dyskutowali o budowaniu przemysłu kreatywnego

AB
Jolanta Koszelew, dyrektorka Białostockiego Parku Naukowo- Technologicznego.
Jolanta Koszelew, dyrektorka Białostockiego Parku Naukowo- Technologicznego. Andrzej Zgiet
Na pomysłach można zarabiać, jeśli się odważymy. Warto budować klimat przyjazny kreatywności.

W Polsce zaczęła się bitwa o kreatywnych - mówiła Jolanta Koszelew, dyrektorka Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego. - Do jakiego miasta się zajrzy, to jest jakiś dotyczący tego projekt.

Tzw. przemysł kreatywny to wszelkie działania, które biorą się z indywidualnej kreatywności i talentu, i które powodują wzrost zatrudnienia i zamożności. Co i jak zrobić, żeby kreatywnych ludzi zatrzymać i przyciągać do Białegostoku - zastanawiali się w środę uczestnicy spotkania we Współpracowni.

Przedstawiono tam raport "Ostatni gasi światło?". Dyskutanci zastanawiali się jak stworzyć w Białymstoku atrakcyjne warunki do życia, pracy i rozwoju kreatywnym osobom. A po drugie, jak wspierać tych, którzy już są na miejscu, aby jak najszybciej przełożyło się to na wzrost gospodarczy miasta. - Jeżeli nie zadbamy o to, żeby tych wyjeżdżających stąd było jak najmniej, to ostatni zgasi światło - żartobliwie mówiła Jolanta Koszelew.

Uczestnicy spotkania przyznawali, że wciąż na rozstanie się z etatem i zdecydowanie się na pracę w przemyśle kreatywnym trzeba sporo odwagi. - Pójście na swoje to niepewność - mówił Konrad Olesiewicz z Eepic Group. - Komuś, kto np. pracował w korporacji, potrzebny jest przełącznik w mózgu, bo trzeba obrócić wszystko o 180 stopni.

Raport o warunkach dla rozwoju przemysłu kreatywnego w Białymstoku nie jest zamknięty.

- Jego celem jest zbudowanie pewnej wizji - mówi Paweł Makowiecki ze Współpracowni. - Cały czas jest otwarty, można go rozbudowywać, zmieniać i przekształcać.

- To próba wyznaczenia długofalowego celu i zapytanie mieszkańców, czy są gotowi, aby ten wspólny cel budować - mówiła Jolanta Koszelew.

Twórcy raportu sami siebie określają mianem pionierów przemysłu kreatywnego w naszym regionie. I zdają sobie sprawę, że przed nimi mnóstwo pracy, aby zbudować w Białymstoku klimat przyjazny kreatywności.

- Nie nastawiamy się na galop, bo tak się nie da - przyznaje Jolanta Koszelew. - Raczej na pracę u podstaw.

Czytaj e-wydanie »

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

to belkot.jeden z wielu. bawcie się dobrze

P
Piotr Grabowski

Do wcześniejszego komentarza: dobrze się wypowiedzieć w ciemno, nie wiedząc nic w temacie

e
ed

ale pierdoły
wszystko słuzy tylko przejedzieniu dotacji przez jakąś firmkę

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3